Gå til innhold

NHD: PMS-problemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23 år og etter jeg var gravid som 18-åring (tok abort), utviklet jeg store problemer med PMS. Ca. 1 uke før menstruasjonen, spesielt samme dag eller dagen før, er jeg forferdelig ustabil og vanskelig å ha med og gjøre. Vanligvis er jeg stort sett bra/OK psykisk, litt angst i ny og ne, men det er egentlig det.. ikke noe stort problem. Under PMS derimot, er jeg livredd det meste og har nesten konstant gråten i halsen. Jeg er også generelt forbannet, uten at det er noen grunn til det. Dette er veldig vanskelig å styre, selv om jeg ikke er direkte utagerende. Det er likevel vanskelig for dem nær meg å forholde seg til meg når jeg er sånn, og jeg gruer meg hver måned til det kommer. Det er hardt å føle det sånn, men legen sier at det egentlig ikke er noen behandling for dette. Jeg har prøvd antidepressiva, men det funker ikke på PMS-plagene. 

Har du noen tips?

Anonymkode: 075ad...f28

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23 år og etter jeg var gravid som 18-åring (tok abort), utviklet jeg store problemer med PMS. Ca. 1 uke før menstruasjonen, spesielt samme dag eller dagen før, er jeg forferdelig ustabil og vanskelig å ha med og gjøre. Vanligvis er jeg stort sett bra/OK psykisk, litt angst i ny og ne, men det er egentlig det.. ikke noe stort problem. Under PMS derimot, er jeg livredd det meste og har nesten konstant gråten i halsen. Jeg er også generelt forbannet, uten at det er noen grunn til det. Dette er veldig vanskelig å styre, selv om jeg ikke er direkte utagerende. Det er likevel vanskelig for dem nær meg å forholde seg til meg når jeg er sånn, og jeg gruer meg hver måned til det kommer. Det er hardt å føle det sånn, men legen sier at det egentlig ikke er noen behandling for dette. Jeg har prøvd antidepressiva, men det funker ikke på PMS-plagene. 

Har du noen tips?

Mine PMS problemer forsvant etter en stund på p.sprøyten. 

AnonymBruker
Skrevet

Psst. NHD er ikke her inne for tiden men det finnes også et forum for gynekologi her, der er det en ekspert som svarer gratis, mulig hun har noen råd til deg:)

Anonymkode: fac89...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt p-piller? Av antidepressiva du har forsøkt, har dette vært SSRI som Cipralex, Cipramil, Zoloft, Seroxat?

Anonymkode: b594e...59f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt p-piller? Av antidepressiva du har forsøkt, har dette vært SSRI som Cipralex, Cipramil, Zoloft, Seroxat?

Anonymkode: b594e...59f

Jeg har forsøkt flere typer p-piller tidligere, når jeg brukte det som prevensjon, men det gikk IKKE bra. Jeg tåler ikke ekstra hormoner tydeligvis, for jeg blir konstant PMS av dem :blink: Da forsøkte jeg "vanlig" p-piller, samt. minipille. Ingen gikk, derfor ble det heller kobberspiral. Har forsøkt Cipralex, men disse får jeg problemer med tåreproduksjon og kvalitet på tårefilm av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...