Gå til innhold

Jeg har fått hybel, men er uføretrygda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et rom i en leilighet. Jeg planlegger gå på fontenehuset når jeg flytter. Hvordan si det til husverten jeg bor med? Skal jeg bare være ærlig etter jeg har fått kontrakten og si jeg har bipolar lidelse derfor går jeg på fontenehuset for å få hjelp til å gå ut i jobb? Han er så gira på å få inn meg fordi jeg er eldre enn de fleste studentene som vil leie. Eller burde jeg starte et nettstudie så jeg kan si jeg er student?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kovakova skrev:

Det er et rom i en leilighet. Jeg planlegger gå på fontenehuset når jeg flytter. Hvordan si det til husverten jeg bor med? Skal jeg bare være ærlig etter jeg har fått kontrakten og si jeg har bipolar lidelse derfor går jeg på fontenehuset for å få hjelp til å gå ut i jobb? Han er så gira på å få inn meg fordi jeg er eldre enn de fleste studentene som vil leie. Eller burde jeg starte et nettstudie så jeg kan si jeg er student?

Behøver man vite noe`?

Anonymkode: 9619e...193

Skrevet

Bestemt meg for å melde meg på Folkeuniversitetet så da får jeg noe å gjøre 

Skrevet
2 timer siden, kovakova skrev:

Men du, helt ærlig, er dette en optimal bosituasjon for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli manisk igjen? 

Anonymkode: 96f35...2e1

Skrevet
2 timer siden, XbellaX skrev:

Men du, helt ærlig, er dette en optimal bosituasjon for deg?

Ja bor jo med folk nå og:)

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli manisk igjen? 

Nei

Skrevet

Nå har det ordnet seg! Gikk inn på samordna opptak og søkte flere studier!!

Skrevet
9 timer siden, kovakova skrev:

Ja bor jo med folk nå og:)

Er det noen i din nærhet som reagerer? Du fremstår svært ustabil. Kjenner du igjen disse tegnene fra tidligere episoder?

FjellOgDalar
Skrevet

Har det noen relevans for deg at husverten vet at du har en psykisk lidelse? Jeg bor selv alene i kjøpt leilighet, men har hatt både ambulanse og politi på døra. Ikke ofte, men det har skjedd. Ingen har spurt, så derfor har jeg heller ikke svart. Om noen hadde spurt, ville jeg vært ærlig med dem. Men jeg tenker det er et need to know prinsipp. Hvis man ikke har pårørende å lene seg på eller annet nettverk å spille på, er husverten selvsagt et alternativ. Det at du mottar trygd burde ikke representere problemer så fremt du er pliktoppfyllende med å fikse depositum og med husleia. Hvis du er så usikker og ustabil nå, vil jeg anbefale deg å søke psykiatrisk hjelp før det blir verre.

Skrevet
2 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Har det noen relevans for deg at husverten vet at du har en psykisk lidelse? Jeg bor selv alene i kjøpt leilighet, men har hatt både ambulanse og politi på døra. Ikke ofte, men det har skjedd. Ingen har spurt, så derfor har jeg heller ikke svart. Om noen hadde spurt, ville jeg vært ærlig med dem. Men jeg tenker det er et need to know prinsipp. Hvis man ikke har pårørende å lene seg på eller annet nettverk å spille på, er husverten selvsagt et alternativ. Det at du mottar trygd burde ikke representere problemer så fremt du er pliktoppfyllende med å fikse depositum og med husleia. Hvis du er så usikker og ustabil nå, vil jeg anbefale deg å søke psykiatrisk hjelp før det blir verre.

Tenkte på det at jeg ikke er i jobb og går hjemme. Foretrekker at han ikke vet. Men nå har det løst seg da jeg blir student:)

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, kovakova skrev:

Tenkte på det at jeg ikke er i jobb og går hjemme. Foretrekker at han ikke vet. Men nå har det løst seg da jeg blir student:)

På tide å komme seg hjem nå kanskje?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På tide å komme seg hjem nå kanskje?

Skal bare besøke min søster som bor i utlandet og så er det Norge for godt

Gjest Kanuttius
Skrevet

Har du noen nære som du kan spørre om råd? Du Vet, noen som du stoler på når de sier at noe er bra eller dårlig idé? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...