Gå til innhold

Psykose eller dissosiativ lidelse?

Anbefalte innlegg

MentalBabyDoll
Skrevet

Jeg er innlagt på tvang (3.3) og de klarer ikke å bestemme seg om jeg er psykotisk eller dissosierer (selv mener jeg ingenting feiler meg). Men kan de holde meg på 3.3 hvis jeg, som de sier, dissosierer?

Jeg mener jeg ikke gjør det for har ikke slitt med traumer eller dissosiasjon på over 3 år.

Og jeg selv vet virkeligheten selvom andre ikke ser den, fordi de blokkerer den. Og de vil nå jeg sksl skrive under på 2.2, hva nå enn det betyr.

Jeg vil jo ikke være innlagt. Jeg har vært på akutt lukka 4 ganger på 1.5 mnd på tvang hver gang, og frem og tilbake frivillig tvang til forskjellige dps, og de vet jeg drar hjem og prøver å ta livet mitt når jeg får lov skrive meg ut!..! 

stjernestøv
Skrevet
3 timer siden, MentalBabyDoll skrev:

Jeg er innlagt på tvang (3.3) og de klarer ikke å bestemme seg om jeg er psykotisk eller dissosierer (selv mener jeg ingenting feiler meg). Men kan de holde meg på 3.3 hvis jeg, som de sier, dissosierer?

Jeg mener jeg ikke gjør det for har ikke slitt med traumer eller dissosiasjon på over 3 år.

Og jeg selv vet virkeligheten selvom andre ikke ser den, fordi de blokkerer den. Og de vil nå jeg sksl skrive under på 2.2, hva nå enn det betyr.

Jeg vil jo ikke være innlagt. Jeg har vært på akutt lukka 4 ganger på 1.5 mnd på tvang hver gang, og frem og tilbake frivillig tvang til forskjellige dps, og de vet jeg drar hjem og prøver å ta livet mitt når jeg får lov skrive meg ut!..! 

Høres ut som du trenger å være på tvang, vær glad det finnes hjelp. Hva det er vet jeg ikke, du skriver jo ikke om symptomer. Og når de ikke vet det på sykehuset en gang er det vanskelig å si. 

MentalBabyDoll
Skrevet
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Høres ut som du trenger å være på tvang, vær glad det finnes hjelp. Hva det er vet jeg ikke, du skriver jo ikke om symptomer. Og når de ikke vet det på sykehuset en gang er det vanskelig å si. 

Jeg lurer liksom bare på om DID (dissosiativ identitets forstyrrelse - som snakker om nå) er en alvorlig sinnslidelse...med tanke på at de holder meg på tvang..? 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, MentalBabyDoll skrev:

Jeg lurer liksom bare på om DID (dissosiativ identitets forstyrrelse - som snakker om nå) er en alvorlig sinnslidelse...med tanke på at de holder meg på tvang..? 

Vet ikke jeg, men det høres ganske alvorlig ut. 

Skrevet
15 minutter siden, MentalBabyDoll skrev:

Du kan lese bloggen afragilelife.com for informasjon om DID og tvang.

Det er vel ikke diagnosen som sådan som vurderingen gjøres utfra. I ditt tilfelle antar jeg det er farekriteriet. 

MentalBabyDoll
Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du kan lese bloggen afragilelife.com for informasjon om DID og tvang.

Det er vel ikke diagnosen som sådan som vurderingen gjøres utfra. I ditt tilfelle antar jeg det er farekriteriet. 

Takk 👍

Gjest Maggie55
Skrevet

Høres veldig vanskelig ut

At du kan være kanskje psykotisk eller annet og forstå noe så vanskelig i en så akutt situasjon Da er du bare kjempeflink og kan ha godt håp tror jeg😊

Håper det er godt og trygt der du er og at du og dine får god hjelp og at du forstår hjelpen😊😊😊

MentalBabyDoll
Skrevet
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Høres veldig vanskelig ut

At du kan være kanskje psykotisk eller annet og forstå noe så vanskelig i en så akutt situasjon Da er du bare kjempeflink og kan ha godt håp tror jeg😊

Håper det er godt og trygt der du er og at du og dine får god hjelp og at du forstår hjelpen😊😊😊

Takk😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tvangsinnlagt i 5 mnd. med fotvakt da jeg ble utredet for psykose eller dissosiasjon. Diagnosen ble etter 4 uker DID med kontinuerlig suicidalfare.

Anonymkode: c9c66...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var psykotisk for 17 år siden. Ba på mine knær om en innleggelse for å bli beskyttet mot drapsmenn men det var totalt uaktuelt å legge meg inn. Kom meg gjennom det via dps men den redselen husker jeg som det var i går. Var også psykotisk igjen i høst (vet ikke hva greia var da, når lege og min mann snakker om det så er det som om jeg blir døv) Fikk ikke innleggelse da heller men jeg ble vurdert på kanten syk nok. 

Anonymkode: 226b3...1da

MentalBabyDoll
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var tvangsinnlagt i 5 mnd. med fotvakt da jeg ble utredet for psykose eller dissosiasjon. Diagnosen ble etter 4 uker DID med kontinuerlig suicidalfare.

Ok. De driver å utreder nå. Ble nå satt på frivillig og flytta til åpen avd. 

MentalBabyDoll
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var psykotisk for 17 år siden. Ba på mine knær om en innleggelse for å bli beskyttet mot drapsmenn men det var totalt uaktuelt å legge meg inn. Kom meg gjennom det via dps men den redselen husker jeg som det var i går. Var også psykotisk igjen i høst (vet ikke hva greia var da, når lege og min mann snakker om det så er det som om jeg blir døv) Fikk ikke innleggelse da heller men jeg ble vurdert på kanten syk nok. 

Anonymkode: 226b3...1da

Jeg har vært psykotisk tidligere selv. Men de mener heldigvis ikke jeg er det nå. De mener jeg har fått splitta personlighet...muligens..

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, MentalBabyDoll skrev:

Sant.. takk. 

Kan anbefale deg http://traumeverden.net der man bl.a. snakker om dissosiasjon og traumer :)

MentalBabyDoll
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale deg http://traumeverden.net der man bl.a. snakker om dissosiasjon og traumer :)

Åh tusen takk!! 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...