fragiledreamer Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 Hei! I oktober 2016 dro jeg til fastlegen min pga. mye angst og selvskading/selvmordstanker. Jeg ble henvist til DPS og har drevet med mye utredning fram til nå. Jeg har fått diagnosene unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse, GAD og tilbakevennende depressiv lidelse - moderat episode. GAD hadde jeg blitt diagnostisert med tidligere (2011) da jeg gikk i BUP for samme problematikk. Jeg har prøvd mange forskjellige legemidler. Cipralex, Zoloft og Fontex uten virkning. Går nå på Wellbutrin og Remeron, men har ingen virkning av disse heller. Har prøvd Truxal, Seroquel og Sobril ved behov (angst), fortsatt ingen virkning. Ikke av Sobril (15mg-25mg) en gang. Er det håp i å finne en medisin som kan ha virkning for meg? Begynner å bli utrolig lei av å ta masse medisiner uten virkning! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 6 minutter siden, fragiledreamer skrev: Er det håp i å finne en medisin som kan ha virkning for meg? Begynner å bli utrolig lei av å ta masse medisiner uten virkning! Nei, dessverre er det lite håp om det. Håpet om en vesentlig og varig bedring ligger i å finne en behandler som er meget god på metakognitiv terapi samtidig som du må være villig til å utsette deg for betydelig ubehag (angst) over tid. Før var dette en "håpløs" kombinasjon å behandle. Etter at metakognitiv terapi kom, har mange fått god og varig hjelp. Anonymkode: c1a76...14d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 17 minutter siden, fragiledreamer skrev: Hei! I oktober 2016 dro jeg til fastlegen min pga. mye angst og selvskading/selvmordstanker. Jeg ble henvist til DPS og har drevet med mye utredning fram til nå. Jeg har fått diagnosene unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse, GAD og tilbakevennende depressiv lidelse - moderat episode. GAD hadde jeg blitt diagnostisert med tidligere (2011) da jeg gikk i BUP for samme problematikk. Jeg har prøvd mange forskjellige legemidler. Cipralex, Zoloft og Fontex uten virkning. Går nå på Wellbutrin og Remeron, men har ingen virkning av disse heller. Har prøvd Truxal, Seroquel og Sobril ved behov (angst), fortsatt ingen virkning. Ikke av Sobril (15mg-25mg) en gang. Er det håp i å finne en medisin som kan ha virkning for meg? Begynner å bli utrolig lei av å ta masse medisiner uten virkning! Medisin virker ikke på dette. Anonymkode: 68e00...38f 0 Siter
Janus30 Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 29 minutter siden, fragiledreamer skrev: Hei! I oktober 2016 dro jeg til fastlegen min pga. mye angst og selvskading/selvmordstanker. Jeg ble henvist til DPS og har drevet med mye utredning fram til nå. Jeg har fått diagnosene unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse, GAD og tilbakevennende depressiv lidelse - moderat episode. GAD hadde jeg blitt diagnostisert med tidligere (2011) da jeg gikk i BUP for samme problematikk. Jeg har prøvd mange forskjellige legemidler. Cipralex, Zoloft og Fontex uten virkning. Går nå på Wellbutrin og Remeron, men har ingen virkning av disse heller. Har prøvd Truxal, Seroquel og Sobril ved behov (angst), fortsatt ingen virkning. Ikke av Sobril (15mg-25mg) en gang. Er det håp i å finne en medisin som kan ha virkning for meg? Begynner å bli utrolig lei av å ta masse medisiner uten virkning! Lamictal kan hjelpe mot tilbakevendende depresjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 2 minutter siden, Janus30 skrev: Lamictal kan hjelpe mot tilbakevendende depresjoner. Det er korrekt. For de depressive episodene kan en få god hjelp av medisin. Men for GAD og Unnvikende PF er det lite hjelp å få av medisiner. Anonymkode: c1a76...14d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre er det lite håp om det. Håpet om en vesentlig og varig bedring ligger i å finne en behandler som er meget god på metakognitiv terapi samtidig som du må være villig til å utsette deg for betydelig ubehag (angst) over tid. Før var dette en "håpløs" kombinasjon å behandle. Etter at metakognitiv terapi kom, har mange fått god og varig hjelp. Anonymkode: c1a76...14d Hvordan finner en en slik behandler? Anonymkode: 8e2a2...5e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 Skrevet 31. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan finner en en slik behandler? Anonymkode: 8e2a2...5e7 De burde vite du på den lokale DPS. Anonymkode: c1a76...14d 0 Siter
Villanda Skrevet 2. april 2017 Skrevet 2. april 2017 På Friday, March 31, 2017 den 23.05, AnonymBruker skrev: Hvordan finner en en slik behandler? Anonymkode: 8e2a2...5e7 Vet en som hadde passet perfekt. Men spørs hvor du bor da 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 2. april 2017 Skrevet 2. april 2017 På Friday, March 31, 2017 den 19.15, AnonymBruker skrev: Det er korrekt. For de depressive episodene kan en få god hjelp av medisin. Men for GAD og Unnvikende PF er det lite hjelp å få av medisiner. Anonymkode: c1a76...14d Jeg får litt hjelp av sobril for GAD men det et jo ikke noe man bør ta for mye av og det er heller ikke en fantastisk god hjelp. Det jeg synes hjelper et at mine ytre synlige symptomer holder seg borte ett par timer. Da kan jeg delta på foreldremøter ol uten å være klissvåt fra topp til tå av angstsvette og jeg er trygg på å ikke få panikkanfall. Kaoset foregår inni meg. Jeg har forsøkt valium også men det hadde 0 virkning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 Skrevet 8. april 2017 On 3/31/2017 at 7:15 PM, AnonymBruker said: Det er korrekt. For de depressive episodene kan en få god hjelp av medisin. Men for GAD og Unnvikende PF er det lite hjelp å få av medisiner. Anonymkode: c1a76...14d Nardil skal ha god effekt på unnvikende og angst. Men den får man kun etter søknad på reg.fritak. Anonymkode: 61bc6...422 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.