Gå til innhold

Hvor varer ett angstanfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det holde på i timer, døgn? Jeg har GAD som diagnose men synes det er merkelig at anfallene varer så lenge som flere timer av gangen. Eks intenst i 12 timer, ble ikke rolig før jeg var hjemme i eget hus. Er redd det bygget seg opp mot psykose og iom jeg ikke har vert innlagt eller diagnostisert med det før er jeg redd for å ikke få rett hjelp. Jeg er høyt fungerende og forstår når tankene mine vil høres syke ut for andre så jeg lider i stillhet. Har fått diagnoser tidligere som depresjon, angst og paranoid. Først nå jeg har skjønt at jeg muligens har vert psykotisk pga for mye press i livet.  

Anonymkode: 95c91...fd9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det holde på i timer, døgn? Jeg har GAD som diagnose men synes det er merkelig at anfallene varer så lenge som flere timer av gangen. Eks intenst i 12 timer, ble ikke rolig før jeg var hjemme i eget hus. Er redd det bygget seg opp mot psykose og iom jeg ikke har vert innlagt eller diagnostisert med det før er jeg redd for å ikke få rett hjelp. Jeg er høyt fungerende og forstår når tankene mine vil høres syke ut for andre så jeg lider i stillhet. Har fått diagnoser tidligere som depresjon, angst og paranoid. Først nå jeg har skjønt at jeg muligens har vert psykotisk pga for mye press i livet.  

Anonymkode: 95c91...fd9

Helt inidividuelt.

Anonymkode: 1be52...192

FjellOgDalar
Skrevet

Det virker vel mer som den generelle uroen din virkelig tar fullstendig av. Kanskje opplever du panikkanfall på toppen. De er intense og ubehagelige, men etter boka er de ikke særlig langvarige - kvarter-halvtime, kortere når man har jobbet med å takle dem. Det verste jeg personlig har opplevd varte i to timer. Da endte jeg opp på legevakta...

Jeg synes ikke du skal slite i stillhet, det er så forferdelig vondt. Ta en tur til fastlegen, så kan h*n henvise videre.

Gjest Kanuttius
Skrevet
På Wednesday, March 15, 2017 den 10.07, FjellOgDalar skrev:

Det virker vel mer som den generelle uroen din virkelig tar fullstendig av. Kanskje opplever du panikkanfall på toppen. De er intense og ubehagelige, men etter boka er de ikke særlig langvarige - kvarter-halvtime, kortere når man har jobbet med å takle dem. Det verste jeg personlig har opplevd varte i to timer. Da endte jeg opp på legevakta...

Jeg synes ikke du skal slite i stillhet, det er så forferdelig vondt. Ta en tur til fastlegen, så kan h*n henvise videre.

Takk. Jeg er i behandling og en stund ble anfallene noe kortere men så har det stagnert. Tenker på tid i fht om jeg bør ta det opp spesifikt med psykologen. Føler jeg lett bruker opp timene på andre ting enn målrettet behandling og det blir ikke mindre "utenomsnakk" fremover heller. 

FjellOgDalar
Skrevet

Ja, jeg tror det ville være en god ide å gå rett på sak. Man får ikke gjort noe med skoen som trykker om man ikke snakker om den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...