Gå til innhold

Får ikke nok hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tilhører en dps,nærmere bestemt et slikt fac team. Hvor den eneste oppfølgingen jeg får er samtaler med en ergoterapeut hver 14.dag. Han er lite villig til å høre hvordan jeg har det. Å er ikke til noe hjelp for meg. Samme hvor vanskelig jeg har det. Har jeg nå ingen å prate med. Har en psykoselidelse og er svært plaget. Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? Kan jeg be fastlegen om en henvisning til psykolog?  Eller er ikke det mulig siden jeg tilhører en dps allerde? 

Skrevet
24 minutter siden, Persimon skrev:

Jeg tilhører en dps,nærmere bestemt et slikt fac team. Hvor den eneste oppfølgingen jeg får er samtaler med en ergoterapeut hver 14.dag. Han er lite villig til å høre hvordan jeg har det. Å er ikke til noe hjelp for meg. Samme hvor vanskelig jeg har det. Har jeg nå ingen å prate med. Har en psykoselidelse og er svært plaget. Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? Kan jeg be fastlegen om en henvisning til psykolog?  Eller er ikke det mulig siden jeg tilhører en dps allerde? 

Høres kjempe rart ut. Jeg synes du skal be din primærlege kontakte DPS og spørre dem hvorfor du ikke får en psykolog/psykiater og legge inn et ønske om dette. Du kan selvsagt spørre dem selv men alt går (som regel) litt kjappere når det kommer fra fastlegen. Du står også selvsagt fritt til å bryte med DPS om du ønsker det og be fastlegen din henvise deg til en behandler med avtale. 

Skrevet

Hvem får god nok hjelp hos DPS da? Har ikke engang konmet inn dit etter 5 år...

Anonymkode: 46c8d...a83

Skrevet

Husk at det er fritt sykehusvalg 

Anonymkode: cefbe...3c0

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er fritt sykehusvalg 

Anonymkode: cefbe...3c0

Har prøvd i hele fylket i tillegg til de to andre nærmeste fylkene. 

Anonymkode: 46c8d...a83

Gjest Maggie55
Skrevet

Man må bare stå på i systemet

Det er ofte ikke menneskene men i systemet direkte feilen ligger som jeg har opplevet

Og husk der er ting ingen noensinde kan rokke ved selv i våre dagers verden

all mulig lykke til

😊

Gjest Maggie55
Skrevet

jeg mener systemet i den betydning at det ofte setter fra før av svake grupper opp mot hverandre Men det er det svært vanskelig å gjøre noe med virker det som selv i dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...