Gå til innhold

Er det mye bivirkninger med seroquel som sovemedisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye bivirkninger med seroquel som sovemedisin?, har prøvd det meste for å sove, men får kun 2-3 timer pr. natt.

Er vel stort sett denne jeg ikke har prøvd, men er veldig redd for bivirkninger, har prøvd å ikke lese for mye, men fikk med meg at noen hadde problemer med å svelge av den, noe som høres skummelt ut.

Hva slags erfaringer har dere med seroquel? (samt hvilken dose brukes for søvn?).

AnonymBruker
Skrevet

50mg, ingen bivirkninger. Brukt i flere år nå.

Anonymkode: 637db...77a

stjernestøv
Skrevet

100 mg og ikke bivirkninger, men tar jeg 200 mg blir jeg veldig tørr i munnen. 

Skrevet

75 mg quetiapin     (skal være det samme)

Jeg måtte opp i 250 mg for å sove en hel natt, da kunne jeg sove 7-8 timer i strekk. Men fikk så oksehunger av de. Måtte trappe ned til 75 mg. Begynte i tillegg på Efexor (mot angst) og den demper litt av suget og sulten. Får nå mellom 4-6 timer søvn. Litt for lite, men bedre enn 1-3 timer som jeg får uten quetiapin. Jeg har så og si prøvd det meste uten særlig virkning. Quetiapin er det desidert beste for meg.

Selv er jeg redd for benzo. Det er så utrolig lett å bli avhengig. Har på nært hold sett hva det kan medføre.

Skrevet

Kan den kombineres med imovane?.

Samt hvordan virker den, blir man helt slått ut eller demper den angsten og gjør en litt mere avslappet?.

AnonymBruker
Skrevet

For meg har den ingen betydning på angst. Jeg tar 2x25mg en time før leggetid og om jeg ikke har lagt meg innen den timen fremstår jeg som totalt dopet. Jeg klarer ikke holde øynene oppe og snøvler. Sovner innen 5 min i sengs og sover sammenhengende i minst 8 timet (avhengig av vekkerklokke)

Anonymkode: 637db...77a

Skrevet

Seroquel fungerer veldig godt for meg, jeg synes du skal gi det et forsøk. Det er listet opp mye bivirkninger, men det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Alle bivirkningene er uansett reversible, dvs. at om du opplever noe ubehag, så er det ikke verre enn at du lar være å ta den igjen.

Skrevet

Jeg tar fra 50 til 100 mg Quetiapin etter behov. Prøvde 150mg, men fikk veldig hangover av det. Jeg har litt bivirkninger, føler meg på en måte litt trøttere på dagtid, og kjenner det kanskje litt i svelget. Men tar dem i kombinasjon med Zyprexa så det kan vere interaksjon der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde det bare en kort periode( liten dose for søvn) Hadde kanskje blitt bedre etter hvert?. Jeg fikk krampelignende rastløshet i armer og ben. Veldig ubehagelig. Pluss " hangover". 

Anonymkode: cf745...482

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde 50 mg Seroquel for å sove en gang. Det var en forferdelig opplevelse. Trodde jeg skulle dø. Hodet var helt "foggy" mens kroppen var helt vill. I tillegg ble jeg lammet i svelget, og hjertet hamra som besatt. Never again. 

Anonymkode: 57841...3f1

Skrevet
19 timer siden, Angstlei skrev:

Kan den kombineres med imovane?.

Samt hvordan virker den, blir man helt slått ut eller demper den angsten og gjør en litt mere avslappet?.

Etter etter ca 1time så blir jeg ganske så trøtt, bør da legge meg ganske snart. Sovner vanligvis fort. Hos meg så demper den tankekjør og jeg blir mer avslappet. Jeg har imovane, så jeg regner med at de kan kombineres. Har ikke trengte imovane da jeg vanligvis sovner fort. Har heller ingen hangover dagen etter.

Skrevet

Ubehagelig "maur" i armer og bein, dermed ingen søvn

søtsug og økt matlyst 

rører den aldri igjen

FjellOgDalar
Skrevet

2-300mg vanlig på kvelden + 300mg Depot

Inntil nå ikke bivirkninger. Nå opplever jeg tidvis maur i kroppen så jeg må opp å gå, strekke litt på kroppen. Det er ubehagelig, men jeg får uansett sove bedre enn uten. Vil si den har en nokså uttalt "knock-out effekt" på meg, men jeg liker det. Går fint å kombinere med Imovane.

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du har blitt satt på høye doser Rivotril uten først å ha prøvd Seroquel? 

I lave doser er det et effektivt middel for søvn og mot tankekjør og angst. Noen opplever hjertebank, skjelving og uro i kroppen som følge av at Seroquel er en sterk NET-blokker (men dette påvirker kun kroppslig uro fordi Seroquel blokkerer adrenerge reseptorer i hjernen). Hvis man opplever god effekt, men får disse bivirkningene, kan det løses med en betablokker.

Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du har blitt satt på høye doser Rivotril uten først å ha prøvd Seroquel? 

I lave doser er det et effektivt middel for søvn og mot tankekjør og angst. Noen opplever hjertebank, skjelving og uro i kroppen som følge av at Seroquel er en sterk NET-blokker (men dette påvirker kun kroppslig uro fordi Seroquel blokkerer adrenerge reseptorer i hjernen). Hvis man opplever god effekt, men får disse bivirkningene, kan det løses med en betablokker.

Fikk riovotril mot angst for 10 år siden, hadde ikke søvnproblemer, var aldri over 2mg.

Trodde ikke dette var en stor dose.

Skrevet
2 minutter siden, Angstlei skrev:

Fikk riovotril mot angst for 10 år siden, hadde ikke søvnproblemer, var aldri over 2mg.

Trodde ikke dette var en stor dose.

Det er en god del, men kanskje det er nødvendig mot invalidiserende angst (som det virker som du har) - tilsvarer 100 mg Sobril. 

Uansett, prøv Seroquel. Funker det dårlig kan du bare slutte igjen.

Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er en god del, men kanskje det er nødvendig mot invalidiserende angst (som det virker som du har) - tilsvarer 100 mg Sobril. 

Uansett, prøv Seroquel. Funker det dårlig kan du bare slutte igjen.

Skal prøve å manne meg opp til å ta de :). Er nå nede i 0.5mg som da tilsvarer 25mg sobril, ikke så rart jeg har mye angst og abstinenser nå.

Skrevet
5 minutter siden, Angstlei skrev:

Skal prøve å manne meg opp til å ta de :). Er nå nede i 0.5mg som da tilsvarer 25mg sobril, ikke så rart jeg har mye angst og abstinenser nå.

Bra! 

Et annet alternativ som brukes mye i andre land og mindre i Norge er antiadrenergika - i første rekke klonidin. Selges i Norge som Catapresan. Kan ha en god effekt mot angst.

Hvis du ikke har forsøkt det, er Pranolol, eventuelt pindolol på registreringsfritak, gode anxiolytika. 

Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Bra! 

Et annet alternativ som brukes mye i andre land og mindre i Norge er antiadrenergika - i første rekke klonidin. Selges i Norge som Catapresan. Kan ha en god effekt mot angst.

Hvis du ikke har forsøkt det, er Pranolol, eventuelt pindolol på registreringsfritak, gode anxiolytika. 

Er dette som betablokkere?, har ikke hørt om dem før. Hvis ikke vet du hvordan de virker?.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...