Gå til innhold

Bullshit?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, tilstede skrev:

Det kan godt hende det er det vanlige, men det vil alltid være store individuelle variasjoner.

Ja jeg er vel så feit at jeg trenger en hestedose...

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kan være at det tar lenger tid å bli friskere for hver nye psykose. Du har jo sluttet med medisiner en rekke ganger.

Skrevet
10 timer siden, stjernestøv skrev:

Syns ikke det var så mye innhold. Sa jeg tok mer vival og smertestillende, og kjente fortsatt energier. Du må øke dosen sa han, han sa fordi medisinene ikke virket nok. Er nok sykepleieren som har snakket om meg, må jo være det. Er ikke vanlig å ta 150 mg xeplion.

Jeg har tenkt akkurat det samme som han. Mye babbel om ånder og energier igjen en periode nå syns jeg. 

Skrevet
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Men NHD skrev det var vanlig med 75 til 100 mg pr måned. 

Det viktige er ikke hva som er vanlig, men hva du trenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha vanlig behandling. Jeg vil ha den behandling som er best for meg. Så håper jeg også at du får den som er best for deg :-)

Anonymkode: ef24e...af1

Skrevet

Abilify injeksjon skal tas hver 4.uke, men jeg ble psykotisk og måtte ha hver 3.uke så vi er alle forskjellig

stjernestøv
Skrevet
13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Kan være at det tar lenger tid å bli friskere for hver nye psykose. Du har jo sluttet med medisiner en rekke ganger.

Vet ikke. Men fortalte sykepleieren i går at min mor så ikke på det åndelige som sykt, da sa han "Det er hva det gjør med deg". Er vel det at jeg blir dårlig da. 

stjernestøv
Skrevet
9 timer siden, Kayia skrev:

Jeg har tenkt akkurat det samme som han. Mye babbel om ånder og energier igjen en periode nå syns jeg. 

Men alt trenger jo ikke være sykt? Det er bare det. Men energier kjenner jeg, alt er jo bevissthet..uten bevissthet hadde ikke noe eksistert. 

stjernestøv
Skrevet
9 timer siden, Kayia skrev:

Det viktige er ikke hva som er vanlig, men hva du trenger. 

Er bare skeptisk til å øke, er redd for hvordan jeg blir da. 

stjernestøv
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha vanlig behandling. Jeg vil ha den behandling som er best for meg. Så håper jeg også at du får den som er best for deg :-)

Anonymkode: ef24e...af1

Ja får se om det er det beste da, jeg tviler litt. 

stjernestøv
Skrevet
14 minutter siden, kovakova skrev:

Abilify injeksjon skal tas hver 4.uke, men jeg ble psykotisk og måtte ha hver 3.uke så vi er alle forskjellig

Ok. Du ble psykotisk mens du tok det? Jeg er ikke psykotisk nå, det er vel bare restsymptomer. 

Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Du ble psykotisk mens du tok det? Jeg er ikke psykotisk nå, det er vel bare restsymptomer. 

Ja ble det

Skrevet
21 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det normalt av en psykiater å si jeg må øke medisinen etter å ha snakket med meg i ti minutter? 

Psykiaterens vurdering er jo basert på en kombinasjon av det han selv oppfatter når dere snakker sammen, og det sykepleieren har observert og rapportert de siste ukene. Jeg mener det er ansvarlig å følge opp medisineringen din, og at det kan være fornuftig med et forsøk på å justere dosen slik psykiateren foreslår. Det er jo nettopp en slik løpende vurdering du har savnet i tidligere behandlingsforsøk.

Det kan godt hende at du har rett i at psykiateren var stresset i går, men det hadde neppe noe med deg å gjøre og han var nok allikevel nok tilstedeværende til å kunne gjøre en fornuftig vurdering i forhold til din situasjon.

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, kovakova skrev:

Ja ble det

Uff da, det var ikke bra. 

Skrevet
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Du trenger en dose som er passende for deg. Hvis du leser i felleskatalogen så vil du se at akkurat xeplion er et medikament hvor kroppsvekt ser ut til å ha betydning for doseringen. Jeg synes du skal gjøre et forsøk med den nye dosen, hvis den ikke gjør at du har det noe bedre, så kan dere gå tilbake til en lavere dose igjen senere.

Akkurat nå synes jeg du skal prøve om du kan ha en hyggelig helg:-)

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Psykiaterens vurdering er jo basert på en kombinasjon av det han selv oppfatter når dere snakker sammen, og det sykepleieren har observert og rapportert de siste ukene. Jeg mener det er ansvarlig å følge opp medisineringen din, og at det kan være fornuftig med et forsøk på å justere dosen slik psykiateren foreslår. Det er jo nettopp en slik løpende vurdering du har savnet i tidligere behandlingsforsøk.

Det kan godt hende at du har rett i at psykiateren var stresset i går, men det hadde neppe noe med deg å gjøre og han var nok allikevel nok tilstedeværende til å kunne gjøre en fornuftig vurdering i forhold til din situasjon.

Ok. Får bare være med på det da selv om jeg er skeptisk å se hvordan det går, han sa jo vi kunne prøve å ta mindre senere kanskje. Nei det går vel ikke så bra nå, vet ikke helt. 

Nei det at han var stresset hadde ikke noe med meg å gjøre, det var personlig. Og når jeg la meg i går stilte jeg meg inn på han, det ble så tungt rundt hjertet...som en sorg. Kanskje noe personlig som har skjedd. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, frosken skrev:

Du trenger en dose som er passende for deg. Hvis du leser i felleskatalogen så vil du se at akkurat xeplion er et medikament hvor kroppsvekt ser ut til å ha betydning for doseringen. Jeg synes du skal gjøre et forsøk med den nye dosen, hvis den ikke gjør at du har det noe bedre, så kan dere gå tilbake til en lavere dose igjen senere.

Akkurat nå synes jeg du skal prøve om du kan ha en hyggelig helg:-)

Jo kan vel prøve, men vil jo gå ned i vekt da. Er virkelig misfornøyd nå, ja håper jeg kan gå tilbake på en lavere dose. Vil bare ikke bli helt zombie, har vært det før. 

Jo takk, du og :) Får se om jeg klarer det med mine vondter. 

stjernestøv
Skrevet

Tror ikke de liker at jeg kjenner energiene deres, det er jo ikke etisk rett heller. Men det gjør jeg altså. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men alt trenger jo ikke være sykt? 

Mulig, men det gidder jeg ikke diskutere (er ikke interessert i overtro) og det er ikke relevant i denne tråden du (tross alt selv) har postet på psyk. 

Dette kan sammenlignes med dosering. Én dose være "vanlig", men det har ingen betydning for deg all den tid du trenger noe annet. I dette tilfellet k a n det være at det finnes mer mellom himmel og jord, men i ditt tilfelle er det du opplever et uttrykk for psykdom.  

Endret av Kayia
stjernestøv
Skrevet
48 minutter siden, Kayia skrev:

Mulig, men det gidder jeg ikke diskutere (er ikke interessert i overtro) og det er ikke relevant i denne tråden du (tross alt selv) har postet på psyk. 

Dette kan sammenlignes med dosering. Én dose være "vanlig", men det har ingen betydning for deg all den tid du trenger noe annet. I dette tilfellet k a n det være at det finnes mer mellom himmel og jord, men i ditt tilfelle er det du opplever et uttrykk for psykdom.  

Er ikke overtroisk jeg heller :) 

Javel. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...