Gå til innhold

Nedtrapping av Sobril . Ønsker svar fra lege og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei voksen dame på over 50. Jeg har trappet ned store mengder Imovane og Sobril på et behandlingssted. Var da  4 uker uten noe. Sprakk tvert på Sobril da jeg kom hjem Pga så store abstinenser .Har før brukt Sobril  og Imovane i flere år Jeg har nå stått 4 uker på Sobril . Tatt mellom 30- 70 mg pr dag. Innser at jeg har store problemer og må ned i null på raskest forsvarlige måte. Har ei eske med 10 mg Sobril 100 stk. Hvordan bør jeg trappe ned og hvor fort kan jeg trappe ned? Kan jeg få kramper?  Livet mitt føles som d går rett utafor stupet nå hvis jeg ikke tar tak tvert. Vil svært gjerne ha svar av psykiateren også. På forhånd takk. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Pev skrev:

Er ei voksen dame på over 50. Jeg har trappet ned store mengder Imovane og Sobril på et behandlingssted. Var da  4 uker uten noe. Sprakk tvert på Sobril da jeg kom hjem Pga så store abstinenser .Har før brukt Sobril  og Imovane i flere år Jeg har nå stått 4 uker på Sobril . Tatt mellom 30- 70 mg pr dag. Innser at jeg har store problemer og må ned i null på raskest forsvarlige måte. Har ei eske med 10 mg Sobril 100 stk. Hvordan bør jeg trappe ned og hvor fort kan jeg trappe ned? Kan jeg få kramper?  Livet mitt føles som d går rett utafor stupet nå hvis jeg ikke tar tak tvert. Vil svært gjerne ha svar av psykiateren også. På forhånd takk. 

Det er ingen psykiater som svarer her nå, han er sykemeldt..

Hvor stor dose imovane bruker/har du brukt?

Anonymkode: 39d55...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Anbefalt tempo er 10% ned i uken, mulig du kan gjøre det raskere, men hør med legen din.

Anonymkode: 2f582...e30

AnonymBruker
Skrevet

Bruk første uken til å stabilisere deg på 30 mg. Ikke mer noen dag. Da har du brukt 21 tabletter.

Uke 2 og 3 tar du 20 mg daglig. Det blir 28 tabletter. Totalt 49.

De 51 siste tablettene bruker du til å ta 10 mg daglig i 7 uker og 2 dager.

Lykke til :-)

Anonymkode: c8246...5f8

Skrevet (endret)

Søren at psykiateren er syk da. Han virker så flink. Å spørre min lege er utelukket. Jeg brukte svært mye Imovane . ( 5-20 pr dag) men d har jeg helt kuttet ut. Noen som har prøvd å kutte raskere enn d som her er foreslått? Er d farlig? Takk for svar. 

Endret av Pev
AnonymBruker
Skrevet

Nå er du først nedtrappet på institusjon og sprakk med en gang. Så skal du plutselig trappe ned raskere enn anbefalingen du har fått. Hvorfor?

Om du ikke bruker 7 uker på 1o mg, men kutter etter 4, går det helt bra. Men med din historie er risiko for sprekk større om du trapper for raskt ned.

Anonymkode: c8246...5f8

Skrevet

Du har så rett. Jeg var så utrolig stolt over at jeg greide 4 uker uten noenting. ( etter 2 ukers vanvittig hard nedtrapping ) . Men gikk så fullstendig galt da jeg kom hjem. Så d er nok best å ta d roligere denne gangen. Tusen takk for svar forresten! 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Pev skrev:

Søren at psykiateren er syk da. Han virker så flink. Å spørre min lege er utelukket. Jeg brukte svært mye Imovane . ( 5-20 pr dag) men d har jeg helt kuttet ut. Noen som har prøvd å kutte raskere enn d som her er foreslått? Er d farlig? Takk for svar. 

Farlig er det neppe, men ubehagelig... Ønsker deg lykke til! Du klarer det om du virkelig går inn for det :)

Anonymkode: 423f1...dd4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...