Gå til innhold

Frisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke får noen hjelp fra helsevesenet. Bare det at fastlegen tar noen prøver 3 ganger i året. Da er man kanskje frisk? Antar at folk mener man er frisk da. Ganske "tungt" når alle mener du er frisk, men man har uføretrygd (ung ufør til og med), og fastlegen ikke har noe svar på det spørsmålet.

Anonymkode: ab033...b9c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke får noen hjelp fra helsevesenet. Bare det at fastlegen tar noen prøver 3 ganger i året. Da er man kanskje frisk? Antar at folk mener man er frisk da. Ganske "tungt" når alle mener du er frisk, men man har uføretrygd (ung ufør til og med), og fastlegen ikke har noe svar på det spørsmålet.

Føler du deg frisk og velfungerende?

Anonymkode: c7e2d...2d8

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Føler du deg frisk og velfungerende?

Ja, i perioder føler jeg meg veldig frisk og velfungerende. Da ser jeg folk måpe mot meg, de kan ikke tro at jeg har trygd.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i perioder føler jeg meg veldig frisk og velfungerende. Da ser jeg folk måpe mot meg, de kan ikke tro at jeg har trygd.

Hm, så oppmersomme er ikke folk her i byen.

Hvor ofte er du frisk og venfingerende, og hvor lenge varer dette?

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hm, så oppmersomme er ikke folk her i byen.

Hvor ofte er du frisk og venfingerende, og hvor lenge varer dette?

Hvem vet, egentlig. Får ikke noe svar på det. Kan være fantasi, kan være reellt. Eller en blanding.

Fra timer til noen dager. Sier ikke at jeg ER det heller, bare tenker at det er sånn folk oppfatter det, dvs. at jeg også føler det, men at det bare er fantasi.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet, egentlig. Får ikke noe svar på det. Kan være fantasi, kan være reellt. Eller en blanding.

Fra timer til noen dager. Sier ikke at jeg ER det heller, bare tenker at det er sånn folk oppfatter det, dvs. at jeg også føler det, men at det bare er fantasi.

Er vel mulig å prøve seg i jobb, men man får nok ikke hjelp hos nav, så man må nok pent ordne opp selv.

AnonymBruker
Skrevet

Må vel være med andre på jobb... folk som mener slikt om en.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må vel være med andre på jobb... folk som mener slikt om en.

Mener de noe også når du jobber da?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Mener de noe også når du jobber da?

De vet det nok.

AnonymBruker
Skrevet

De vet det nok.

Vet hva?

AnonymBruker
Skrevet
51 minutes ago, AnonymBruker said:

Vet hva?

At jeg får penger fra nav. Kan ikke bare slutte på nav og jobbe 100%.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg får penger fra nav. Kan ikke bare slutte på nav og jobbe 100%.

Mulig de syntes det er positivt at du jobber noe. Ett sted må man begynne.

Gjest Maggie55
Skrevet

De aller nærmeste forstår ikke hva jeg sliter med og det føles tungt

Tror det med å være frisk er noe de som vet alle sammenhengenemellom tingene burde fortelle 

Vi er mange tror jeg som ikke har forstått helt alt

Husker en lærer på gymnaset som sa at hit kommer dere tilbake til den gamle gymnaset lik personen i en fortelling han leste fra Det stemte ikke for meg Vi tror ofte så mye om andre som ikke er slik Det har mer med oss selv å gjøre

En frisk kan jo være så forskjellig så det viktigste tror jeg er å holde fast med hvordan en selv føler helsa si

At mere perifere mennesker kommenterer og sier sårende og helt uforståelige ting synes jeg er overtramp som ikke skal forekomme Det må jo bare være fantastisk for alle når folk har det bra eller har gode perioder

Det er ingenting mennesker man ikke inkluderer i ens eget ve og vell har noe med

Og de som snakker om "skattepenger" og "snyltere" og sånn kan ikke vite mye om regnskap Det er kun avsporing av debatten som skjer i samfunnet og det er ikke lov å plage fremmede mennesker på gata sånn

Det er ikke mulig å tilbakeføre en bestemt sum skattepenger på noe person i samfunnet Da måtte vi hatt et system veldig avvikende fra alle andre land og fremmed for de fleste personer tror jeg

Rettigheter i samfunnet er tuftet på helt andre ting

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...