Gå til innhold

Søvnløs uten å bli hypoman(manisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har vært syk med influensa, eller noe sånt, i ei uke. Ikke helt frisk enda, men nesten. Etter at jeg begynte å føle meg litt bedre, har jeg ikke fått sove. Er sliten, men ikke trøtt. På  ca. 72 timer har jeg sovet i to-to og en halv time. Likevel opplagt og i godt humør. Føler meg helt normal. Gjør ikke så mye, siden formen ikke er bra enda, og er ikke sosial. Ingen tegn på hypomani. Men blir litt tankefull siden jeg ikke sovner. Sovemedisinene jeg skal ta når det blir slik fungerer ikke heller. Jeg har bipolar 1. Noen andre som opplever å ikke sove på noen døgn uten at det får noe særlig konsekvenser. Lurer litt på hvor lenge dette vil vare...

Anonymkode: 3c73b...338

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Har vært syk med influensa, eller noe sånt, i ei uke. Ikke helt frisk enda, men nesten. Etter at jeg begynte å føle meg litt bedre, har jeg ikke fått sove. Er sliten, men ikke trøtt. På  ca. 72 timer har jeg sovet i to-to og en halv time. Likevel opplagt og i godt humør. Føler meg helt normal. Gjør ikke så mye, siden formen ikke er bra enda, og er ikke sosial. Ingen tegn på hypomani. Men blir litt tankefull siden jeg ikke sovner. Sovemedisinene jeg skal ta når det blir slik fungerer ikke heller. Jeg har bipolar 1. Noen andre som opplever å ikke sove på noen døgn uten at det får noe særlig konsekvenser. Lurer litt på hvor lenge dette vil vare...

Hva er dine tidligere erfaringer med så lite søvn? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Janus30 skrev:

Hva er dine tidligere erfaringer med så lite søvn? 

Veldig dårlige. Men da har jeg hatt en del symptomer i tillegg som jeg ikke har nå. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlige. Men da har jeg hatt en del symptomer i tillegg som jeg ikke har nå. 

Skjønner. Så da blir det viktigste å normalisere søvnen. Har du AP tilgjengelig som du kan ta? Med BP 1 burde du ha en kontaktperson i behandlingsapparatet å rådføre deg med når du opplever ting som dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...