Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min å bråstoppe på medisinene mine idag pga lammelser i tunga som kommer å går. Jeg må deponere catapresan som jeg tar 2 tabletter om på kvelden for søvn. Har deg seg slik at det km være dens om gir meg nummenhet og lammelser i tunga? Kommer og går igjennom hele dagen. Leste på bivirkning at catapresan har Parestesier som bivirkninger. Kan det være dette?

så nå er jeg livredd. For Hm mente på at e måtte stoppe på Lamictal og truxal også. Å uten dem medisinene blir jeg manisk og deprimert, får ikke sove. Hva kan jeg gjøre? Ønsker langtifra å bli Psyk igjen. 

Skrevet
14 minutter siden, vfjs skrev:

Jeg fikk beskjed av legen min å bråstoppe på medisinene mine idag pga lammelser i tunga som kommer å går. Jeg må deponere catapresan som jeg tar 2 tabletter om på kvelden for søvn. Har deg seg slik at det km være dens om gir meg nummenhet og lammelser i tunga? Kommer og går igjennom hele dagen. Leste på bivirkning at catapresan har Parestesier som bivirkninger. Kan det være dette?

så nå er jeg livredd. For Hm mente på at e måtte stoppe på Lamictal og truxal også. Å uten dem medisinene blir jeg manisk og deprimert, får ikke sove. Hva kan jeg gjøre? Ønsker langtifra å bli Psyk igjen. 

Jeg spytter også veldig mye for tiden, pluss at jeg andre ganger på døgnet blir fort tørr om jeg prater mye

Skrevet

Kommer nummenheten når du tar medisinen?

Veldig mange psykofarmaka har lokalanestetiske egenskaper. Dette skyldes at medisinen virker som f.eks lokalbedøvelse gjennom at den blokkerer natriumkanaler. Det er helt vanlig og ufarlig, men det er altså hvis det skjer når du tar medisinen.

Skrevet

Jeg tar truxal og catapresan på kveld og truxal PG Lamictal på morgenen. Dette skjer på ettermiddag og kveld

Skrevet
1 minutt siden, vfjs skrev:

Jeg tar truxal og catapresan på kveld og truxal PG Lamictal på morgenen. Dette skjer på ettermiddag og kveld

Men det jeg mente: Du blir ikke nummen på tunga av å ha tablettene i munnen?

Skrevet

Parestesier er ikke så uvanlig . Det har jeg vært mye plaget med. Det er mer prikking, kribbling . Tror ikke parestesier er så farlig ...  

Anonymkode: 080a4...630

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Men det jeg mente: Du blir ikke nummen på tunga av å ha tablettene i munnen?

Nei det blir jeg ikke :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Parestesier er ikke så uvanlig . Det har jeg vært mye plaget med. Det er mer prikking, kribbling . Tror ikke parestesier er så farlig ...  

Anonymkode: 080a4...630

Takk :)  for hadde undersøkelse av legen i hår å hun kunne ikke svare på det. Men hun tok undersøkelser av styrken og alle nervene i tungen, balanse, regler PSV. Å hun sa det hvertfall ikke hva noe alvorlig som kreft og svulst. For hva d jeg fryktet jeg kunne ha pga helse angst. 

Så hva jeg på akkutt time idag pga har vært ekstremt ille idag. Og han ba meg slutte på medisinene. Spessielt catapresan, og gir det seg ikke innen to uker må jeg ha ny sjekk. Men er livredd for at det skal vise seg å være noe alvorlig. Men han sa også at jeg er 100%sikker på at det ikke er kreft, drypp eller slag. Så igjen håper jeg begge legene har rett.

så får satse på at det gir seg ved medisin slutt selv om jeg gruer meg til alle nedturene :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...