Gå til innhold

Lamictal opptrapping, bp2

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Har nylig startet opp igjen med Lamictal for min bp2-lidelse. Lurer bare på noe ang. opptrapping. Begynte med 25 mg i to uker, så 50 mg i to uker, nå bruker jeg 75 mg og skal gjøre det i to uker. Målet er 200 mg, men MÅ det trappes opp kun med 25 mg annenhver uke, eller kan jeg når jeg når 100 mg og har stått på det i to uker, gå rett på 200 mg? Eller må det være 125 mg, 150 mg, 175 mg osv annenhver uke inntil jeg når 200? Slitsomt når det går sååå treeegt! 😢

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå rett fra 100 mg til 200 mg. Noen mener at det i opptrappingsfasen er smart å dele døgndosen i to, men at når en har vært på måldosen i et par uker, kan en gå over på et inntak per døgn.

Anonymkode: d7dc6...7fe

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gå rett fra 100 mg til 200 mg. Noen mener at det i opptrappingsfasen er smart å dele døgndosen i to, men at når en har vært på måldosen i et par uker, kan en gå over på et inntak per døgn.

Anonymkode: d7dc6...7fe

Tusen takk for svar! 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...