Gå til innhold

Venner som ikke svarer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det gode venner? 

Anonymkode: 6d7d4...8ce

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gode venner? 

Hvordan skal vi vite det?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gode venner? 

Vet ikke, jeg er venneløs.

Anonymkode: 93e67...10b

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gode venner? 

Svarer på hva, hvor ofte og hvor raskt?

Anonymkode: ee633...769

Bokormen123
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gode venner? 

Gjelder dette én gang, innimellom eller alltid? For det er umulig å gi et svar på dette spørsmålet med så lite informasjon som du gir.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

Gjelder dette én gang, innimellom eller alltid? For det er umulig å gi et svar på dette spørsmålet med så lite informasjon som du gir.

Nesten alltid. 

Bokormen123
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nesten alltid. 

Stiller du spørsmål da? Altså, er det faktisk noe å svare på, eller er det mer generelle meldinger du sender?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Stiller du spørsmål da? Altså, er det faktisk noe å svare på, eller er det mer generelle meldinger du sender?

Stiller spørsmål. 

Bokormen123
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stiller spørsmål. 

Ja, da er det ikke spesielt gode venner, nei..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært en venn som ikke har svart det siste året. Klarer ikke å snakke for tiden. Orker ikke... Får litt panikk fordi jeg har ingenting å bidra med og orker ikke å foklare min psykiske tilstand...

jeg håper at mine venner fortsatt er der når jeg er klar. 

Man vet ikke alltid hvorfor folk ikke svarer ... 

Anonymkode: 4530b...02f

AnonymBruker
Skrevet

I våre dager er det ikke slik at folk kjøper noen wienerbrød og bare stikker innom

Nå snakker man om å pleie sine venner vell

Selv har jeg ingen lenger da mye ble for vanskelig å forklare

Anonymkode: 64d53...019

påskelilje
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv vært en venn som ikke har svart det siste året. Klarer ikke å snakke for tiden. Orker ikke... Får litt panikk fordi jeg har ingenting å bidra med og orker ikke å foklare min psykiske tilstand...

jeg håper at mine venner fortsatt er der når jeg er klar. 

Man vet ikke alltid hvorfor folk ikke svarer ... 

Hadde jeg vært din venn, hadde jeg satt pris på om du fortalte meg dette. Og at du ønsket å fortsatt være min venn når du blir friskere.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, påskelilje skrev:

Hadde jeg vært din venn, hadde jeg satt pris på om du fortalte meg dette. Og at du ønsket å fortsatt være min venn når du blir friskere.

Selvfølgelig vet de at jeg er psyk ... De sendte meldinger og ringte stadig vekk i begynnelsen. Etter hvert sluttet de å ta kontakt .... De er sikkert usikker på hva de skal gjøre ..

Tror de venter på meg.... 

Madelenemie
Skrevet
10 timer siden, påskelilje skrev:

Hei!

Jeg har det siste året mistet mennesker som lovet at de alltid ville være der for meg, mens igjen, mer perifere "venner", har fått en helt annen plass, da det viste seg å være alt annet enn de jeg forventet, som ble en støtte i en vanskelig tid.

Jeg er fortsatt like forvirret som jeg alltid har vært hva angår, "hvem er en venn?",:rolleyes:

men mens jeg før fortvilte, i mangel av en fasit på dette, har jeg forstått at fasiten fins ikke, delvis fordi meningene er for ulike blant folk, men også fordi det utfordrer noe ganske komplekst i oss mennesker, når andre kommer i vanskelige situasjoner, enten det bryter med vår tro, utfordrer oss sosialt, tidsmessig, eller økonomisk, ja det kan være så mangt, så blir det ganske så personlig, hva som gjør at vi tidvis vender hverandre ryggen, og det når vi trenger hverandre som mest.

Derfor er tøff motgang ofte bra, kanskje utløser det en lært raushet, som selv om vi ikke er født inn i den, tvinger seg frem, når livets mørkeste dager melder sitt innpass.

For da står bare det enkle behovet av å være et medmenneske igjen, da når alt annet, enten det er prinsippfast tro, eller tid vi har tilgjengelig for andre, når alt det med mer, faller på sine urimelige unnskyldninger, da står bare igjen, det å være et medmenneske, og ikke tenke på mer enn å være der for den som strever.

påskelilje
Skrevet
14 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg har det siste året mistet mennesker som lovet at de alltid ville være der for meg, mens igjen, mer perifere "venner", har fått en helt annen plass, da det viste seg å være alt annet enn de jeg forventet, som ble en støtte i en vanskelig tid.

Jeg er fortsatt like forvirret som jeg alltid har vært hva angår, "hvem er en venn?",:rolleyes:

men mens jeg før fortvilte, i mangel av en fasit på dette, har jeg forstått at fasiten fins ikke, delvis fordi meningene er for ulike blant folk, men også fordi det utfordrer noe ganske komplekst i oss mennesker, når andre kommer i vanskelige situasjoner, enten det bryter med vår tro, utfordrer oss sosialt, tidsmessig, eller økonomisk, ja det kan være så mangt, så blir det ganske så personlig, hva som gjør at vi tidvis vender hverandre ryggen, og det når vi trenger hverandre som mest.

Derfor er tøff motgang ofte bra, kanskje utløser det en lært raushet, som selv om vi ikke er født inn i den, tvinger seg frem, når livets mørkeste dager melder sitt innpass.

For da står bare det enkle behovet av å være et medmenneske igjen, da når alt annet, enten det er prinsippfast tro, eller tid vi har tilgjengelig for andre, når alt det med mer, faller på sine urimelige unnskyldninger, da står bare igjen, det å være et medmenneske, og ikke tenke på mer enn å være der for den som strever.

Så fint du skriver - og dype tanker rundt det med vennskap 😚

Skal lese det igjen og svare mer en dag jeg har bedre tid.

Skrevet

Jeg syns det er feigt og unnvikende å ikke svare, på grensen til ignorant.

Skrevet
44 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg syns det er feigt og unnvikende å ikke svare, på grensen til ignorant.

Jeg synes det kommer helt an på måten spørsmålet(?) ble stilt på. Setter spørsmålstegn i parentes fordi det ikke engang fremgår om det er spørsmål det er snakk om. Det kan også hende det dreier seg om telefonsamtaler (noen tar ikke alltid tilf). Hyppigheten sier h*n heller ingen ting om. Videre, som antydet over her, kan det hende "vennen" sliter selv og har sine grunner for ikke å svare. Med andre ord synes jeg ikke man på noen måte kan vurdere om personen som omtales er en god venn eller ikke.

Skrevet

Hvis man er venner syns jeg man kan gi beskjed om hvorfor man evt ikke svarer en periode. Forusetter jo at man er i kontakt med virkeligheten. Svært syke, demente, psykotiske etv unnskylder man. F.eks folk med sosial angst evner vel å gi et signal. Hvis ikke risikerer man å miste venner og folk gidder ikke fortsette å bry seg i det uendelige. Det er noe med normal folkeskikk og å sette pris på at noen ønsker kontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...