Gå til innhold

Når sobrilen går ut av kroppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å bruke sobril . Måtte ta for å sove i natt pga angstanfall . Har vært fullstendig utafor i dag . Irritabel , tung i hodet , urolig og utilpass. Får tanker om å ville dø ol. Får ofte en sånn reaksjon når sobrilen er på vei ut av kroppen . Jeg tar det sjelden .... 

Er dette vanlig ? 

Anonymkode: 0c0e3...db7

Gjest franklyscarlet
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å bruke sobril . Måtte ta for å sove i natt pga angstanfall . Har vært fullstendig utafor i dag . Irritabel , tung i hodet , urolig og utilpass. Får tanker om å ville dø ol. Får ofte en sånn reaksjon når sobrilen er på vei ut av kroppen . Jeg tar det sjelden .... 

Er dette vanlig ? 

Jeg tar Sobril nå og da. Kjenner ingen slike symptomer du beskriver etter en enkeltdose, eller etter et par dagers bruk. En gang brukte jeg Sobril i en måned i strekk. Da fikk jeg samme symptomer som deg da jeg sluttet å ta det. Det varierer nok veldig fra person til person. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen effekt av Sobril, heller ingen bivirkninger. Vival derimot, null bivirkninger og et nytt menneske :) 

Anonymkode: 847d3...e57

Skrevet

Har prøvd Sobril tidligere, men synes vival gir meg en bedre virkning. Har aldri hatt sånn opplevelse av noen av dem. Bruker vival meget sjelden.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, emilie321 skrev:

Har prøvd Sobril tidligere, men synes vival gir meg en bedre virkning. Har aldri hatt sånn opplevelse av noen av dem. Bruker vival meget sjelden.

Samme her, bruker det kun når jeg skal på kjøpesenter, på forelesninger osv hvor det er mye og gjerne ukjente folk.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, emilie321 skrev:

Når det gjelder faren for avhengighet er det likt med sobril og vival .? 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder faren for avhengighet er det likt med sobril og vival .? 

Det vet jeg ikke, men vil vel tro at det er noenlunde det samme. Ved å bare bruke de innimellom så slipper en å bli avhengig. Trenger en noe ofte så finnes det andre medikamenter. Selv bruker jeg efexor som har roet min angst til et minimum, men den skal taes hver dag

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, emilie321 skrev:

Det vet jeg ikke, men vil vel tro at det er noenlunde det samme. Ved å bare bruke de innimellom så slipper en å bli avhengig. Trenger en noe ofte så finnes det andre medikamenter. Selv bruker jeg efexor som har roet min angst til et minimum, men den skal taes hver dag

Hvordan er efexor kontra f.eks. Cipralex, om du har prøvd begge?

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme . Jeg har prøvd cipralex og brintellix .... Hvordan virker efexor ? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig ? 

Vil  anbefale fluanxol, som jeg begynte på etter anbefaling fra nhd. Det er et antipsykotika som i små doser på 2 til 3 mg hjelper mot angst og tankekjør. Jeg har prøvd mye og synes dette hjelper forbausende godt, og har ikke hatt noen bivirkninger heller. Har gått på den i en uke nå. Snakk med legen din om denne medisinen.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, tilstede skrev:

Vil  anbefale fluanxol, som jeg begynte på etter anbefaling fra nhd. Det er et antipsykotika som i små doser på 2 til 3 mg hjelper mot angst og tankekjør. Jeg har prøvd mye og synes dette hjelper forbausende godt, og har ikke hatt noen bivirkninger heller. Har gått på den i en uke nå. Snakk med legen din om denne medisinen.

Tusen takk . 😊

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på 20 mg cipralex i mange år og ble veldig flat. Den virket bra på depresjon og litt på angst. Sist sommer byttet jeg til 20 mg brintellix. Ble mindre flat, fikk mer seksuelle følelser igjen og den virket litt på angst. For en stund siden så ville fastlegen at jeg i tillegg skulle prøve efexor. Går nå på 150 mg efexor i tillegg til 20 mg brintellix (bruker 75 mg quetiapin for søvn) Da jeg begynte på efexor så demper det enorme suget etter mat, er vel nå normalt sulten vil jeg tro. Trangen til all sjekking av dører, lys ovn, kraner o.l ble nesten borte. Angsten ble nesten borte. Plutselig så er ikke skuldrene oppi ørene og i brystet så er det plutselig mer plass. Føler meg mer avslappet på lenge. Kan nå gå på kjøpesenter uten å få hetta og blir ikke kjempe svett ute blant folk. Våkner heller ikke lenger våt av svette.

Føler meg gladere og mer tilfreds enn på mange år. Beveger meg raskere og er ellers ikke så tung i kroppen.

Det med medisiner er vanskelig. Noe som passer for en trenger ikke å passe for andre. Det finnes mange kombinasjoner. Det er jo bare til å prøve ut og så slutte hvis bivirkningene blir for store eller de ikke har ønsket effekt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Gikk på 20 mg cipralex i mange år og ble veldig flat. Den virket bra på depresjon og litt på angst. Sist sommer byttet jeg til 20 mg brintellix. Ble mindre flat, fikk mer seksuelle følelser igjen og den virket litt på angst. For en stund siden så ville fastlegen at jeg i tillegg skulle prøve efexor. Går nå på 150 mg efexor i tillegg til 20 mg brintellix (bruker 75 mg quetiapin for søvn) Da jeg begynte på efexor så demper det enorme suget etter mat, er vel nå normalt sulten vil jeg tro. Trangen til all sjekking av dører, lys ovn, kraner o.l ble nesten borte. Angsten ble nesten borte. Plutselig så er ikke skuldrene oppi ørene og i brystet så er det plutselig mer plass. Føler meg mer avslappet på lenge. Kan nå gå på kjøpesenter uten å få hetta og blir ikke kjempe svett ute blant folk. Våkner heller ikke lenger våt av svette.

Føler meg gladere og mer tilfreds enn på mange år. Beveger meg raskere og er ellers ikke så tung i kroppen.

Det med medisiner er vanskelig. Noe som passer for en trenger ikke å passe for andre. Det finnes mange kombinasjoner. Det er jo bare til å prøve ut og så slutte hvis bivirkningene blir for store eller de ikke har ønsket effekt. 

Har gått fra cipralex til 10 mg Brintellix. Har mye mer angst. Er deprimert og mister motet litt nå. Skal til psykiater snart. Tror han vil øke dosen . Men da kunne kanskje efexor være bedre å legge til. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...