Gå til innhold

Blir de yngste pasientene prioritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 10 år siden var jeg alvorlig deprimert. Ventet nesten et år på å komme inn for så å bli avvist. Fikk ikke hjelp. 

Nå er det datteren min (18) som er henvist til samme sted for depresjon. Hun fikk time 3 uker etter at legen sendte henvisning - og dette ble vurdert av samme overlege som meg.

Anonymkode: 51c92...25b

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 10 år siden var jeg alvorlig deprimert. Ventet nesten et år på å komme inn for så å bli avvist. Fikk ikke hjelp. 

Nå er det datteren min (18) som er henvist til samme sted for depresjon. Hun fikk time 3 uker etter at legen sendte henvisning - og dette ble vurdert av samme overlege som meg.

Anonymkode: 51c92...25b

Opplevde  det samme . Min datter kom raskt til og fikk hyppige timer på DPSen i tillegg til ukentlige samtaler hos fastlegen. Jeg var mye  dårligere enn henne noen år tidligere og måtte vente lenge .

jeg opplevde faktisk etter å ha ventet noen mnd på svar fra DPSen at legen plutselig oppdager at hun hadde glemmt å sende henvisningen ... Syns hun da burde ha ringt og prøvd å forklare dette for DPSen. Slo det bare  vekk med en spøk ....

Anonymkode: 0d13b...a96

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tre passer med meg . Jeg ble ikke prioritert . Opplevde et ufattelig lidelsestrykk. Interessant at det står at alvorlighet av symptomnivå er viktigere enn alvorlighetsgrad av hendelsen. Legen og psykologen var opptatt å fortelle meg at de ikke syntes opplevelsen var alvorlig nok. For meg var det et invalidiserende traume . Er nå uføretrygdet . Har beskrevet saken for NHD . Han mente jeg har blitt utsatt for feil behandling ... Legen har bedt om unskyldning .., 

Tror det er mange som ikke får den hjelpen de skulle hatt . 

Får man ikke den hjelpen man har krav på, så for all del klag! NPE først og fremst.

Anonymkode: ccb2f...405

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ikke den hjelpen man har krav på, så for all del klag! NPE først og fremst.

Hva er NPE. ?. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er NPE. ?. 

Norsk Pasientskadeerstatning.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Norsk Pasientskadeerstatning.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://lmgtfy.com/?q=NPE , vel.

Anonymkode: 1b512...d04

Takk for svar ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...