Gå til innhold

Noen spørsmål om uføretrygd .

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettop melding fra NAV. Har fått innvilget 100% uføretrygd pga psykisk lidelse. 
Jeg er helt skjelven. Klarer ikke å ta dette innover meg og er så rotete i hodet at jeg klarer ikke å lese om det. Samtidig får jeg lyst til å gråte av lettelse.... Jeg vet at dette er riktig akkurat nå. 
Noen som kan si meg helt enkelt hva det innebærer ? Feks :  Må man melde fra hvis man reiser utenlands ?. Er det noen av dere som jobber utenom ? Hvor mye ca jobber dere?. Når får man penger ?. Har ektefellens inntekt betydning for skatten ? Osv 
Det som virkelig er vanskelig .... Hva svarer dere folk når de spør hva dere jobber med ? 

Anonymkode: 2f312...325

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan si meg helt enkelt hva det innebærer ? Feks :  Må man melde fra hvis man reiser utenlands ?.

Nei, ikke hvis du bare skal på ferie. 

Oppholder du deg i utlandet i 12 måneder eller mer, så regnes du som bosatt i det landet og du må melde ifra til NAV. Veksler du mellom å være i Norge og i utlandet, så må du oppholde deg i Norge i minst seks måneder hvert år for å regnes som fortsatt bosatt i Norge.

Når får man penger ?.

Den 20. hver måned (i praksis dagen før).

Har ektefellens inntekt betydning for skatten ?

Nei.

Det som virkelig er vanskelig .... Hva svarer dere folk når de spør hva dere jobber med ? 

Minst mulig. :ph34r:

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Nei, ikke hvis du bare skal på ferie. 

Oppholder du deg i utlandet i 12 måneder eller mer, så regnes du som bosatt i det landet og du må melde ifra til NAV. Veksler du mellom å være i Norge og i utlandet, så må du oppholde deg i Norge i minst seks måneder hvert år for å regnes som fortsatt bosatt i Norge.

Den 20. hver måned (i praksis dagen før).

Nei.

Minst mulig. :ph34r:

Tusen takk for svar . Tror egentlig ikke at du er en " slabbedask";)

Anonymkode: 2f312...325

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...