Gå til innhold

Er du syk når du gråter på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når tårene bare renner og funksjonen er på bånn. Hva gjør man da på jobb? Leverer egenmelding, låser seg inn på do, eller "skulker" resten av dagen?

Anonymkode: b4651...8cb

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

33

• Kayia

7

• ColaZero

2

• Athena86

1

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tårene bare renner og funksjonen er på bånn. Hva gjør man da på jobb? Leverer egenmelding, låser seg inn på do, eller "skulker" resten av dagen?

Hvorfor gråer du?

Anonymkode: 91e90...cf5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gråer du?

Mange årsaker. Begeret er fullt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange årsaker. Begeret er fullt.

Ikke nødvendigvis syk av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis syk av den grunn.

Da er alternativet "skulk" eller låse seg inne på do. Ønsker jo ikke å la andre se når man gråter.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære , kjære deg.Er det mulig å ta en sykemelding?. 

Anonymkode: 0ee46...ad4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære , kjære deg.Er det mulig å ta en sykemelding?. 

Er jo ikke syk.

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg strekte strikken veeeeldig langt. Gikk på jobb slik som du helt til det sa stopp. Brukte da en evighet før jeg kom meg på beina igjen. Ta kroppens signaler på alvor. Ta vare på deg selv søk hjelp om du trenger ... 

Fastlegen har taushetsplikt og du kan forklare han hva du strever med ... Ta en pause . 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke syk.

Ikke deprimert en gang? . 

Kan du snakke med din arbeidsleder om å få litt fri. Avspasere , ta ut feriedager. Vet ikke hvor lenge du har hatt det slik eller hvor godt forhold du har til de på jobb. Slå ned på kravene tul deg selv på fritiden i allefall . Hvis ikke er det du beskriver etter min mening god nok grunn til egenmelding. 

Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Vil bare si at jeg strekte strikken veeeeldig langt. Gikk på jobb slik som du helt til det sa stopp. Brukte da en evighet før jeg kom meg på beina igjen. Ta kroppens signaler på alvor. Ta vare på deg selv søk hjelp om du trenger ... 

Fastlegen har taushetsplikt og du kan forklare han hva du strever med ... Ta en pause . 

Høres ut som meg siste halv år men det hadde med at behandleren jeg hadde på dps klarte jeg ikke åpne meg for og dro på jobb i alskens tilstand, selv om jeg burde holdt senga..

Men ja lytt til kroppen

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du snakke med din arbeidsleder om å få litt fri. Avspasere , ta ut feriedager. Vet ikke hvor lenge du har hatt det slik eller hvor godt forhold du har til de på jobb. Slå ned på kravene tul deg selv på fritiden i allefall . Hvis ikke er det du beskriver etter min mening god nok grunn til egenmelding. 

Om jeg fyller kriteriene for depresjon vet jeg ikke. Men det er funksjonen der og da som har betydning i jobben, uansett om det kalles depresjon, alt som tårner seg opp eller bare sliten av livet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg fyller kriteriene for depresjon vet jeg ikke. Men det er funksjonen der og da som har betydning i jobben, uansett om det kalles depresjon, alt som tårner seg opp eller bare sliten av livet. 

Jeg ble en gang  sykemeldt for akkurat det du beskriver der. Men bare du kan vurdere om det vil gjøre godt... 

Å snakke med noen er også godt. Livet har en del utfordringer og jobben vår tar sjelden hensyn til det. Noen ganger kan det å jobbe få tankene bort fra det vanskelige men når du har det slik på jobb tenker jeg det er lurt med en pause ? 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan kanskje ta ut ferie. Men jeg planlegger jo ikke hvilke dager jeg gråter. Og det er heller ikke det jeg skulle ønske feriedagene skulle gå til.

AnonymBruker
Skrevet

snakk med fastlegen din. Si det som du skriver her. 

Anonymkode: de106...23a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan kanskje ta ut ferie. Men jeg planlegger jo ikke hvilke dager jeg gråter. Og det er heller ikke det jeg skulle ønske feriedagene skulle gå til.

Kanskje du trenger bytte jobb.

Anonymkode: 8be35...7aa

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med fastlegen din... Det er flere enn du aner som sliter med ting som gjør at de ikke klarer å jobbe for en periode... Det kan være en moderat depresjon du sliter med... 

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg gikk bare "hjem" når jeg følte meg indisponibel når jeg hadde jobb før jeg ble overtallig  Heldig er  man om man har kanskje en lege som forstår og kan hjelpe eller en sjef som det var før i tida som kunne gjøre tilpasninger innenfor regelverket hvis noe der kunne hjelpe

Men man må ta vare på seg selv uansett "Det er ingen andre som gjør det" som folk ofte sier

Skrevet

Det jeg har gjort for å "tømme begeret" er å forsøke å gråte hjemme. Da får jeg tømt meg og det hjelper. Hjelper mye å ha noen å snakke med også. 

Skrevet

Hvis det er en akutt situasjon: Snakk med legen og be om noen dagers sykmelding.

Hvis det er en mer vedvarende situasjon: Øv deg på å ta et kvarters pause, kjenn på følelsene, gråt ut og gå tilbake på jobb. Minn deg selv på at du gjør en kjempeinnsats og står i det, vinn styrke hver gang.

Om det er mye for tiden, kan det være aktuelt med gradert sykmelding.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvis det er en akutt situasjon: Snakk med legen og be om noen dagers sykmelding.

Hvis det er en mer vedvarende situasjon: Øv deg på å ta et kvarters pause, kjenn på følelsene, gråt ut og gå tilbake på jobb. Minn deg selv på at du gjør en kjempeinnsats og står i det, vinn styrke hver gang.

Om det er mye for tiden, kan det være aktuelt med gradert sykmelding.

Det hjelper lite med sykemelding. Jobben er bare en del av årsaken. Et navsystem som ikke har utgangspunkt i å ta knekken på syke mennesker ville gjort bedre nytte. 

Jeg ønsker å vite hva jeg skal gjør når jeg bryter sammen på jobb. Hadde det vært så enkelt at det bare var å ta et kvarters pause for å få kontroll, for så å fortsette på jobben ville jeg selvsagt gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...