Gå til innhold

Føles uvirkelig, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått konstatert en veldig tidlig overgangsalder. Har sørget som en gal over at kroppen min har "sviktet". Det har hatt brutale effekter på kroppen min. Snart har jeg heldigvis kommet meg opp på det nivået hormoner kroppen min egentlig skulle ha(via kunstige hormoner så klart). 

I løpet av tiden alt dette har skjedd har det oppstått noe rart med psyken min. Har en uvirkelig følelse der jeg gjør ting jeg ikke hadde gjort for 2 år siden. Jeg har for eksempel alltid hatt en sterk samvittighet alltid og ville ALDRI vært utro. Jeg HATET(!!) tanken på at noen gjorde det mot sin partner uansett. Familie og ærlighet har vært nr 1 hele mitt liv!! Men nå da... som jeg føler meg så ukvinnelig og utiltrekkende. Jeg har hatt en tiltrekning siste tiden mot en kamerat som er mange år yngre enn meg. Og han har vært veldig interessert i meg i lang tid. Hjernen min oppfører seg ikke som før. Og nå har jeg vært utro mot mannen min en gang. Jeg har hatt nesten ikke hatt samliv med mannen min eller vært tiltrukket av han fysisk på mange år. Jeg burde skammet meg enormt over meg selv, men sitter igjen med bare en følelse av tristhet og uvirkelighet. Skjønner ikke at jeg har gjort dette. Føler ikke noe nesten. Det var ikke en gang noe godt for meg det som skjedde. Og vi stoppet før vi var "ferdig". Det var en slags spenning forut, men da det foregikk tenkte jeg - hvorfor føler jeg ikke noen følelser?? Og jeg tenkte, skjer dette egentlig? Kan dette forklares med kaoset hormonubalanse gjør med hjernen min? Jeg vet ikke hvem jeg er lenger. Det er så rart alt. Eneste stedet jeg er tilkoblet på akkurat samme måten som før er med barna mine. Jeg ELSKER barna mine over alt på jord. De gjør at jeg har en funksjon i verden. Men jeg da... hvem er jeg når jeg er helt alene uten å ha en funksjon for noen?? Tenk at jeg har sviktet den snille og trofaste mannen min på denne måten. Og jeg føler fremdeles at jeg vil kose og være nær kameraten min. Ikke ha sex med han flere ganger, for der følte jeg ikke han var en god match for meg.  Men jeg elsker at han tar på meg og lyster etter meg. Det gir meg en slags bekreftelse. Vil også at andre menn skal lyste etter meg. Jeg fantaserer om at andre menn skal ville ha sex med meg. Jeg har ikke vært slik før. Dvs, alle kvinner vil jo føle seg attraktiv. Men nå søker jeg på en måte bekreftelse hele tiden i hjernen min på at jeg skal fremdeles være attraktiv. Hjelp meg! 

Anonymkode: b993a...39b

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo spørre på tråden for gynekologi om hvordan denne hormonbehandlingen virker ?. Der er jo en gynekolog. 

Trist at du har kommet i denne situasjonen. Jeg har hatt psykiske plager og vært i overgangsalder de siste årene. Selv om det for min del har vært i " riktig" alder ble det et " sjokk". Man blir liksom plutselig stoppet opp i livet og ting blir litt usikkert ... Man blir mer sårbar og svingende i humøret ol. Jeg opplevde også at jeg mistet litt meg selv og hadde følelser og tiltrekning mot personer som jeg ikke hadde tenkt på før. Jeg gjorde ikke noe ut av disse tankene og følelsene . Men det sjokkerte meg likevel fordi jeg er veldig glad i min mann og en trofast person. 

Syns du skal snakke med noen om dette . Kanskje en psykolog... ? 

Anonymkode: 13ddf...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Du har over flere år, om jeg forstår deg rett, ikke hatt noen seksuell tiltrekning rettet mot din partner? Om dette er tilfelle forstår jeg ikke hvorfor du finner det så unaturlig at du ønsker å føle deg begjært og med det blir tiltrukket av andre. Det er helt naturlig. De fleste av oss ønsker å være trofaste/lojale mot partner og vi ønsker å ha en plettfri moral. Allikevel kan det oppstå situasjoner i livet hvor vi, heisann jeg skled på et bananskall og tryna inn i noe jeg ikke hadde sett for meg var meg i det hele tatt. Med hormonelle problemer i tillegg, hvor man til tider kan føle seg utgått på dato, lite attraktiv, deprimert osv kan oppmerksomhet fra andre bli fatalt i et forhold hvor begjæret er borte. 

Anonymkode: abf4d...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke er en match seksuellt til din man. Du liker å være nær han, du liker at han har lyst på deg . Du får kanskje økt lyst av hormonbehandlingen . Hvorfor ikke gi sex med din mann en sjanse ... ?. Det virket jo ikke som det var noen god opplevelse med denne andre personen heller. 

Tror at når man har vært lenge borte fra sex så må man øve seg og praktisere for å vekke til live ting liksom ... Ta en ferie sammen eller noe ? 

Hvis du elsker barna dine plei forholdet til dine barns far. 

Anonymkode: 13ddf...4a1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...