Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med et spørsmål om brintellix ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker brintellix ?. Jeg har brukt det i to mnd nå og har ikke så veldig god effekt av den. Er irritabel , lei meg , har angst og er fremdeles moderat deprimert. 

Jeg bruker10 mg. Psykiateren skal ved neste time vurdere å øke denne.  Er det noen som har erfaring med å øke brintellix ?. Ble det bedre? 

Jeg er litt avflatet med Brintelix .( men mye bedre enn ved cipralex) Jeg føler mer men klarer ikke å utrykke det. Klarer enda ikke å gråte feks. Vil det å øke dosen gjøre meg mer avflatet ? 

Anonymkode: 1d39f...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Med to måneder på 10 mg og ikke mer bedring enn du beskriver, er tiden overmoden for å øke til 20 mg.

Anonymkode: 4b2fc...316

Skrevet

Jeg går på 20 mg brintellix, er vesentlig mindre flat enn på cipralex. For 1 måned siden la fastlegen til 150 mg efexor. Denne kombinasjonen er kjempe bra for meg. Begynner å bli gladere og har nesten ikke angst lenger.

En må bare prøve seg fram. Noe som fungerer bra for meg trenger ikke å fungere bra for andre.

Ønsker deg lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg går på 20 mg brintellix, er vesentlig mindre flat enn på cipralex. For 1 måned siden la fastlegen til 150 mg efexor. Denne kombinasjonen er kjempe bra for meg. Begynner å bli gladere og har nesten ikke angst lenger.

En må bare prøve seg fram. Noe som fungerer bra for meg trenger ikke å fungere bra for andre.

Ønsker deg lykke til :)

Takk for gode råd .. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare et lite spørsmål til. Jeg blir mer irritabel av brintellix. Blir det verre av å øke dosen ?. Noe erfaringer ?? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er meningsløst å spørre om slikt. Det finnes sikkert noen få som er blitt verre, mens de aller fleste er blitt bedre. Hvordan det virker på deg, er det kun en måte å finne ut av...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er meningsløst å spørre om slikt. Det finnes sikkert noen få som er blitt verre, mens de aller fleste er blitt bedre. Hvordan det virker på deg, er det kun en måte å finne ut av...

meningsløst ??. Høres ut som du er  en av de som ble mer irritabel. :)

AnonymBruker
Skrevet

Meningsløst fordi svarene ikke sier noen om hvordan det blir for deg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meningsløst fordi svarene ikke sier noen om hvordan det blir for deg

Er klar over det. Har bare aldri vært plaget med irritabilitet før jeg begynnte med Brintelix . Ikke noe særlig greit for mine nærmeste. Kanskje andre sine erfaringer kunne være litt til hjelp. 

Da kan man jo ikke spørre om råd for noe innpå her... 

Skal slutte å spørre dumme spørsmål . Sorry . 

AnonymBruker
Skrevet

Utfordringene er bl.a:

- Er svaret representativt? Hvis du får 3 stk sine erfaringer, er de representative for alle som bruker stoffet?

- Hvis du fikk et representativt utvalg, hvis 1000 svarte og 41% hadde opplevd irritabilitet, hva ville du bruke svaret til?

Siden du bruker B, har du sannsynligvis noen alvorlige plager som du vil ha bort. Hvis du øker dosen, kan plagene forsvinne inkl irritabilitet som er et kjent symptom ved depresjon. Da er alt vel. Eller du kan etter to måneder erfare at det ikke hjalp, og at du i tillegg er mer irritert. Da slutter du med B. Siden det er så stor spredning i både positiv effekt og bivirkninger mellom individer, er egen utprøving dessverre den eneste måte å finne ut av dette på.

I Felleskatalogen er ikke irritabilitet nevnt som bivirkning. Da er det overveiende sannsynlig at det i hvert fall ikke er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utfordringene er bl.a:

- Er svaret representativt? Hvis du får 3 stk sine erfaringer, er de representative for alle som bruker stoffet?

- Hvis du fikk et representativt utvalg, hvis 1000 svarte og 41% hadde opplevd irritabilitet, hva ville du bruke svaret til?

Siden du bruker B, har du sannsynligvis noen alvorlige plager som du vil ha bort. Hvis du øker dosen, kan plagene forsvinne inkl irritabilitet som er et kjent symptom ved depresjon. Da er alt vel. Eller du kan etter to måneder erfare at det ikke hjalp, og at du i tillegg er mer irritert. Da slutter du med B. Siden det er så stor spredning i både positiv effekt og bivirkninger mellom individer, er egen utprøving dessverre den eneste måte å finne ut av dette på.

I Felleskatalogen er ikke irritabilitet nevnt som bivirkning. Da er det overveiende sannsynlig at det i hvert fall ikke er vanlig.

Takk for svar. Da ble jeg litt klokere. Har også lurt på om jeg ikke er nok behandlet for depresjon. Da var det ikke helt meningsløst. Er på vei til psykiateren ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...