Gå til innhold

Innbiller seg samtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi har en kjæreste som er en utrolig hyggelig og fin fyr å ha med å gjøre. Men han skremmer henne ofte for han påstår at hun har sagt ting, de har avtalt ting eller lignende som hun da ikke har sagt /blitt enig om. 

Han er skremmende skråsikker og blir sint når hun protesterer. Dette oppstår mest i stressede situasjoner. Og kan gå noen uker mellom. 

Noen som kan gi meg en pekepinn på hva dette er? 

(hun føler også innimellom at han skal ha henne til å ha det slik han har det. Er han nedfor er det egentlig hun som er nedfor. Er han sint er det hun som er sint, så han plystrer og prøver å si at det var hun som var sint for han er glad) 

Veldig plutselig forvirrende oppførsel fra en rusfri og hyggelig gutt. Men han vil selvsagt ikke ha hjelp for han har jo ikke et problem.. 

stjernestøv
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Tusset skrev:

Venninna mi har en kjæreste som er en utrolig hyggelig og fin fyr å ha med å gjøre. Men han skremmer henne ofte for han påstår at hun har sagt ting, de har avtalt ting eller lignende som hun da ikke har sagt /blitt enig om. 

Han er skremmende skråsikker og blir sint når hun protesterer. Dette oppstår mest i stressede situasjoner. Og kan gå noen uker mellom. 

Noen som kan gi meg en pekepinn på hva dette er? 

(hun føler også innimellom at han skal ha henne til å ha det slik han har det. Er han nedfor er det egentlig hun som er nedfor. Er han sint er det hun som er sint, så han plystrer og prøver å si at det var hun som var sint for han er glad) 

Veldig plutselig forvirrende oppførsel fra en rusfri og hyggelig gutt. Men han vil selvsagt ikke ha hjelp for han har jo ikke et problem.. 

Dette minner meg om Norman Bates fra Bates motel, han hadde innbilte samtaler med sin mor. Men så innbiller jeg meg at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt jeg og, til min samboer spesielt. 

Endret av stjernestøv
Skrevet (endret)

Han innbiller seg at hun har sagt ting. Og det er alltid negative ting om han eller forholdet. 

Endret av Tusset
stjernestøv
Skrevet
18 timer siden, Tusset skrev:

Han innbiller seg at hun har sagt ting. Og det er alltid negative ting om han eller forholdet. 

Det høres ikke bra ut, ta kontakt med lege?

Gjest Maggie55
Skrevet

Enig høres ikke bra ut

Kanskje hva man kalte grensepsykose men kan jo være verdens snilleste mann Kan jo være han synes hun i noen situasjoner er litt naiv og ikke vet hvor hard verden kan være

Kanskje han bærer på et problem å prøver å unngå visse situasjoner eller miljøer eller mennesker i følge med henne

At hun ikke tar utgangspunkt i en konkret hendelse og skriver et brev  eller notat og gir ham og ber ham tenke på hvorfor det er slik for det har hun

Eller snakker om det over et måltid

Gjest Kanuttius
Skrevet

En type psykose tenker jeg og. Psykoser kan bruke opptil to år fra det begynner i det små til det er helt galt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...