Gå til innhold

Bullshit?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det normalt av en psykiater å si jeg må øke medisinen etter å ha snakket med meg i ti minutter? 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det normalt av en psykiater å si jeg må øke medisinen etter å ha snakket med meg i ti minutter? 

Det kommer vel litt an på innholdet i den samtalen? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på innholdet i samtalen. 

Anonymkode: d8ec3...e77

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, laban skrev:

Det kommer vel litt an på innholdet i den samtalen? 

Syns ikke det var så mye innhold. Sa jeg tok mer vival og smertestillende, og kjente fortsatt energier. Du må øke dosen sa han, han sa fordi medisinene ikke virket nok. Er nok sykepleieren som har snakket om meg, må jo være det. Er ikke vanlig å ta 150 mg xeplion.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel helt an på innholdet i samtalen. 

Anonymkode: d8ec3...e77

Lite innhold. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du må øke dosen sa han, han sa fordi medisinene ikke virket nok.

Jeg synes ikke det høres så rart ut om en psykiater anbefaler økning av en dose fordi han har konkludert med at den nåværende ikke virker tilstrekkelig.  Men jeg kan selvfølgelig ikke bedømme om konklusjonen hans er korrekt.

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er nok sykepleieren som har snakket om meg, må jo være det.

Er det slik teamet fungerer?  Jeg tviler på at sykepleieren rapporterer til psykiateren hvis det ikke er meningen at han skal gjøre det. 

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er ikke vanlig å ta 150 mg xeplion

Hvorfor spurte du ikke psykiateren om dette mens du hadde sjansen?  "Er det ikke uvanlig med såpass høy dose som 150 mg, og hva er hovedgrunnen til at jeg bør øke?"  Dette mønsteret har jeg skrevet om før - du bruker minst mulig tid på kontakten med fagpersonene, grubler i etterkant og spør på DOL. 

AnonymBruker
Skrevet

Særlig om vedkommende kjenner deg fra før, er 10 minutter ofte (mer enn) nok :-)

Anonymkode: ef24e...af1

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg synes ikke det høres så rart ut om en psykiater anbefaler økning av en dose fordi han har konkludert med at den nåværende ikke virker tilstrekkelig.  Men jeg kan selvfølgelig ikke bedømme om konklusjonen hans er korrekt.

Er det slik teamet fungerer?  Jeg tviler på at sykepleieren rapporterer til psykiateren hvis det ikke er meningen at han skal gjøre det. 

Hvorfor spurte du ikke psykiateren om dette mens du hadde sjansen?  "Er det ikke uvanlig med såpass høy dose som 150 mg, og hva er hovedgrunnen til at jeg bør øke?"  Dette mønsteret har jeg skrevet om før - du bruker minst mulig tid på kontakten med fagpersonene, grubler i etterkant og spør på DOL. 

Jo det er vel vanlig at de snakker sammen. 

Jeg sa jeg var skeptisk, men han var så bestemt i dag. Stresset og urolig, så da ble jeg det og. Han sa det var fordi medisinen ikke virket godt nok. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig om vedkommende kjenner deg fra før, er 10 minutter ofte (mer enn) nok :-)

Anonymkode: ef24e...af1

Ble skuffet :( 

Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ble skuffet :( 

Stol på ham akkurat nå. 

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, XbellaX skrev:

Stol på ham akkurat nå. 

Hva vil han da? Medisinere meg helt bort? Han var stresset i dag, tror han manglet gangsyn. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hva vil han da? Medisinere meg helt bort? Han var stresset i dag, tror han manglet gangsyn. 

Fordi han og spl. opplever at medisinene ikke virker godt nok enda. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Fordi han og spl. opplever at medisinene ikke virker godt nok enda. 

Ok da. Men jeg skulle fortsette å ta vival frem til neste injeksjon, godt jeg har noe da. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Syns ikke det var så mye innhold. Sa jeg tok mer vival og smertestillende, og kjente fortsatt energier. Du må øke dosen sa han, han sa fordi medisinene ikke virket nok. Er nok sykepleieren som har snakket om meg, må jo være det. Er ikke vanlig å ta 150 mg xeplion.

At du fortsatt har så stort behov for vival og smertestillende er vel mer enn god nok grunn for å øke dosen. Det er ikke antallet mg en putter i munnen en skal fokusere på, men virkningen det har på den enkelte. Det har jo NHD også skrevet mange ganger her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg litt. Jeg er selv sykepleier men nå psyk og ute av jobb. 

Jeg vet at psykiatere er mennesker og vet også at de er dyktige på det de gjør. 

Men nå da jeg er i pasientrollen føler jeg meg ofte liten og missforstått . Som om jeg ikke blir hørt. Jeg føler seg litt hjelpesløs og overkjørt.... Da blir jeg usikker og sint  og føler jeg har behov for å få ut denne frustrasjonen . Gjerne ved å lufte det på dol...:)

Anonymkode: a07bc...275

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok da. Men jeg skulle fortsette å ta vival frem til neste injeksjon, godt jeg har noe da. 

Sikker på at legen ba deg knaske enda mer benzo? 

Anonymkode: 32c02...5ae

stjernestøv
Skrevet
43 minutter siden, tilstede skrev:

At du fortsatt har så stort behov for vival og smertestillende er vel mer enn god nok grunn for å øke dosen. Det er ikke antallet mg en putter i munnen en skal fokusere på, men virkningen det har på den enkelte. Det har jo NHD også skrevet mange ganger her inne.

Men NHD skrev det var vanlig med 75 til 100 mg pr måned. 

stjernestøv
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg litt. Jeg er selv sykepleier men nå psyk og ute av jobb. 

Jeg vet at psykiatere er mennesker og vet også at de er dyktige på det de gjør. 

Men nå da jeg er i pasientrollen føler jeg meg ofte liten og missforstått . Som om jeg ikke blir hørt. Jeg føler seg litt hjelpesløs og overkjørt.... Da blir jeg usikker og sint  og føler jeg har behov for å få ut denne frustrasjonen . Gjerne ved å lufte det på dol...:)

Anonymkode: a07bc...275

Ja jeg er litt frustrert her jeg også. Litt åndelighet vil jeg ha. 

stjernestøv
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at legen ba deg knaske enda mer benzo? 

Anonymkode: 32c02...5ae

Ja han sa faktisk det, det er jo ikke av dem jeg får vival. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men NHD skrev det var vanlig med 75 til 100 mg pr måned. 

Det kan godt hende det er det vanlige, men det vil alltid være store individuelle variasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...