Gå til innhold

Biopolar medisinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har Biopolar?

isåfall hvilke medisiner går du på?

tenker da på stemningsstabiliserende først og fremst, men andre også om det er relevant for behandling for biopolar.

hvilke erfaringer har du med disse eventuelt.

Takker for svar

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sunset90 skrev:

Noen som har Biopolar?

tenker da på stemningsstabiliserende først og fremst, men andre også om det er relevant for behandling for biopolar.

Takker for svar

Litium 83 X 2 pluss Sobril 25 X 3 ved begynnende hypomani. BP1. 

Anonymkode: 14050...b53

Skrevet

Litium, fontex, abilify

skal bytte til wellbutrin for å få mindre apetitt!

Skrevet

Lamictal, Quetiapin, og Cipralex. Sammen gjør disse at jeg holder meg rimelig stabil.

Skrevet

Lamictal, Fontex og quetiapin for søvn i dårlige perioder. Bp2

FjellOgDalar
Skrevet

Lamictal, Quetiapin (både depot og vanlig), Brintellix. Topimax litt som et prøveprosjekt. Effekten av denne er usikker så langt. Jeg har fortsatt svingninger. Bp2

Skrevet
6 timer siden, Rådvilla skrev:

Lamictal, Quetiapin, og Cipralex. Sammen gjør disse at jeg holder meg rimelig stabil.

Dosering?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sunset90 skrev:

Dosering?

Dosering skal gjøres etter effekt og serumkonsentrasjonsmålinger. Det er serumkonsentrasjon som er avgjørende. På Lamictal kan en f.eks. se at både 300 mg og 900 mg kan gi samme serumkonsentrasjon.

Det heter bipolar. Bi betyr to. Bipolar - to poler, en opp og en ned.

Anonymkode: c2884...cc6

AnonymBruker
Skrevet

Tillegg: 300 og 900 kan gi samme serumkonsentrasjon hos ulike personer. (Ikke hos samme person)

Anonymkode: c2884...cc6

Skrevet
12 timer siden, Sunset90 skrev:

Noen som har Biopolar?

Takker for svar

BP 2. Lamictal med serumkonsentrasjon i underkant av 10 vil jeg tro. Ingen bivirkninger og ingen effekt.

Efexor,  Tolvon, ved behov Imovane. 

FjellOgDalar
Skrevet

Serum på 10 hørtes rimelig "homeopatisk" ut. Regner med du er i dialog med en psykiater eller lege som kan dette, for du kan fint komme opp i verdier på 40-tallet om du ikke får bivirkninger.

Skrevet

Bipolar 2. 

Bruker Fontex og Lamictal. Imovane og/eller sobril hvis jeg mister søvnen. Hovedproblemet mitt er alvorlige depresjoner, men jeg får også hypomanier. Synes medisinene mine fungerer fint.

Skrevet
23 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Serum på 10 hørtes rimelig "homeopatisk" ut. Regner med du er i dialog med en psykiater eller lege som kan dette, for du kan fint komme opp i verdier på 40-tallet om du ikke får bivirkninger.

Det virket nok like bra som homeopati også. Er i dialog med psykiater, men dette med medisinering er kanskje ikke hans sterkeste side. Han har henvist videre da, så har håp om å få  noe som virker enten det blir mer Lamictal eller noe annet

Skrevet

Lamictal, litium og quetiapin for å få sove. Funker fint for min del :) Blir vel aldri helt stabil, men det er godt å ikke være deprimert hele tiden. (bp2)

AnonymBruker
Skrevet

Lamictal, Seroquel, Escitalopram. 

Lamictal har funket ok, men må nok opp i dose igjen. Escitalopram har enten liten virkning, eller så får jeg mye "tankevirrvarr", avhengig av hva slags dose jeg står på. Sovner ikke av Seroquel, men tar 25-50 mg kvelder jeg har mye tankekjør. Det hjelper litt. Om jeg er unipolar, bipolar eller tripolar, er det vel ingen som vet ennå. :P

Anonymkode: add6c...e23

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker lamotrigin mot psyken. Ikke bipolar, jeg vet ikke hva det brukes for eller hva slags diagnose vi ev. snakker. Men i starten gav 200 mg døgndose en serumverdi på omkring 10 nmol/L. Nå, noen år senere, er jeg oppe i 600 mg, og har også nå serumverdier omkring 10 nmol/L. Konsentrasjonen har jo økt ved hver doseøkning, men over tid synker konsetrasjonen. Lurer på hva som skjer om 2 år, om jeg ikke øker dosen, hva serumverdien blir da. Den var nede i 6 nmol/L på 300 mg. Det er ingen interaksjoner som har påvirket dette, og det har pågått over flere år.

Effektmessig så vet jeg ikke. Den var oppe i 20 nmol/L engang. Men husker ikke hvordan jeg hadde det da, det er ingen som har registrert og kartlagt dette, de har bare gitt faen og konsentrert seg om mer likandes pasienter.

Anonymkode: efc1a...c23

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...