Gå til innhold

Er det stor sansynlighet for at jeg kommer til å dø? Flyskrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det bare få dager til jeg reiser på ferie som innebærer en lengre flyreise.. Jeg er stiv av skrekk og lurer på om det er stor sannsynlighet for at jeg kommer til å dø??.. Har sånn angst for å fly.. Er så redd. Dette ødelegger hele gleden ved ferien.. :-( 

Anonymkode: 1b763...014

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det bare få dager til jeg reiser på ferie som innebærer en lengre flyreise.. Jeg er stiv av skrekk og lurer på om det er stor sannsynlighet for at jeg kommer til å dø??.. Har sånn angst for å fly.. Er så redd. Dette ødelegger hele gleden ved ferien.. :-( 

Mye farligere å kjøre bil.

Anonymkode: f1e9d...b10

stjernestøv
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok bra, var redd jeg også men det gikk bra. 

Skrevet

Hvis du tar fly en gang om dag i 57800 år, er det sannsynlig at du vil bli utsatt for en dødsulykke på en av disse turene.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Det hjelper ikke så mye å høre "det går bra... statistikk sier... osv" når man har dødsangst. Jeg har dødsangst på fly, men etter mange flyvninger har jeg klart å skjerpe meg litt. Jeg synes det hjelper litt å fokusere på målet med å fly, altså forsøke å flytte mest mulig fokus over på feriemålet, hva jeg skal der, hva jeg vet jeg vil like å gjøre der, osv. Kanskje det kan hjelpe bittelitt :) God tur!

Skrevet

Tenk på piloter og flyvertinner som reiser på destinasjon etter destinasjon. Det går bra. Det skjer flere dødsfall i trafikken. Om du er redd, synes jeg du skal si dette til flyvertinnnen. De vet at passasjerer kan være redde og de er flinke til å berolige og trygge folk. Lykke til! :) Kos deg på ferie!

Skrevet

1 til 5,4 millioner pr flyreise. Ca det samme som å få 7 rette i Lotto på å levere 1 lottorekke. 

Skal fly selv i morgen tidlig, og gleder meg :-) 

FjellOgDalar
Skrevet

Du dør ikke. Jeg har flyskrekk og, men dø har jeg ikke gjort. Hverken av styrt eller den ekle angsten. Landing i full storm på tvers av rullebanen fredag 13 har jeg overlevd. Må jukse litt og ta beroligende når jeg er ute på flytur, men det er det maaange fler enn du aner som gjør. Fastlegen din kan sikkert skrive ut litt til deg og. Nei - det er veldig mye mer sannsynlig at du dør på vei til eller fra flyplassen eller i ditt eget hjem.

Gjest Gargamel
Skrevet

Du må bare akseptere at du vil dø før eller siden uansett, og at du ikke kan unngå all risiko:)

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2017 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Mye farligere å kjøre bil.

Anonymkode: f1e9d...b10

Ja, har hørt det.. Håper jeg klarer å tenke på det oppi lufta..

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2017 den 21.33, man skrev:

Hvis du tar fly en gang om dag i 57800 år, er det sannsynlig at du vil bli utsatt for en dødsulykke på en av disse turene.

Beroligende tanke. :-) 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2017 den 22.49, issomethingwrong skrev:

1 til 5,4 millioner pr flyreise. Ca det samme som å få 7 rette i Lotto på å levere 1 lottorekke. 

Skal fly selv i morgen tidlig, og gleder meg :-) 

Beroligende tanke det også. Håper du hadde en fin flytur, tøffing.. ;-)

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg synes det er rart at man ikke bruker båt mer fremfor både fly og bil

Sannsynligheten for å bli syk for et gjennomsnittsmenneske tror jeg er mye større enn at en duppeditt ryker og man faller ned i fly

Sannsynligheten er nok temmelig lik null dersom ikke man kommer inn i uforutsett dårlig vær vil jeg tippe

Men når man kommer fram er det kanskje godt og varmt og frodig naturopplevelse og bare et opphold man kan leve et helt liv på

Det vil gjerne gå bra sa bestemora mi alltid

En psykolog jeg var hos sa hun tok en klunk i hvert bein når hun skulle gjennomgå store påkjenninger Men det er svært svært lenge siden det

Håper bare du får en kjempefin reise og fantastisk ferie😋

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...