Gå til innhold

Det åndelige.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Skrev på sms til min mor i dag at psykiateren tror det åndelige er sykt, da ble hun irritert merket jeg og skrev "Du er den samme gode stjernestøv som du alltid har vært". Da ble jeg glad, hun ser ikke på det som sykt. Og det er jo mange som opplever åndelige ting, plasser det spøker osv. Jeg er den jeg er, med eller uten medisiner. Det som er sykt er angsten, angst etter vi har handlet og angst etter besøk osv. Er lei av den angsten, har tatt endel vival igjen men ikke i dag. Var å handlet med samboeren, måtte lene meg til veggen når vi kom hjem....følte meg så dopa. Det er rart, må være energier det. 

stjernestøv
Skrevet

Bare mener når min egen mor ikke syns det er sykt? Og dere her inne mener det er sykt? Det er noe som ikke stemmer da. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare mener når min egen mor ikke syns det er sykt? Og dere her inne mener det er sykt? Det er noe som ikke stemmer da. 

Dette har vært diskutert mange ganger stjernestøv, det er vel heller ikke alltid snakk om enten eller. Mennesker står fritt til å tro på akkurat hva de vil, det er når tankene (uansett om dette gjelder påskeharen, Gud, eller noe annet) tar totalt overhånd og nærmest blir en besettelse at varsellampene lyser for de fleste. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Dette har vært diskutert mange ganger stjernestøv, det er vel heller ikke alltid snakk om enten eller. Mennesker står fritt til å tro på akkurat hva de vil, det er når tankene (uansett om dette gjelder påskeharen, Gud, eller noe annet) tar totalt overhånd og nærmest blir en besettelse at varsellampene lyser for de fleste. 

Ja det er jo sant. Men hun har kjent meg hele livet, vet hvordan jeg er. Husker jo hun sa når jeg var liten "Hun er bare sånn". 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

LBare mener når min egen mor ikke syns det er sykt? Og dere her inne mener det er sykt? Det er noe som ikke stemmer da. 

Ikke alle mener det åndelige er sykt. Jeg tror for at det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke kan se eller forklare . Men noen ganger kan man overtolke ting også og ikke all åndelighet er sunn. Og noen ganger er det sykdom ... 

Du er veldig frimodig og åpen om hva du tror på . Derfor vil du nok bli møtt med ulike holdninger til dette spørsmålet. Og for de som er i mot åndelighet blir det da en god anledning til å få sagt det. 

Håper du har det bra .... At du kan erfare åndelighet på en god måte uten det syke... 

Anonymkode: 7febe...664

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle mener det åndelige er sykt. Jeg tror for at det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke kan se eller forklare . Men noen ganger kan man overtolke ting også og ikke all åndelighet er sunn. Og noen ganger er det sykdom ... 

Du er veldig frimodig og åpen om hva du tror på . Derfor vil du nok bli møtt med ulike holdninger til dette spørsmålet. Og for de som er i mot åndelighet blir det da en god anledning til å få sagt det. 

Håper du har det bra .... At du kan erfare åndelighet på en god måte uten det syke... 

Anonymkode: 7febe...664

Ja det er nok mange her inne som ikke tror på noe åndelig, vet at jeg har vært syk...men kanskje det ikke er det åndelige som er problemet? At det er angsten og smertene jeg har fysisk? 

Jeg sliter endel selv om jeg tar xeplion, men ikke med det åndelige...jaja energier tar jeg inn da. Blir utslitt. 

Takk :) 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er jo sant. Men hun har kjent meg hele livet, vet hvordan jeg er. Husker jo hun sa når jeg var liten "Hun er bare sånn". 

Jeg likte spesielt godt setningen fra din mor du skrev i hovedinnlegget :-)

Joda, "du er bare slik" - og det er helt ok, på samme tid er det umulig å se bort i fra at dette også handler om sykdom. Som sagt - alt som blir en besettelse og altoppslukende er skadelig.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg likte spesielt godt setningen fra din mor du skrev i hovedinnlegget :-)

Joda, "du er bare slik" - og det er helt ok, på samme tid er det umulig å se bort i fra at dette også handler om sykdom. Som sagt - alt som blir en besettelse og altoppslukende er skadelig.

Ja det blir vel det, i min mors øyne har alt alltid vært flott og godt, hehe må le litt. Men hun aksepterer at jeg sliter med angst da, det gjør jo min tante også....er vel lettere å akseptere det. Men det skjer jo ting hos dem og...åndelig aktivitet. Men det er vel når jeg blir dårlig av det det går over til sykt kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger vi virkelig flere tråder om ånder? Du kunne fint skrevet i den andre du er så aktiv i.

Anonymkode: ea668...aec

stjernestøv
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger vi virkelig flere tråder om ånder? Du kunne fint skrevet i den andre du er så aktiv i.

Anonymkode: ea668...aec

Ja vi trenger flere tråder om åndelighet/ånder. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vi trenger flere tråder om åndelighet/ånder. 

Hva med å rette blikket utover og diskutere andre ting sommkvinnedagen feks.

Anonymkode: aad6a...660

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å rette blikket utover og diskutere andre ting sommkvinnedagen feks.

Jeg prøver det..å svare i andres tråder. Tenke på noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg prøver det..å svare i andres tråder. Tenke på noe annet. 

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...