Gå til innhold

Hvordan får mer "driv"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man få mer "driv"? Alle de "oppskriftene" jeg har sett involverer at man må ha driv.

Anonymkode: a8b02...c27

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man få mer "driv"? Alle de "oppskriftene" jeg har sett involverer at man må ha driv.

Tror bare en må jobbe med seg selv, ta seg sammen, spare seg selv bak, og bare gjøre noe.

Anonymkode: a235c...ddf

Gjest Maggie55
Skrevet

Hvis man føler seg ufri får man ofte naturlig driv tror jeg

Vi er ofte ikke samme sted i livet men vi rykker alle i lenkene iblant tror jeg

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig med gode råd her.

Det må jeg nesten klage på!

Anonymkode: 5f3f2...8f4

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir nok ikke fornøyd med mitt svar heller. Syns det er et interessant spørsmål så vil bare tenke litt høyt :).

Jeg forstår godt spørsmålet ditt. Vet alt jeg burde og skulle gjøre men har ingen driv. 

Jeg vet ikke alltid om den driven må komme fra innsiden og " pushe" meg eller om noe utenfra må dra meg??? 

Opplevd at frykten har drevet meg mye i livet men det er ingen god drivkraft i lengden. Kjærligheten til familien min, lojalitet og ansvarsfølelse har drevet meg også. 

Da jeg slet med depresjon mistet jeg all drivkraft ... Jeg måtte starte med medisiner og da merket jeg at jeg fikk energi. Jeg forstod at det ikke var nok å ha drivkraft men også ha overskudd , livslyst og energi til å klare ting. Når man står fast trenger man noen ganger hjelp fra andre for å få i gang " driven". Jeg hadde en coach en gang som satte seg ned og laget en konkret plan sammen med meg. Time for time , en dag om gangen. Så måtte jeg på en måte stå ansvarlig for hva jeg gjorde . Det hjalp å ha konkrete mål.

Jeg kjenner at jeg trenger noe å brenne for , noe som engasjerer meg . Jeg trenger et mål. Noe å se frem til. En ferie , en " happening" feks . Å gjøre noe som er interessant og gir meg glede. Jeg opplever også mer driv når jeg gjør ting sammen med andre. Teamwork motiverer meg. 

Anonymkode: 46a50...384

AnonymBruker
Skrevet

Å begynne å gjøre litt er selvforsterkende. Så får en mer driv. Så gjør en litt til og får enda mere driv. Så må en finne ut hav som er passe driv for en selv.

Anonymkode: eb0bc...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som ikke gjør "litt"?

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du blir nok ikke fornøyd med mitt svar heller. Syns det er et interessant spørsmål så vil bare tenke litt høyt :).

Jeg forstår godt spørsmålet ditt. Vet alt jeg burde og skulle gjøre men har ingen driv. 

Jeg vet ikke alltid om den driven må komme fra innsiden og " pushe" meg eller om noe utenfra må dra meg??? 

Opplevd at frykten har drevet meg mye i livet men det er ingen god drivkraft i lengden. Kjærligheten til familien min, lojalitet og ansvarsfølelse har drevet meg også. 

Da jeg slet med depresjon mistet jeg all drivkraft ... Jeg måtte starte med medisiner og da merket jeg at jeg fikk energi. Jeg forstod at det ikke var nok å ha drivkraft men også ha overskudd , livslyst og energi til å klare ting. Når man står fast trenger man noen ganger hjelp fra andre for å få i gang " driven". Jeg hadde en coach en gang som satte seg ned og laget en konkret plan sammen med meg. Time for time , en dag om gangen. Så måtte jeg på en måte stå ansvarlig for hva jeg gjorde . Det hjalp å ha konkrete mål.

Jeg kjenner at jeg trenger noe å brenne for , noe som engasjerer meg . Jeg trenger et mål. Noe å se frem til. En ferie , en " happening" feks . Å gjøre noe som er interessant og gir meg glede. Jeg opplever også mer driv når jeg gjør ting sammen med andre. Teamwork motiverer meg. 

Hvor mye koster det å gå til en coach? Finnes det coacher på alle grisegrendte og innavla steder i landet?

Hva om man ikke har familie?

Hva om man ikke har noe "team" å "worke" med.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som ikke gjør "litt"?

Litt mer enn du gjør i dag :-)

Anonymkode: eb0bc...d1d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster det å gå til en coach? Finnes det coacher på alle grisegrendte og innavla steder i landet?

Hva om man ikke har familie?

Hva om man ikke har noe "team" å "worke" med.

Jeg hadde en slags coach gjennom Nav . Tanken var vel ikke at du nødvendigvis trengte coac men det hjelper å sette mål sammen med noen og få litt drahjelp. 

Jeg er takknemlig for at jeg har familie. Men det gjør jo det også litt vanskeligere noen ganger.  jeg har fire barn som trenger meg samtidig som jeg er psyk . 

Jeg er ikke i jobb lenger og har heller ingen å " teamworke" med. 

Jeg prøvde bare å nevne hva som har gitt meg driv tidligere i livet. 

Ser jo nå at det var idiotisk av meg å komme med disse forslagene . Ser egentlig ut som jeg bare har gjordt deg mer frustrert . Du får bare glemme dette .,,

Personlig sitter jeg helt fast for tiden ....

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg mangler ikke driv, men mye av den går i unyttige retninger.

Jeg tar på meg forpliktelser sånn at jeg MÅ gjøre ting. Motivasjonen for å gjøre kjedelige ting er ofte at andre forventer det av meg. Det er lett å love ting, så jeg ender opp som travel og aktiv.

Kanskje en Coach fungerer hvis man ikke har annet nettverk å bruke. Da har man om ikke annet en person som har forventninger til at man gjør ting.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å gjøre noe som er interessant og gir meg glede. Jeg opplever også mer driv når jeg gjør ting sammen med andre. Teamwork motiverer meg. 

Teamwork demotiverer meg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Teamwork demotiverer meg.

Sorry igjen. Jeg prøvde bare være litt positiv. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, Gargamel said:

så jeg ender opp som travel og aktiv.

Da blir jeg sliten.

Så sånn er det.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da blir jeg sliten.

Så sånn er det.

Kan jeg få spørre om en ting ?. Hvorfor stillte du egentlig det spørsmålet i starten?. Vil du egentlig vite hva folk mener ?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan jeg få spørre om en ting ?. Hvorfor stillte du egentlig det spørsmålet i starten?. Vil du egentlig vite hva folk mener ?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Da beklager jeg enda en gang at jeg gjorde det verre med å svare . 

Gjest Gargamel
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir jeg sliten.

Så sånn er det.

Hvis du aldri vil bli sliten er det nok best å ikke ha noe driv. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, Gargamel said:

Hvis du aldri vil bli sliten er det nok best å ikke ha noe driv. 

a ) Kan det være grader av slitenhet?

b ) Kan det tenkes at "et travelt og aktivt liv" er for slitsomt, selv om lavere grad av aktivitet ikke medfører for mye slitenhet?

c ) Kan det tenkes at man allerede har nådd maksgrensen hva gjelder driv og slitenhet, på tross av at det fra alle kanter skrikes at man må "komme igang"?

d ) Hvis c ) stemmer, kan det tenkes at dette påvirker ens tankegang, på tross av at det ikke er riktig for en selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...