Gå til innhold

Øking av dose ... Noen som er god på medisiner ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal øke til 15 mg brintellix. Da jeg nettopp hadde tatt ut en stor pakke med  10 mg tabeletter mente legen at det var unødvendig å skrive resept på 15 mg. Jeg  kunne ta 20 mg annenhverdag og 10 mg de andre dagene ???
Vil det skape en stabil dose ??? 

Anonymkode: 6a47c...117

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal øke til 15 mg brintellix. Da jeg nettopp hadde tatt ut en stor pakke med  10 mg tabeletter mente legen at det var unødvendig å skrive resept på 15 mg. Jeg  kunne ta 20 mg annenhverdag og 10 mg de andre dagene ???
Vil det skape en stabil dose ??? 

Jeg er absolutt ingen ekspert! Men jeg hadde reagert som deg. Nå sa jo legen til deg at det var ok med 10mg og 20mg annenhver dag...så da bør man vel stole på det. Men jeg hadde lurt litt jeg og. Går det an å dele tablettene? 

AnonymBruker
33 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg er absolutt ingen ekspert! Men jeg hadde reagert som deg. Nå sa jo legen til deg at det var ok med 10mg og 20mg annenhver dag...så da bør man vel stole på det. Men jeg hadde lurt litt jeg og. Går det an å dele tablettene? 

Kan ikke deles. Får prøve å se hvordan det går...:)

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg har kjøpt medisindeler på apoteket. Den funker bra selv på tbl uten delestrek.

Takk for tipset. Brintelix er veldig små og glasserte. Jeg er en "gammel" sykepleier og vet at disse ikke kan deles. 

Ja, klar over det. Jeg bruker i perioder Arcoxia og de er veldig små og har en litt ruglete kant. I tillegg er de trekantet. Så det går ikke. Man har også diskutert at tabletter uten delestrek ikke skal deles. Et eller annet med at virkestoffet kan være ujevnt fordelt i tabletten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...