Gå til innhold

Falle til ro om kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en hektisk kveld er det godt å falle til ro etterhvert. Så nå har jeg for det første onanert, og så har jeg tatt antipsykotikaen (må tas sammen med et større måltid mat for effekt). Så jeg kan utskille 3 ting som gjør at jeg kan finne roen:

- onani

- mat

- antipsykotika

Men det er jo bare ting som virker for meg, og folk er forskjellige. Noen har nytte av meditasjon f.eks.

Man må bare finne frem til det som virker for en selv.

Anonymkode: 63c91...199

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et fullverdig liv....

Anonymkode: 3e936...fec

stjernestøv
Skrevet

Jeg liker å lese Donald når jeg legger meg, så har jeg lest litt harmoni, visjon og medium innimellom. Det gir mening noe av det som står der. 

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg liker å lese Donald når jeg legger meg, så har jeg lest litt harmoni, visjon og medium innimellom. Det gir mening noe av det som står der. 

Jeg kan forstå at man leser Donald for å koble av, men ikke at man finner mening i det som står der.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg kan forstå at man leser Donald for å koble av, men ikke at man finner mening i det som står der.

Jo det har med virkeligheten å gjøre det også, til og med Lilli Bendriss har hatt en figur i Donald. Så blir jeg avslappet av de fine fargene. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo det har med virkeligheten å gjøre det også, til og med Lilli Bendriss har hatt en figur i Donald. Så blir jeg avslappet av de fine fargene. 

Enig i at det kan være mye bra hverdagsfilosofi i Donald, særlig i de gamle seriene :).

stjernestøv
Skrevet
20 minutter siden, Xtra skrev:

Enig i at det kan være mye bra hverdagsfilosofi i Donald, særlig i de gamle seriene :).

Ja det er bra saker :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir nesten litt 'klamt'.

Anonymkode: 0d0cf...9f6

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er bra saker :) 

Gammel donald er bra.

rep_donald_coll.jpg

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gammel donald er bra.

rep_donald_coll.jpg

Ja gammel Donald er bra, kjøpte noen pocket på et loppemarked. Bra saker :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gammel donald er bra.

rep_donald_coll.jpg

Husker den der. Er ganske forskjellig typer politisk "moral" i de historiene til Barks.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker den der. Er ganske forskjellig typer politisk "moral" i de historiene til Barks.

Man kan lære mye av disse gamle historiene.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutes ago, AnonymBruker said:

Man kan lære mye av disse gamle historiene.

Ja det er sikkert slik det er riktig å se på det. Mer som kunnskap. Alle ulike "filosofier" har vel noe "korrekt" i seg, antar jeg.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sikkert slik det er riktig å se på det. Mer som kunnskap. Alle ulike "filosofier" har vel noe "korrekt" i seg, antar jeg.

Akkurat den historien der forklarer på en lettforståelig måte at for mye penger i sirkulasjon fører til inflasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig kan en også se på det som at Skrue eier produksjonsmidlene, ikke bare at han jobber hardt. Hvis man ser på det som at pengetrykking er noe som uansett kan skje, så mister Skrue egentlig ikke noe ved å miste pengene heller (uavhengig om han får de tilbake eller ikke), siden han fortsatt eier produksjonsmidlene. Uansett om han får tilbake pengene, så er det fortsatt han som sitter der med maten.

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Akkurat den historien der forklarer på en lettforståelig måte at for mye penger i sirkulasjon fører til inflasjon. 

Eller at de som jobber hardt lykkes fordi de fortjener det, mens "taperene" er dumme og late...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig kan en også se på det som at Skrue eier produksjonsmidlene, ikke bare at han jobber hardt. Hvis man ser på det som at pengetrykking er noe som uansett kan skje, så mister Skrue egentlig ikke noe ved å miste pengene heller (uavhengig om han får de tilbake eller ikke), siden han fortsatt eier produksjonsmidlene. Uansett om han får tilbake pengene, så er det fortsatt han som sitter der med maten.

Eller at de som jobber hardt lykkes fordi de fortjener det, mens "taperene" er dumme og late...

Ikke sånn som jeg husker den.

Men den viser vel at pengene alltid ender opp hos de som eier produksjonsmidlene, ja. Om de nødvendigvis alltid jobber så "hardt" er jeg ikke sikker på.

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ikke sånn som jeg husker den.

Men den viser vel at pengene alltid ender opp hos de som eier produksjonsmidlene, ja. Om de nødvendigvis alltid jobber så "hardt" er jeg ikke sikker på.

Minner meg litt om Ayn Rand og. ;) Samme nedvurderende syn på den vanlige mann. Du ser jo hvor dumme og late de er, og hvor kjipt de får det når det går opp for dem hva som har skjedd.

Nei, de jobber trenger slettes ikke jobbe hardere i virkeligheten, men det gjorde jo Skrue og Ole, Dole og Doffen, de passet arbeidet mens de andre skulle kose seg.

Ja, en kan også tolke det som at de som eier produksjonsmidlene uansett vinner. Det vil være litt mer motsatt politisk.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig bok eller lydbok funker bra for meg for å få tankene vekk. Liker best krim.

Det fine med lydbok er at man kan slå av lyset og ligge med øynene lukket.

Anonymkode: 50863...7e5

yellow ledbetter
Skrevet (endret)

Lese på senga er bra, etter en time eller to med strikketøy og TV. Da er liksom hjernen min nullstilt. Så langt som det lar seg gjøre med ADHD, men ritalinen har sørget for en viss kaoskontroll gjennom dagen, så da går det faktisk greit. Hvis jeg av en eller annen grunn jobber helt til jeg legger meg er det bare surr i hodet, så da må jeg lese desto lenger før jeg får sove. Har ikke prøvd det etter at jeg begynte med medisin på ettermiddagen, så det er mulig at det hadde gått bedre nå, men jeg prøver å bruke den ekstra energien og fokuset til andre ting enn å jobbe.

Endret av yellow ledbetter
Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg prøver å la være å overspise i løpet av dagen  noe svært vanskelig

Har fått det bedre ettersom jeg har lært mere å akseptere at tidene forandrer seg

Alt kan man ikke gjøre noe med

Det viktigste er å gjøre noe som er bra for en hvis man må gjøre noe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...