Gå til innhold

Når er benzo bruk akseptert?.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå "torturert" meg i ned i rivotril dosen i 8mnd og har det så ufattelig grusomt. Angsten starter når jeg står opp og varer hele dagen, føler jeg ikke får puste igjennom hele dagen fram til jeg tar Imovane om kvelden, da gir det seg etter en 1/2 time. Da får jeg 2 timer søvn før jeg våkner med angst. Er også svimmel hele tiden på grunn av abstinesene så det kjennes ut som jeg er ombord i en båt.

Har fått Sobril jeg kan ta når det blir for ille, noe det har blitt oftere og oftere, lurer på om det heller er smartere og gå opp på rivotril dosen litt og heller utsette nedtrappingen, vet det "riktige" er og ikke bruke benzo, men nå føler jeg ikke at jeg snart orker leve slik mer :(.

Trodde jeg skulle få mere hjelp i psykiatrien hvis jeg trappet ned på rivotril, men har fått veldig lite hjelp og sitter stort sett inne hele dagen hver dag og har det ille.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha det slik. Du burde snakke med fastlegen om dette . 

Anonymkode: 09bfb...775

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha det slik. Du burde snakke med fastlegen om dette . 

Anonymkode: 09bfb...775

Jeg skal gjøre det, han har dessverre ferie ut uka. Forstod sist jeg var hos han at han kaskje mente jeg burde fortsette på benzo.

Tok 12.5mg sobril i stad da jeg ikke holdt ut lengre så har fått litt ro i kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Gå ikke opp på Rivotril. Ta heller litt Sobril.

Anonymkode: e6862...af5

AnonymBruker
Skrevet

Det att legen din ga deg det i første omgang, er vel der feilen ligger. Angsten skyldes nok abstinenser. Jeg klarte å hoppe av rivotril mens bruken fortsatt var bare 3 ganger i uka. Jeg har ikke hatt mer angst etter jeg sluttet tvert i mot. Jeg har og hatt mye angst både fobisk, og panikk gjennom livet. Men helt ærlig så tror jeg ikke benzo var bra for meg.

Men er du først avhengig  og ikke trenger å kunne kjøre bil, ser jeg ikke helt noe grunn for att du skal pine deg igjennom å slutte.

Anonymkode: d3f60...966

stjernestøv
Skrevet
17 timer siden, Angstlei skrev:

Har nå "torturert" meg i ned i rivotril dosen i 8mnd og har det så ufattelig grusomt. Angsten starter når jeg står opp og varer hele dagen, føler jeg ikke får puste igjennom hele dagen fram til jeg tar Imovane om kvelden, da gir det seg etter en 1/2 time. Da får jeg 2 timer søvn før jeg våkner med angst. Er også svimmel hele tiden på grunn av abstinesene så det kjennes ut som jeg er ombord i en båt.

Har fått Sobril jeg kan ta når det blir for ille, noe det har blitt oftere og oftere, lurer på om det heller er smartere og gå opp på rivotril dosen litt og heller utsette nedtrappingen, vet det "riktige" er og ikke bruke benzo, men nå føler jeg ikke at jeg snart orker leve slik mer :(.

Trodde jeg skulle få mere hjelp i psykiatrien hvis jeg trappet ned på rivotril, men har fått veldig lite hjelp og sitter stort sett inne hele dagen hver dag og har det ille.

Syns det er rart du er så alene om dette! Her får man tilbud om innleggelse for å slutte på benzo. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Syns det er rart du er så alene om dette! Her får man tilbud om innleggelse for å slutte på benzo. 

Jeg fikk riktignok time hos en klinikk i høst, men agorafobien var da så sterkt at jeg ikke hadde vært ute på lang tid, klarte derfor ikke å komme meg dit, var forøverig flere mnd ventetid hvis jeg hadde fått plass.

Har også de siste ukene fått en psykiatrisk sykepleier som er veldig hyggelig, problemet er bare at dette er en time i uken noen som ikke er nok for meg pr. i dag.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Angstlei skrev:

Jeg fikk riktignok time hos en klinikk i høst, men agorafobien var da så sterkt at jeg ikke hadde vært ute på lang tid, klarte derfor ikke å komme meg dit, var forøverig flere mnd ventetid hvis jeg hadde fått plass.

Har også de siste ukene fått en psykiatrisk sykepleier som er veldig hyggelig, problemet er bare at dette er en time i uken noen som ikke er nok for meg pr. i dag.

Hva med å legge deg inn på dps?

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva med å legge deg inn på dps?

Dps har nesten ingen plasser og de har frarådet meg dette da det er mest psykotiske pasienter der noe de mener vil skade meg mer enn å hjelpe.

stjernestøv
Skrevet
39 minutter siden, Angstlei skrev:

Dps har nesten ingen plasser og de har frarådet meg dette da det er mest psykotiske pasienter der noe de mener vil skade meg mer enn å hjelpe.

Å det var synd. Trodde ikke dps bare var for psykotiske. 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det var synd. Trodde ikke dps bare var for psykotiske. 

Er vel ikke vanligvis det, men psykiatrien i Oslo lever på sparebluss virker det som.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Angstlei skrev:

Er vel ikke vanligvis det, men psykiatrien i Oslo lever på sparebluss virker det som.

Å dårlige greier :( Det burde finnes noe for deg og, det må være helt for jævlig å sitte med det du gjør alene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...