AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 Skrevet 22. mars 2017 Jeg fikk nettop melding fra NAV. Har fått innvilget 100% uføretrygd pga psykisk lidelse. Jeg er helt skjelven. Klarer ikke å ta dette innover meg og er så rotete i hodet at jeg klarer ikke å lese om det. Samtidig får jeg lyst til å gråte av lettelse.... Jeg vet at dette er riktig akkurat nå. Noen som kan si meg helt enkelt hva det innebærer ? Feks : Må man melde fra hvis man reiser utenlands ?. Er det noen av dere som jobber utenom ? Hvor mye ca jobber dere?. Når får man penger ?. Har ektefellens inntekt betydning for skatten ? Osv Det som virkelig er vanskelig .... Hva svarer dere folk når de spør hva dere jobber med ? Anonymkode: 2f312...325 0 Siter
slabbedask Skrevet 22. mars 2017 Skrevet 22. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan si meg helt enkelt hva det innebærer ? Feks : Må man melde fra hvis man reiser utenlands ?. Nei, ikke hvis du bare skal på ferie. Oppholder du deg i utlandet i 12 måneder eller mer, så regnes du som bosatt i det landet og du må melde ifra til NAV. Veksler du mellom å være i Norge og i utlandet, så må du oppholde deg i Norge i minst seks måneder hvert år for å regnes som fortsatt bosatt i Norge. 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når får man penger ?. Den 20. hver måned (i praksis dagen før). 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ektefellens inntekt betydning for skatten ? Nei. 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som virkelig er vanskelig .... Hva svarer dere folk når de spør hva dere jobber med ? Minst mulig. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 Skrevet 22. mars 2017 9 minutter siden, slabbedask skrev: Nei, ikke hvis du bare skal på ferie. Oppholder du deg i utlandet i 12 måneder eller mer, så regnes du som bosatt i det landet og du må melde ifra til NAV. Veksler du mellom å være i Norge og i utlandet, så må du oppholde deg i Norge i minst seks måneder hvert år for å regnes som fortsatt bosatt i Norge. Den 20. hver måned (i praksis dagen før). Nei. Minst mulig. Tusen takk for svar . Tror egentlig ikke at du er en " slabbedask" Anonymkode: 2f312...325 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.