AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Vår fastlege sender alle som sliter psykisk til en DPS. Min datter går der nå . Skole , helsesøstre , skolepsykolog , lege og vi foreldre mente at hun trengte behandling Men på DPSen er de opptatt å fortelle henne at hun har jo ingen alvorlig psykisk lidelse som mange andre der. At hun bare har angst og depresjon . Hun har hatt sjelden samtaler og ingen plan i behandlingen. Og nå avslutter psykologen... Vår datter har hatt ingen nytte av det... Er det ikke da bedre å bli sendt til en avtalespesiallist?. Eller må man innom DPSen for å bli diagnostisert ? Anonymkode: 63a9e...ba2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Man må ikke innom dps'en, jeg har aldri vært der. Det var ikke engang et emne når fastlegen min foreslo å sende meg til psykolog, hun henviste meg rett til en psykolog med avtale og hun har diagnotisert meg. Dere kan jo be fastlegen om en henvisning til en avtalespesialist, men hvis legen ikke vil høre så kan dere bytte fastlege:) Anonymkode: 45744...d1f 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 22. mars 2017 Skrevet 22. mars 2017 Be om henvisning til en avtalespesialist. Mange tror dps kun har psykologer men du kan like gjerne få tildelt en allmennlege der, en som ikke kan mere enn den fastlegen du allerede går til. Noen er dyktige leger men mange er kun er på dps for å bli godkjent spesialist i allmennmedisin. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 22. mars 2017 Skrevet 22. mars 2017 Avtalespesialist er ikke nødvendigvis et dårlig alternativ om DPS sviker. Jeg synes ikke angst og depresjon er "bare." I verste fall kan det invalidisere folk, og jeg mener det er svært viktig å ta tak i slikt før det blir verre! Fastlegen kan fint skrive henvisning direkte. Man må nok regne med en del ventetid dessvere. En del avtalespesialister ønsker å få henvisningen tilsendt før h*n setter deg på venteliste. Oversikt over avtalespesilister finner du på helseforetakets hjemmesider :). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.