Gå til innhold

NHD: Legge til Wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Fastlegen min ønsker at jeg skal legge Wellbutrin til mine to andre medisiner: Efexor og Buspar. Det er fint, men jeg vet at fastlegen min har rota med medisiner og interaksjoner før (som har utløst depresjon hos meg)  Fastlegen vil at jeg bare skal begynne med Wellbutrin uten å justere noe på de andre medisinene. Samtidig vet jeg fra tidligere at Wellbutrin gir økt konsentrasjon av Efexor (3 X?) Så spørsmålet er, bør jeg gå ned på Efexor når jeg legger til Wellbutrin? Hvor fort? Jeg er veldig sårbar for medisinendring og depresjoner, så jeg vil gjerne gjøre dette så skånsomt som mulig. Det er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt å bytte ut efexor med en AD som ikke har interaksjoner med Wellbutrin.

Anonymkode: 0bca9...882

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har fått med deg at NHD ikke innpå her for tiden ? 

Anonymkode: 873b1...014

AnonymBruker
Skrevet

nei det hadde jeg ikke fått med meg. Sikkert et år siden jeg var her sist. Takk for info :)

Anonymkode: 0bca9...882

AnonymBruker
Skrevet

TS. Du har rett. Du bør redusere dosen av Efexor når du begynner på Wellbutrin. Du skal sikkert ende på ca 33-50% av nåværende dose. Klinisk effekt (effekten i RL) og serumkonsentrasjonsmålinger er det en skal støtte seg til for å vurdere dosen.

Anonymkode: f1c5c...7f4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...