Gå til innhold

Mordere.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Ser på en serie på netflix om mordere, det virker som alle har en psykisk lidelse og enkelte har hatt en oppvekst med vold. Uemosjonell personlighetsforstyrrelse, vrangforestillinger og psykose mm. Så psykisk syke folk kan altså være farlige, spesielt hvis man blender inn stoff og alkohol? Tror ikke jeg kunne drept noen, men hvis jeg tok stoff og var paranoid forsterker vel det mine psykiske plager?

påskelilje
Skrevet

Har du fått sett filmen En mann ved navn Ove, som noen her snakket om?

Anbefaler den fremfor slike filmer som gir deg negative tanker :wub:

stjernestøv
Skrevet
33 minutter siden, påskelilje skrev:

Har du fått sett filmen En mann ved navn Ove, som noen her snakket om?

Anbefaler den fremfor slike filmer som gir deg negative tanker :wub:

Vet ikke hvor jeg får tak i den, ar lett etter den. 

Dette jeg ser på nå er dokumentar, for å fortså hva som foregår i hodet på en morder. 

påskelilje
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok, det har jeg ikke. Men får se om jeg får det, har tre andre filmkanaler på nett. 

Du kan også bestille den her:

http://cdon.no/film/en_mann_ved_navn_ove-36607414

eller

https://itunes.apple.com/no/movie/en-mann-ved-navn-ove/id1093259657?l=nb

eller

http://www.kelkoo.no/slp/ssc-5101-en-mann-ved-navn-ove.html?kpartnerid=96941786&SEMTrackingId=G5710249552-63021149-38662927085-~en mann ved navn ove~-b-182097167199-1o2-g-----c-&gclid=CM7Zg5WrgNMCFVZlGQodbMUCmQ

Har også sett den i mange matbutikker, men vet ikke akkurat hvor.

stjernestøv
Bokormen123
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Så psykisk syke folk kan altså være farlige, spesielt hvis man blender inn stoff og alkohol? 

Selvfølgelig kan de det, men det betyr ikke at ALLE psykisk syke personer er farlige. Jeg tenker nesten at man ikke KAN være psykisk frisk for å begå drap.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Selvfølgelig kan de det, men det betyr ikke at ALLE psykisk syke personer er farlige. Jeg tenker nesten at man ikke KAN være psykisk frisk for å begå drap.

Ja ikke alle er farlige, men det virker som alle mordere har en psykisk lidelse og ofte driver de med stoff. Virker ikke særlig tilregnelige. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykose er i seg selv ikke farlig. Unntaket er der en har befalende stemmer om vold/drap.

Det som er farlig er paranoide psykoser kombinert med rusmidler hos personer som er umedisinerte. Enda farligere blir det dersom de har alvorlige personlighetsforstyrrelser som f. eks. antisosial/dyssosial.

Velmedisinerte, ikkerusede personer med psykoselidelse er ikke farligere enn folk flest.

Anonymkode: f1cce...d68

AnonymBruker
Skrevet

Schizofrene er ca 4 ganger så voldelige statistisk, enn den normale befolkningen. Det blir jo ikke så mye da folk flest ikke er voldelige.

Men det slås ekstra opp i media, da det ofte er uforståelig. I forhold til de som dreper for økonomisk vinning, sjalusi eller bare er kjipe psykopater.

Anonymkode: 5d1c1...f28

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykose er i seg selv ikke farlig. Unntaket er der en har befalende stemmer om vold/drap.

Det som er farlig er paranoide psykoser kombinert med rusmidler hos personer som er umedisinerte. Enda farligere blir det dersom de har alvorlige personlighetsforstyrrelser som f. eks. antisosial/dyssosial.

Velmedisinerte, ikkerusede personer med psykoselidelse er ikke farligere enn folk flest.

Anonymkode: f1cce...d68

Nei det var det jeg trodde, det må ofte rus inn i bildet.Men man trenger jo ikke gjøre som stemmene sier? Gud tenk om jeg skulle gjort alt mine stemmer sa opp gjennom årene, da hadde det vært noen døde personer da ja. De skremte meg, men jeg gjorde ikke som de sa selv om de truet-

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Schizofrene er ca 4 ganger så voldelige statistisk, enn den normale befolkningen. Det blir jo ikke så mye da folk flest ikke er voldelige.

Men det slås ekstra opp i media, da det ofte er uforståelig. I forhold til de som dreper for økonomisk vinning, sjalusi eller bare er kjipe psykopater.

Anonymkode: 5d1c1...f28

De som dreper er ofte syke på en eller annen måte, hvorfor får de dødsstraff da? Noen er jo utilregnelige. 

Skrevet
56 minutter siden, stjernestøv skrev:

De som dreper er ofte syke på en eller annen måte, hvorfor får de dødsstraff da? Noen er jo utilregnelige. 

Det er mye ved amerikansk rett, fengselsvesen og straffeutmåling som vi som er vant med noe helt annet, synes er merkelig. 

Akkurat som mange amerikanere nok sikkert synes mange av våre løsninger innenfor de samme temaene, er merkelige.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Det er mye ved amerikansk rett, fengselsvesen og straffeutmåling som vi som er vant med noe helt annet, synes er merkelig. 

Akkurat som mange amerikanere nok sikkert synes mange av våre løsninger innenfor de samme temaene, er merkelige.

Ja det er vel sånn det. En fikk 70 år for grovt tyveri, 70 år. Det var jo for lenge, må jo være der resten av livet. Han var så sint på systemet at han drepte en vakt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...