Gå til innhold

Lamictal- erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker nå 100 mg lamictal da jeg i perioder har vært ustabil og suicidal. Er blitt stabil på den dosen og fungerer egentlig rimelig greit. Største fordelen er at det er eneste medisin jeg ikke har fått store bivirkninger av. Men har merket at jeg har mistet de gode periodene i tillegg til de dårlige. Ler og smiler lite. Er liksom ingenting som er like kjekt lenger. Er blitt mer trøtt på dagtid også. Noen som har erfart lignende med lamictal? 

Skrevet

Nei den var for svak for meg 

endte med innleggelse for manisk psykose 

Skrevet
1 time siden, aa-k-j skrev:

Bruker nå 100 mg lamictal da jeg i perioder har vært ustabil og suicidal. Er blitt stabil på den dosen og fungerer egentlig rimelig greit. Største fordelen er at det er eneste medisin jeg ikke har fått store bivirkninger av. Men har merket at jeg har mistet de gode periodene i tillegg til de dårlige. Ler og smiler lite. Er liksom ingenting som er like kjekt lenger. Er blitt mer trøtt på dagtid også. Noen som har erfart lignende med lamictal? 

Har fått problemer med konsentrasjon, oppmerksomhet, prosesseringshastighet og språket under behandling med Lamictal. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 150 mg og har blitt mye mer stabil. Prøvde 200 mg, men fikk for sterke bivirkninger så jeg måtte trappe ned. Nå på 150 mg er jeg litt svimmel/ustødig og sliter med konsentrasjonen, men jeg synes det er til å leve med. 

Anonymkode: 2919a...4d3

AnonymBruker
Skrevet

Konsentrasjon og hukommelse har blitt langt dårligere på Lamictal. Kreativitet har nok også blitt langt dårligere. Føler meg også dummere, men mindre kritisk og sårbar. Står på en lav dose, og kan vel forvente at det blir enda verre etter at jeg har trappet opp, antakeligvis. Men spørs om man har rare valget.  Er nok bittelitt mer stabil, og har nok en positiv effekt på¨depresjoner. Men ikke nok på nåværende stadium til at det forsvarer å bruke denne medisinen, med tanke på de nevnte bivirkninger. Fått et blåmerke, men aner ikke om det er Lamictal eller annen medisin som har forårsaket dette. 

Anonymkode: bc4b4...38b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...