Gå til innhold

Er du syk når du gråter på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trengte svar på hva jeg skal gjøre. Om jeg har rett på å bruke egenmelding selv om jeg egentlig ikke er syk, slik jeg tenker sykdom.

Det andre jeg skrev kan dere se bort fra. Mye ble skrevet når det toppet seg. Ingen her kan hjelpe meg med det. Spesielt når jeg ikke kan skrive detaljert.

Anonymkode: b4651...8cb

Jeg tror jeg fremdeles mener at du burde diskutere dette med arbeidsgiver/behandler/fastlege. Vil egenmelding kunne fungere da? Vet du på forhånd hvilke dager du får det som du beskriver? 

Syns ellers Froskens forslag om timeout og gåtur var godt- vil dét kunne fungere?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

33

• Kayia

7

• ColaZero

2

• Athena86

1

Mest aktive i denne tråden

Nicklusheletida
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når tårene bare renner og funksjonen er på bånn. Hva gjør man da på jobb? Leverer egenmelding, låser seg inn på do, eller "skulker" resten av dagen?

Det kommer an på om dette er noe som har vedvart over tid eller om det det nylig har oppstått og at det er håp om at det kan gå over.

Jeg kan bare si hva jeg gjorde. Jeg gikk på do og gråt og lukket kontordøra. Til slutt ble jeg sykemeldt for en periode. Det hadde gått såpass langt at jeg ble skummelt mager. 

Jeg begynte på Cipralex og det hjalp meg til å tak i andre ting jeg visste ville gjøre bra for meg. 

Ellers har jeg jo hatt tunge dager hvor jeg må gå på do å tørke tårer fordi det har vært vanskelige ting å ta tak i på hjemmebane samtidig som jeg har PMS.  ( dårlig kombinasjon) I slike situasjoner tørker jeg tårene, jobber videre og later som ingenting.

Dårlige dager må man takle. Utvikler det seg til depresjon, kan det være bra med en kortest mulig sykemelding.

Jeg vet ikke hva som er tilfelle i din situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går du ikke til legen og ber om sykemelding når det er sånn? Selv om legen ikke bryr seg som du sier. Du kommer til å gå på en smell om du ikke tar signalene på alvor, er det et bedre alternativ? Den smellen synes jo ikke å være langt unna heller. Det er ikke alt man klarer å fikse selv, noen ganger må man bare be om hjelp. I RL. 

Anonymkode: de106...23a

AnonymBruker
Skrevet

En ny arbeidsdag å kjempe seg igjennom. Dagen starter i tårer. Jeg har det ikke verre på jobb enn hjemme. Men hjemme kan jeg gjemme meg bort.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ny arbeidsdag å kjempe seg igjennom. Dagen starter i tårer. Jeg har det ikke verre på jobb enn hjemme. Men hjemme kan jeg gjemme meg bort.

Ring jobben og si at du er syk. Deretter kontakter du fastlege med en gang de åpner og ber om time i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ColaZero skrev:

Ring jobben og si at du er syk. Deretter kontakter du fastlege med en gang de åpner og ber om time i dag. 

Jeg har kjørt meg til bunns før. Leger, medisiner og sykemeldinger hjelper ikke. Det er bare det at enkelte ganger fungerer det ikke i hele tatt på jobb, samme hvor mye jeg kjemper. Og da klarer jeg ikke å finne så mange andre valg enn å gå hjem.

Tok en madrs test på nett som viste moderat depresjon. Men jeg vet ikke hvor mye det er å stole på.

AnonymBruker
Skrevet
På 14. mars 2017 den 8.43, Kayia skrev:

Jeg tror jeg fremdeles mener at du burde diskutere dette med arbeidsgiver/behandler/fastlege. Vil egenmelding kunne fungere da? Vet du på forhånd hvilke dager du får det som du beskriver? 

Syns ellers Froskens forslag om timeout og gåtur var godt- vil dét kunne fungere?

Jeg vet aldri på forhånd når begeret flyter over og jeg bryter sammen.

Det hjelper lite med timeout. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjørt meg til bunns før. Leger, medisiner og sykemeldinger hjelper ikke. Det er bare det at enkelte ganger fungerer det ikke i hele tatt på jobb, samme hvor mye jeg kjemper. Og da klarer jeg ikke å finne så mange andre valg enn å gå hjem.

Tok en madrs test på nett som viste moderat depresjon. Men jeg vet ikke hvor mye det er å stole på.

Du har kjørt deg til bunns før. Virker som om du kjenner igjen tegn på dette. 

Du gråter mye, men kan egentlig ikke gjøre det.

Leger hjelper ikke. Medisiner hjelper ikke. Sykemeldinger hjelper ikke.

Du sier at du kjemper og at det da ikke finnes noen andre valg enn å gå hjem. Du sier at der kan du kan hjemme deg bort og føler at ting er bedre.

Du har fått mange råd, men du tenker,her, i dag det eneste som fungerer er å være hjemme. Da bunner dette i (noe mange har rådet deg til) å ta kontakt med fastlege og diskutere en løsning på problemet.

Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet aldri på forhånd når begeret flyter over og jeg bryter sammen.

Det hjelper lite med timeout. 

Men kjære deg, da må du jo sykemeldes. Dette er jo ikke en holdbar situasjon hverken for deg, arbeidsgiver, evt kollegaer og evt andre du møter i jobben din. Siden dette kommer så brått og uten forvarsel skjønner jeg ikke helt hvordan egenmelding skal kunne hjelpe deg heller, og hvordan tenker du at arbeidsgiver skal forholde seg til at du ikke vet om du kommer på jobb eller ikke, om du blir dagen ut eller ikke? Du kan jo ikke forvente at du kan komme og gå på jobb uten at dette er avtalt med arbeidsgiver (dvs har fått innvilget spesiell tilrettelegging)?

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...