Gå til innhold

Hva ser dere når dere lukker øynene??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte når jeg lukker øyelokkene ser jeg mennesker og "scener" med mennesker jeg aldri har sett før. Hvis jeg følger et menneske nærmere åpner seg nye historier? Spesielt ganger søvnen ikke kommer som planlagt. Jeg tror jeg fikk det slik omlag samtidig med at alle disse PC spillene kom i handelen.Har aldr kjøpt noe sånt selv men når jeg tenker tilbake så.. Kan man merke sånt via interaksjoner med mennesker og som følge av noe øyeblikk foran noen musikkvideoer?? Man kan bare undres. Det er intet usedelig eller noeNare masse fremmede mennesker og ansiktet.

Har prøvet å tegne noe ned da dette ikke er drømmer men min regneferdigheter er ikke der og blir det aldri tror jeg.

Som en masse tråer å følge om dere forstår. Ikke plagsom men lurer på hvor påvirkelige vi mennesker i  bunnen er?? Om dere skjønner hva jeg babler om??

Noen som har opplevet lignende?

Anonymkode: a01dc...1f2

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ofte når jeg lukker øyelokkene ser jeg mennesker og "scener" med mennesker jeg aldri har sett før. Hvis jeg følger et menneske nærmere åpner seg nye historier? Spesielt ganger søvnen ikke kommer som planlagt. Jeg tror jeg fikk det slik omlag samtidig med at alle disse PC spillene kom i handelen.Har aldr kjøpt noe sånt selv men når jeg tenker tilbake så.. Kan man merke sånt via interaksjoner med mennesker og som følge av noe øyeblikk foran noen musikkvideoer?? Man kan bare undres. Det er intet usedelig eller noeNare masse fremmede mennesker og ansiktet.

Har prøvet å tegne noe ned da dette ikke er drømmer men min regneferdigheter er ikke der og blir det aldri tror jeg.

Som en masse tråer å følge om dere forstår. Ikke plagsom men lurer på hvor påvirkelige vi mennesker i  bunnen er?? Om dere skjønner hva jeg babler om??

Ja jeg har ofte opplevd å se film når jeg lukker øynene, folk som holder på med ulike ting...også landskap og fjell. Ser også bilder av folk og ulike ting, men det forsvinner når jeg tar antipsykotika. Tror det har med det tredje øyet å gjøre. 

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var tenåringsjente og hadde sommerjobb som jordbærplukker, så jeg store klaser med jordbær da jeg lukket øynene og skulle sove. 

Jeg reflekterte ikke noe mer rundt det :D

Skrevet

Jeg ser ofte det jeg har brukt hodet/kroppen intenst på å fokusere på. Har jeg spilt yatsy ser jeg gode kast, har jeg spilt backgammon ser jeg smarte trekk, har jeg plukket sopp ser jeg guddommelige ENGER av kantarell og steinsopp og har jeg gått på ski ser jeg skituppen sveipe over nysnø i sol. Har jeg derimot slappet av sovner jeg som regel uten å se noe som helst....

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg ser farger, lysende farger i ulike former. Veldig fint å se på når jeg skal finne natteroen.

Stikkelsbær
Skrevet

Akkurat når jeg lukker øynene for å sove, kan jeg se masse ukjente mennesker som driver med forskjellige ting. Mye rart, egentlig. Når jeg åpner øynene, er det borte.

Jeg har vært sånn hele livet (jeg har passert 50 år nå), og det kan være lange perioder det ikke skjer. Jeg tror det er en lett drømmetilstand, og har ingen ting med hva jeg har drevet med om dagen eller sett på tv eller annet. Jeg bruker ikke medisiner, er psykisk frisk, og regner dette som helt normalt. Det er drøm under lett søvn, selv om det føles som en er våken :)

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg ser farger, lysende farger i ulike former. Veldig fint å se på når jeg skal finne natteroen.

Jeg kan også se lys, noen ganger blinker en stjerne...det er beroligende. 

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg ser avogtil skilt og dyr og mennesker som går når jeg har lynene lukket i hvile. Noen av disse scenene skremmer meg, som det sorte og hvite skiltet jeg såg, og når dyr/mennesker fyker mot meg. Noen ganger er scenene i grøn farge. Jeg får åpenbaringer og ideer av disse scenene.

Madelenemie
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg ser som Bamseliten lysende farger. Det hele handler om lyset som strømmer inn gjennom de tynne øyelokkene mine, de treffer hornhinnen, og til slutt netthinnen, og synsimpulsene settes igang. Det er mest sannsynlig at dette blir nettopp til det det er, lysbrytning i ulike bølgelengder, som gir oss inntrykk av diverse farger, videre mønstre, avhengig av øyeviper, tåreveske m.m.

De som mener de ser film, eller mennesker osv... fantaserer , og bringer inn andre kontrollsentre i hjernen, når man fyisisk lukker øynene, ser man faktisk bare lys, og lys som trenger igjennom øyelukkets tynne hud, man kan ikke se annet enn mønstre og farger.

Ser man andre ting, bruker man sin fantasi, hukommelse og evt ønsker man har om å se visse ting.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg ser vanligvis bare svart:)

Hvis jeg har jobbet intensivt med noe kan jeg få følelsen av at jordbær, skiløyper e.l flimrer foran øynene når jeg har lagt meg, på samme måte som Nicklusheletida og Kayia.

Blomsterfluen
Skrevet

I tillegg om jeg har jobbet intenst med matchmoving i blender 3d, så ser jeg scener i mørket med øynene oppe, at de firkantene man bruker til matchmoving i blender, blir flyttet på forran fjeset mitt. (Som en fantom-film av stressjobb, på en måte).

Gjest Kanuttius
Skrevet
10 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg ser som Bamseliten lysende farger. Det hele handler om lyset som strømmer inn gjennom de tynne øyelokkene mine, de treffer hornhinnen, og til slutt netthinnen, og synsimpulsene settes igang. Det er mest sannsynlig at dette blir nettopp til det det er, lysbrytning i ulike bølgelengder, som gir oss inntrykk av diverse farger, videre mønstre, avhengig av øyeviper, tåreveske m.m.

De som mener de ser film, eller mennesker osv... fantaserer , og bringer inn andre kontrollsentre i hjernen, når man fyisisk lukker øynene, ser man faktisk bare lys, og lys som trenger igjennom øyelukkets tynne hud, man kan ikke se annet enn mønstre og farger.

Ser man andre ting, bruker man sin fantasi, hukommelse og evt ønsker man har om å se visse ting.

Hos meg er det ikke det samme som når jeg får lys utenfra gjennom øyelokkene.  Fargene kommer ikke før jeg har ligget lenge (minst en halvtime) i stupmørket, er det lyskilder kommer ikke fargene.

Madelenemie
Skrevet
9 timer siden, BamseLiten skrev:

Hos meg er det ikke det samme som når jeg får lys utenfra gjennom øyelokkene.  Fargene kommer ikke før jeg har ligget lenge (minst en halvtime) i stupmørket, er det lyskilder kommer ikke fargene.

ok,

kanskje det er synestesi da.

Skrevet

Hos meg er det helt svart når jeg lukker øynene.  
Jeg må selv fremkalle indre bilder. Det gjør jeg når jeg skal sove.

FjellOgDalar
Skrevet

Det kan være veldig ymse.

Når jeg får flashbacks, kan det være så ekle ting at jeg ikke tør å lukke øynene. Jeg ser mennesker uten ansikter og grå klær fra overgrepene de andre barna gjorde mot meg fordi jeg faktisk har hukommelsestap og ikke husker hva de hadde på seg eller klær eller ansiktene deresø. Naboen husker jeg noe av utseet på. Jeg kan ikke sove med øreplugger, for da begynner jeg å høre flashbackstemmer. Noen ganger får jeg såkalt søvparalyse før kroppen våkner skikkelig. Dvs. at hjernen våkner før kroppen, og da har man gjerne mareritt. en gjenganger er at det er skikkelser i mørke drakter i rommet som jeg oppfatter som en slags leger som diskuterer meg. Jeg prøver å skrike av smerte fysisk og psyksik smerte, men stemmekraften og pusten er på en eller annen måte hemmet. Dette pågår i realiteten bare noen sekunder, men det føles evig. Så når jeg endelig våkner i det mørke rommet får jeg skikkelig panikk og vræler til for alvor. Lurer på om jeg har hatt et forferdelig epilepsianfall eller noe slikt og at det virkelig har vært leger der.

Men jeg kan og ha svært positive opplevelser. Om jeg tar yogatimer sammen med andre f.eks. og visualer med en leder. Sitter jeg steder hvor jeg finner sinnsro, som ved eller på sjøen kan jeg se inspirasjon til malerier jeg vil lage. Fine fargekombinasjoner. Jeg elsker naturens vakre farger. Hører jeg på god musikk, gjerne såkalte konseptalbum som forteller en historie kan jeg se den i hodet når jeg lukker øynene. Det samme med en god låt. Eller hvis jeg selv spiller en låt jeg liker.

Også har man nerdevariantene. Om jeg har glodd lenge på noe tekst, gitartabulaturer, løst kryssord lenge, spilt dataspill... Da brenner det seg fast på netthinnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...