Gå til innhold

Oppstart problemer med brintellix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Øket fra 15 mg til 20 mg brintellix for fem dager siden. Sliter veldig med trøtthet og treg tankegang. Også munntørrhet. Lurer på om noen har  opplevde det samme og hvor lang tid det tok før det ble bedre ... ? ( ca 2,5 mnd siden jeg gikk fra cipralex til brintellix). 

Anonymkode: 1edc7...d5e

Skrevet
På ‎26‎.‎03‎.‎2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Øket fra 15 mg til 20 mg brintellix for fem dager siden. Sliter veldig med trøtthet og treg tankegang. Også munntørrhet. Lurer på om noen har  opplevde det samme og hvor lang tid det tok før det ble bedre ... ? ( ca 2,5 mnd siden jeg gikk fra cipralex til brintellix). 

Under bivirkninger i FK står det ikke noe om trøtthet eller munntørhet, men det er jo et relativt nytt preparat og jeg vil tro at det vil bli flere bivirkninger etter hvert som tiden går. Imidlertid står det at oppstartsbivirkningene er begrenset til 2 uker etter oppstart... Vi reagerer alle forskjellig på medisiner og kanskje ikke Brintellix er den rette medisinen for deg?

For å forebygge munntørrhet, kan du suge på sukkerfrie Xerodent (fås på apotek) som finnes i lakris- og sitronsmak.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Elionoe skrev:

Under bivirkninger i FK står det ikke noe om trøtthet eller munntørhet, men det er jo et relativt nytt preparat og jeg vil tro at det vil bli flere bivirkninger etter hvert som tiden går. Imidlertid står det at oppstartsbivirkningene er begrenset til 2 uker etter oppstart... Vi reagerer alle forskjellig på medisiner og kanskje ikke Brintellix er den rette medisinen for deg?

For å forebygge munntørrhet, kan du suge på sukkerfrie Xerodent (fås på apotek) som finnes i lakris- og sitronsmak.

Takk for svar. Jeg har også lurt på disse bivirkningene siden de ikke står i felleskatalogen. Men så ser jeg at i  noen engelsktalende land der de har hatt brintellix lengre er det flere bivirkninger nevnt. Får vente og se ... 

Skal prøve xerodent...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...