Gå til innhold

Innleggelse på DPS

Anbefalte innlegg

fredagfebruar
Skrevet

Hei!

Skriver her i siste liten, så vet ikke om jeg rekker å få noe svar, men prøver.

Jeg skal legges inn på DPS i morgen tidlig, men har ikke fått beskjed om jeg skal ha med meg noe? Skal være der en uke i første omgang, så jeg må vel ha klær og sånt, men i brevet står det bare at jeg skal ha med liste over medisiner? Tør ikke ringe og spørre, og har ikke fått noe nummer jeg kan ringe med spørsmål uansett. Har ikke lyst til å komme med bag hvis jeg egentlig ikke skal ha med meg noe, av en eller annen grunn. Det er jo fordi jeg tenker sånn her at jeg skal legges inn, hehe, men hadde vært greit med litt mer konkret info liksom... :/ 

Noen som har erfaringer, eller vet?

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, fredagfebruar skrev:

Hei!

Jeg skal legges inn på DPS i morgen tidlig, men har ikke fått beskjed om jeg skal ha med meg noe? Skal være der en uke i første omgang, så jeg må vel ha klær og sånt, men i brevet står det bare at jeg skal ha med liste over medisiner? Tør ikke ringe og spørre, og har ikke fått noe nummer jeg kan ringe med spørsmål uansett. Har ikke lyst til å komme med bag hvis jeg egentlig ikke skal ha med meg noe, av en eller annen grunn. Det er jo fordi jeg tenker sånn her at jeg skal legges inn, hehe, men hadde vært greit med litt mer konkret info liksom... :/ 

Klær, toalettsaker og medisin. Du trenger ikke mer :) Lykke til!

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, fredagfebruar skrev:

Takk for kjapt svar, @stjernestøv:)

Bare hyggelig det :) 

Skrevet

De ønsker gjerne en liste over medisiner fra fastlegen, men det blir i seneste laget nå. De kan gå inn via "mine resepter" og se på det, med din tillatelse. Det ordner seg. Du kan ta med medisiner om du står på noe spesielt/sjeldent, men ellers liker de best å bruke sine egne preparater.

Du sier du skal møte for innleggelse, så da er det klart at det er greit å ha med seg en bag.

Ulike DPS har ulike aktiviteter, og det er selvsagt forskjell på lengden på innleggelser.

Jeg har vært innlagt på to ulike DPS, og har trengt:

Vanlige klær/toalettsaker/undertøy

Turklær (dvs. regntøy/joggesko etc.)

Treningstøy (mange har trimgruppe enten en eller flere ganger i uka).

Innesko

Samt det du måtte ønske av feks bøker, nettbrett, ladere.

Er det langt å reise for å hente mer klær etc. er det selvsagt enda viktigere at du stiller godt forberedt. Er det derimot mulighet for permisjoner hjem på et tidlig tidspunkt så er det jo ingen krise om du ikke har med deg alt med en gang. Den ene gangen jeg var innlagt var det utenfor hjembyen min, og jeg endte opp med å måtte kjøpe mye klær etc fordi jeg ikke har mulighet til å hente noe.

fredagfebruar
Skrevet
24 minutter siden, Tandorini skrev:

De ønsker gjerne en liste over medisiner fra fastlegen, men det blir i seneste laget nå. De kan gå inn via "mine resepter" og se på det, med din tillatelse. Det ordner seg. Du kan ta med medisiner om du står på noe spesielt/sjeldent, men ellers liker de best å bruke sine egne preparater.

Du sier du skal møte for innleggelse, så da er det klart at det er greit å ha med seg en bag.

Ulike DPS har ulike aktiviteter, og det er selvsagt forskjell på lengden på innleggelser.

Jeg har vært innlagt på to ulike DPS, og har trengt:

Vanlige klær/toalettsaker/undertøy

Turklær (dvs. regntøy/joggesko etc.)

Treningstøy (mange har trimgruppe enten en eller flere ganger i uka).

Innesko

Samt det du måtte ønske av feks bøker, nettbrett, ladere.

Er det langt å reise for å hente mer klær etc. er det selvsagt enda viktigere at du stiller godt forberedt. Er det derimot mulighet for permisjoner hjem på et tidlig tidspunkt så er det jo ingen krise om du ikke har med deg alt med en gang. Den ene gangen jeg var innlagt var det utenfor hjembyen min, og jeg endte opp med å måtte kjøpe mye klær etc fordi jeg ikke har mulighet til å hente noe.

Takk for svar! Jeg skal bare være en uke først, og så skal jeg reise bort et par dager, men så tilbake igjen og da tror jeg jeg skal være litt lenger, men reise hjem i helgene. Så jeg regner med at det går fint å pakke relativt lett. Har ikke lange veien hjem heller. Men treningstøy hadde jeg ikke tenkt på, vet jo at det finnes mulighet for diverse trening der, så det var lurt. Takk igjen! :)

stjernestøv
Skrevet
54 minutter siden, fredagfebruar skrev:

Takk for svar! Jeg skal bare være en uke først, og så skal jeg reise bort et par dager, men så tilbake igjen og da tror jeg jeg skal være litt lenger, men reise hjem i helgene. Så jeg regner med at det går fint å pakke relativt lett. Har ikke lange veien hjem heller. Men treningstøy hadde jeg ikke tenkt på, vet jo at det finnes mulighet for diverse trening der, så det var lurt. Takk igjen! :)

Du trenger ikke så mange klær, de har vaskemaskin der og. 

AnonymBruker
Skrevet

Treningstøy og klær for uteaktiviteter er obligatorisk.

Anonymkode: fc666...93d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid å ta med meg noen flasker med brus og noe kjeks ,lefser eller noe som jeg liker å spise .Sånn at jeg har noen å tygge i utenom måltidene. For jeg sliter ofte med å spise nok under måltidene.Her jeg bor er det kvelds kl halv sju og da hender det at jeg er litt sulten til leggetid. Det går selvfølgelig ann å smøre niste og ,men jeg synes det er så lett å glemme. 

Du vet vel selv hvilke medisiner du bruker og dose så du trenger ikke skriv fra legen om det.

Anonymkode: 523bd...0e3

fredagfebruar
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Treningstøy og klær for uteaktiviteter er obligatorisk.

Anonymkode: fc666...93d

Ja jeg synes jeg husker noe om det, nå som du sier det. Er så lenge siden jeg var på forvernsamtale. Takk for input!

fredagfebruar
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid å ta med meg noen flasker med brus og noe kjeks ,lefser eller noe som jeg liker å spise .Sånn at jeg har noen å tygge i utenom måltidene. For jeg sliter ofte med å spise nok under måltidene.Her jeg bor er det kvelds kl halv sju og da hender det at jeg er litt sulten til leggetid. Det går selvfølgelig ann å smøre niste og ,men jeg synes det er så lett å glemme. 

Du vet vel selv hvilke medisiner du bruker og dose så du trenger ikke skriv fra legen om det.

Anonymkode: 523bd...0e3

Det var lurt! Takk! :) 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, fredagfebruar skrev:

Hei!

Hva skal du legges inn for?

Anonymkode: 6b2bb...0da

fredagfebruar
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du legges inn for?

Anonymkode: 6b2bb...0da

Depresjon primært. Sliter med litt div, og har vært inn og ut av akutt psyk de siste månedene, så er for et litt stabiliserende opphold med både utredning og behandling, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...