Gå til innhold

Skal til psykiater i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til psykiater i dag. Jeg KLARER IKKE å få til disse samtalene . Jeg er bare tom og vil langt vekk ... Føler det som om alt er opp til meg i samtalen.... Og hvis han spør spørsmål så får jeg jernteppe .... 

Han kommer sikkert til å avslutte hele greien når ting ikke fungerer.., Har sikkert viktigere ting å ta seg av.. 

Han har lite mening om medisiner ( trodde det var det en psykiater var ekspert på ). Skriver ut resepter  etter hva jeg ønsker . Jeg rådførte meg jo med NHD ang dette .... Nå står jeg fast og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Anonymkode: f7a50...a02

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til psykiater i dag. Jeg KLARER IKKE å få til disse samtalene . Jeg er bare tom og vil langt vekk ... Føler det som om alt er opp til meg i samtalen.... Og hvis han spør spørsmål så får jeg jernteppe .... 

Han kommer sikkert til å avslutte hele greien når ting ikke fungerer.., Har sikkert viktigere ting å ta seg av.. 

Han har lite mening om medisiner ( trodde det var det en psykiater var ekspert på ). Skriver ut resepter  etter hva jeg ønsker . Jeg rådførte meg jo med NHD ang dette .... Nå står jeg fast og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Hva om du forsøker deg på å ta en samtale om samtalene dere har. Slik det er nå virker det mer eller mindre meningsløst for deg å gå, og joda du bør ta ansvar for innhold men det synes jeg virkelig din behandler også bør. Hva om dere snakker om hvordan samtalene er, og hvordan dere ønsker de skal se ut? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Hva om du forsøker deg på å ta en samtale om samtalene dere har. Slik det er nå virker det mer eller mindre meningsløst for deg å gå, og joda du bør ta ansvar for innhold men det synes jeg virkelig din behandler også bør. Hva om dere snakker om hvordan samtalene er, og hvordan dere ønsker de skal se ut? 

Har tenkt på det ... Men det er så forferdelig skremmende ..... Tenk om han da bare avslutter ... Så står jeg der aleine . Det var det min forrige behandler gjorde da jeg begynte å stille spørsmål. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på det ... Men det er så forferdelig skremmende ..... Tenk om han da bare avslutter ... Så står jeg der aleine . Det var det min forrige behandler gjorde da jeg begynte å stille spørsmål. 

Det skjønner jeg, og  i såfall er vedkommende ikke spesielt dyktig. Jeg synes du skal lufte dette for ham og fortelle ham hvor vanskelig det er å ta opp slike ting fordi du har dårlig erfaring med det fra tidligere. Han ønsker nok å hjelpe deg men det er vanskelig å gjøre når du ikke forteller hvordan du opplever timene. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Det skjønner jeg, og  i såfall er vedkommende ikke spesielt dyktig. Jeg synes du skal lufte dette for ham og fortelle ham hvor vanskelig det er å ta opp slike ting fordi du har dårlig erfaring med det fra tidligere. Han ønsker nok å hjelpe deg men det er vanskelig å gjøre når du ikke forteller hvordan du opplever timene. 

Takk. Skal prøve ta det opp. Han er positiv og empatisk men han klarer rett og slett ikke å forstå meg. Jeg bruker mye energi på å forklare og beskrive men tilbakemeldingene jeg får viser at vi ikke er   helt på samme kanal. 

Det er frustrerende. Samtidig gjør medisnene at jeg sliter kognitivt ... Jeg må leite frem hva jeg føler og tenker ...

men hjelper å lufte disse tankene før jeg går nå...😊. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...