Gå til innhold

Har Nils Håvard dahl sluttet å svare på spørsmål her inne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser bildet av han er borte på forsiden...

Anonymkode: 50894...050

Skrevet

Tror ikke det.

Med det sagt (men dette er bare min personlige mening) så tror jeg DOL/redaksjonen må ta et valg. Det kan neppe være god økonomi å ha to leger ansatt på siden når det omtrent bare er en fast brukermasse på 40-50 stk som skravler her og tre fjerdedeler av trådene handler om trygd, tullprat, fullverdige liv og spiritualisme. 

Jeg mener at enten bør siden "opp og fram" med å få inn mer fagfolk, slette trygdetråder, prøve å gjenvinne markedsposisjonen som et forbedret alternativ til Lommelegen (siden man har mulighet til diskusjon). Hvis ikke kan siden like gjerne ikke ha fagpersoner og stort sett handle om generell diskusjon ala diskusjon.no

Denne "sakte dø ut"-strategien hvor flere og flere forsvinner skjønner jeg ikke at er butikk. Man får vel noe trafikk fra Google. Men svarene fra gammelt av vil jo uansett ligge der.

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Tror ikke det.

Med det sagt (men dette er bare min personlige mening) så tror jeg DOL/redaksjonen må ta et valg. Det kan neppe være god økonomi å ha to leger ansatt på siden når det omtrent bare er en fast brukermasse på 40-50 stk som skravler her og tre fjerdedeler av trådene handler om trygd, tullprat, fullverdige liv og spiritualisme. 

Hvor har du det tallet fra? Sjekket de 20 nyeste trådene og kun en falles inn under dette .

Anonymkode: 86619...622

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det tallet fra? Sjekket de 20 nyeste trådene og kun en falles inn under dette .

Anonymkode: 86619...622

Varierer nok litt, en gang jeg sjekket tror jeg det var 18 av 20 som omhandlet ett eller annet fjas. Forumundersøkelser om man har en fullverdig helg, om man svindler NAV, hva man spiser til middag i dag, åndelighet, konspirasjonsteorier, osv. Anbefaler deg å sjekke søndag morgen :-)

Kanskje tallet mitt var litt overdrevet, men jeg mener bestemt at det skrives altfor mye tull, og at seriøse tråder sklir ut i tull.

Skrevet
7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Varierer nok litt, en gang jeg sjekket tror jeg det var 18 av 20 som omhandlet ett eller annet fjas. Forumundersøkelser om man har en fullverdig helg, om man svindler NAV, hva man spiser til middag i dag, åndelighet, konspirasjonsteorier, osv. Anbefaler deg å sjekke søndag morgen :-)

Kanskje tallet mitt var litt overdrevet, men jeg mener bestemt at det skrives altfor mye tull, og at seriøse tråder sklir ut i tull.

Det er mange som ikke har noe liv og bruker DOL som AD.

Anonymkode: adff9...229

Skrevet

Jeg blir litt usikker jeg nå . Hva mener du er seriøst ? . Spørsmål om medisin ?. Jeg er hele tiden redd for å skrive noe feil innpå her. Jeg ganske ny i systemet og lurer på veldig mye. Blir litt lei meg nå . Jeg er ganske ny her og hadde tusen spørsmål da jeg begynte her før jul . Jeg har fått mye god hjelp og det betydd en stor forskjell i mitt liv . 
Kanskje andre syns mine spørsmål er kjedelig da de har vært her i noen år og snakket om det før. Men for meg er det nytt og nyttig. 
Jeg har lest forsiden og det står der at man kan spørre om det meste som har med livet som psyk å gjøre. 
Jeg føler enda jeg har mye på hjertet og ville oppleve det trist om NHD sluttet. 
Jeg er alltid redd for å " plage" NHD med dumme spørsmål . 
Kanskje noen har vært så lenge innpå her at de har blitt litt for "husvarm".? .  

Anonymkode: 27b95...a3c

Skrevet

NHD hører til her inne! Om han blir borte, tror jeg det vil ødelegge mye her.

Jeg synes for øvrig ISW har gode poeng!

Skrevet

Hva mener du med trygdetråder ? 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med trygdetråder ? 

Om trygda har kommet, om man fortjener trygda eller man svindler NAV, om man er en lassis når man får trygd, om vi andre misunner de som er trygdet, om trygda er god eller dårlig, hvor mange på DOL som får trygd, nedtelling til trygda kommer, om man gleder seg til det, osv osv..

Jeg har selvfølgelig ingenting imot praktiske tråder om trygd og prosessen rundt det! Bare den evige kverninga om de samme temaene som jeg ikke forstår vitsen med.

Jeg gidder liksom ikke lage 30 tråder i måneden om når lønna kommer og om jeg fortjener den. Ser ikke helt forskjellen på lønn og trygd i så måte.

Og ja, i stedet for å skrive så mange tråder om det, så er det vel faktisk bedre å jobbe?

Endret av issomethingwrong
Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Om trygda har kommet, om man fortjener trygda eller man svindler NAV, om man er en lassis når man får trygd, om vi andre misunner de som er trygdet, om trygda er god eller dårlig, hvor mange på DOL som får trygd, nedtelling til trygda kommer, om man gleder seg til det, osv osv..

Jeg har selvfølgelig ingenting imot praktiske tråder om trygd og prosessen rundt det! Bare den evige kverninga om de samme temaene som jeg ikke forstår vitsen med.

Jeg gidder liksom ikke lage 30 tråder i måneden om når lønna kommer og om jeg fortjener den. Ser ikke helt forskjellen på lønn og trygd i så måte.

Og ja, i stedet for å skrive så mange tråder om det, så er det vel faktisk bedre å jobbe?

Da er vi enig 😊

Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hva har du imot spirituelle tråder da? Er det ikke plass for det her? Det er da en hverdagslig ting for mange. Åndelighet!

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hva har du imot spirituelle tråder da? Er det ikke plass for det her? Det er da en hverdagslig ting for mange. Åndelighet!

Nå skal jo ikke mine meninger legge føringer for hva som er "ok" på DOL eller ikke.

Men siden du spør meg (og jeg presiserer at min mening kun representerer meg selv og ingen andre) så har jeg absolutt ikke noe imot åndelighet. Men jeg forstår ikke at man kan bli så enormt opphengt i det?

F.eks når du skriver: Følte (ett eller annet overnaturlig) i dag. Ble engstelig og sliten og måtte ta en Vival. Dette skriver du veldig ofte, i ulike varianter. Jeg husker fra da jeg selv var veldig engstelig her i 2013, jeg skulle ikke ta opp angstene mine så veldig mange ganger før jeg fikk beskjed om å ta meg sammen og slutte å mase. Poenget mitt er vel at man bør stille et spørsmål, få svar på det, bruke svaret til noe fornuftig, og ikke nødvendigvis stille samme spørsmålet (more or less) neste dag. 

Jeg stiller meg selv (nå) ofte spørsmålet før jeg skriver en tråd: "Ville jeg betalt penger for å stille dette spørsmålet på Lommelegen eller Eksperthjelp?" Hvis svaret er nei, tenker jeg at det kanskje ikke er noe vits å spørre?

Skrevet
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg stiller meg selv (nå) ofte spørsmålet før jeg skriver en tråd: "Ville jeg betalt penger for å stille dette spørsmålet på Lommelegen eller Eksperthjelp?" Hvis svaret er nei, tenker jeg at det kanskje ikke er noe vits å spørre?

Enig i mye av det du skriver, også i det at man bør ha et visst filter før man spør, men synes takhøyden bør være noe større på Åpent og andre fora enn på psykiatri. Mange av oss liker også tråder om mindre vesentlige ting, men det bør i det minste være en viss variasjon og nysgjerrighet bak spørsmålet.

Skrevet

Jeg blir lei meg hvis han har sluttet å svare her.. Han har betydd MYE for meg som ikke får tilbud i psykiatrien. Håper det snarlig blir bekreftet/avkreftet at han slutter..

Anonymkode: bfac9...82b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir lei meg hvis han har sluttet å svare her.. Han har betydd MYE for meg som ikke får tilbud i psykiatrien. Håper det snarlig blir bekreftet/avkreftet at han slutter..

Han har jo svart her inne senest i går, så forundrer meg om han brått har sluttet. Det er vel ikke helt uvanlig at han er borte fra forumet en dag eller fler.

Skrevet
27 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nå skal jo ikke mine meninger legge føringer for hva som er "ok" på DOL eller ikke.

Men siden du spør meg (og jeg presiserer at min mening kun representerer meg selv og ingen andre) så har jeg absolutt ikke noe imot åndelighet. Men jeg forstår ikke at man kan bli så enormt opphengt i det?

F.eks når du skriver: Følte (ett eller annet overnaturlig) i dag. Ble engstelig og sliten og måtte ta en Vival. Dette skriver du veldig ofte, i ulike varianter. Jeg husker fra da jeg selv var veldig engstelig her i 2013, jeg skulle ikke ta opp angstene mine så veldig mange ganger før jeg fikk beskjed om å ta meg sammen og slutte å mase. Poenget mitt er vel at man bør stille et spørsmål, få svar på det, bruke svaret til noe fornuftig, og ikke nødvendigvis stille samme spørsmålet (more or less) neste dag. 

Jeg skriver ikke hr hver gang jeg opplever noe åndelig, eller når jeg tar en vival. 

innlagtonline
Skrevet

1 time siden, issomethingwrong skrev:

seriøse tråder sklir ut i tull. :mellow:

33 minutter siden, issomethingwrong skrev:

om man fortjener trygda eller man svindler NAV

Og ja, i stedet for å skrive så mange tråder om det, så er det vel faktisk bedre å jobbe? B)

Trollbait...

Tidligere når han har tatt pauser så har vel han fortsatt beholdt tittelen mens han har hatt fravær, så vil tro en periode er over og en ny vil starte. VI får se hvilken vei de velger å gå herifra

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe NHD har det bra ihvertfall, at det ikke har skjedd noe. 

Skrevet

Ser ut som det er en bug på siden og at NHD ikke er listet i gruppen eksperter lengre.

Tipper dette er teknisk feil. Han stikker neppe etter 15 år uten å si noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...