Gå til innhold

Stemmen som befaler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmen sier at jeg ikke skal sove. Om jeg sover, skal jeg lese om seksuelle overgrep av barn. Det ene verre enn det andre. Jeg sovnet en halv time på onsdag. Jeg fikk straff. Jeg måtte lese artikkel på artikkel og jeg gråt fordi jeg kunne kjenne meg igjen. Stemmen sier at om jeg ikke straffer meg selv med å lese, skal jeg kutte meg selv opp. Skjære bort mine egne kjøttflintrer jeg har kuttet rundt. Det vil være et nederlag, for jeg har ikke skadet på flere år nå.

Nei, det er ingen psykotisk stemme. jeg har PTSD og dissosierer en del. Musklene i kroppen verker, men når jeg tar 5 mg Stesolid, dempes smertene noe. Jeg tar 7,5 mg Zyprexa 3-4 ganger i døgnet for å dempe tankekaoset.

Det er kanskje meningsløst å spørre, men jeg gjør det likevel: Hva bør jeg gjøre? Jeg vil ikke på legevakta. Da blir jeg bare sendt hjem med en Imovane - og det har jeg fra før.

Jeg sendte SMS til psykologen min når dette kaoset begynte tirsdags morgen, men han svarte aldri. Jeg tenkte han var i møte. Jeg tenkte han ville ta kontakt på onsdag, men det gjorde han ikke. Jeg håpet han ville ta kontakt på torsdag, men det gjorde han ikke. På fredag (i går) forventet jeg ikke noe. Jeg ville ikke mase og sende flere SMS. Jeg følte meg dum og at han ikke tok meg seriøst. Jeg føler han sviktet meg.

Anonymkode: 478ec...2c1

Skrevet

Ta kontakt med psykologen på mandag, sms'er kan forsvinne på veien eller det kan være tusen grunner til at han ikke har sett den.

Når det gjelder stemmen så er det sykdommen og ikke noe du skal høre på. Det skjer ingenting om du ikke hører på den. Jeg lover. Ingenting.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmen sier at jeg ikke skal sove. Om jeg sover, skal jeg lese om seksuelle overgrep av barn. Det ene verre enn det andre. Jeg sovnet en halv time på onsdag. Jeg fikk straff. Jeg måtte lese artikkel på artikkel og jeg gråt fordi jeg kunne kjenne meg igjen. Stemmen sier at om jeg ikke straffer meg selv med å lese, skal jeg kutte meg selv opp. Skjære bort mine egne kjøttflintrer jeg har kuttet rundt. Det vil være et nederlag, for jeg har ikke skadet på flere år nå.

Nei, det er ingen psykotisk stemme. jeg har PTSD og dissosierer en del. Musklene i kroppen verker, men når jeg tar 5 mg Stesolid, dempes smertene noe. Jeg tar 7,5 mg Zyprexa 3-4 ganger i døgnet for å dempe tankekaoset.

Det er kanskje meningsløst å spørre, men jeg gjør det likevel: Hva bør jeg gjøre? Jeg vil ikke på legevakta. Da blir jeg bare sendt hjem med en Imovane - og det har jeg fra før.

Jeg sendte SMS til psykologen min når dette kaoset begynte tirsdags morgen, men han svarte aldri. Jeg tenkte han var i møte. Jeg tenkte han ville ta kontakt på onsdag, men det gjorde han ikke. Jeg håpet han ville ta kontakt på torsdag, men det gjorde han ikke. På fredag (i går) forventet jeg ikke noe. Jeg ville ikke mase og sende flere SMS. Jeg følte meg dum og at han ikke tok meg seriøst. Jeg føler han sviktet meg.

Jeg synes at når du ikke får kontakt med psykologen din så kanskje det er en ide å ta kontakt med fastlegen i mellomtiden? Du kan ikke gå med dette alene, det høres fryktelig slitsomt ut. Kanskje du trenger tillegg av noe annet antipsykotika.

Anonymkode: eec4e...30e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at når du ikke får kontakt med psykologen din så kanskje det er en ide å ta kontakt med fastlegen i mellomtiden? Du kan ikke gå med dette alene, det høres fryktelig slitsomt ut. Kanskje du trenger tillegg av noe annet antipsykotika.

Anonymkode: eec4e...30e

Ja, skulle gjerne ha tatt kontakt med fastlegen, men i dag er det lørdag og han er dessverre like utilgjengelig som psykologen :( Jeg har for så vidt Nozinan liggende, men vet ikke om det vil hjelpe. Mange sier de blir trøtte av Nozinan, men jeg merker ikke noe, selv på 100 mg... Håpløst tilfelle jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen er til å stole på selv ikke Stemmen Søk distanse inni deg til Stemmen og be en spesialist om hjelp på lang sikt En som bryr seg

Jeg tro en slik stemme bare er internaliserte eller projeserte følelser som man får i møte med andre hvis man ikke har noen i sin nærhet som egentlig bryr seg

Håper det vil gå bra med deg

Anonymkode: 991f5...d49

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen er til å stole på selv ikke Stemmen Søk distanse inni deg til Stemmen og be en spesialist om hjelp på lang sikt En som bryr seg

Jeg tro en slik stemme bare er internaliserte eller projeserte følelser som man får i møte med andre hvis man ikke har noen i sin nærhet som egentlig bryr seg

Håper det vil gå bra med deg

Anonymkode: 991f5...d49

Ja, stemmen kom da jeg var 6 år og var en beskytter, men i løpet av ungdomsårene ble han min fiende. Jeg hadde ingen å stole på. Ikke foreldre og ingen venner. Ingen voksne. Det kan nok stemme.
Men i dag har jeg en psykolog med lang erfaring med traumebehandling og jeg trodde han visste jeg er var for avvisning, men det kan være som Lillemus sier, at SMSn ikke er lest. Likevel, jeg er skuffet, og jeg er vel litt redd, for jeg vet jo at det ikke er bra å gå så mange døgn uten søvn. Til slutt stuper jeg med hodet først i en betongvegg. Jeg har ingen som kan hjelpe meg.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal forsøke å "dra" deg ut av dette. Jobb med kroppen din og ha fokuset på nåtid for i det du skriver er du på en tidssklie.  Utvilssomt vanskelig å ha det slik du har det nå, er det noen mennesker du kan kontakte som du kan være hos (evt invitere på besøk) slik at du kan få hjelp til å holde deg i nåtid? Jeg synes og du skal minne deg selv på å ikke stemmen du hører mer kraft, den er ubehagelig og vanskelig men den kommer ikke til å skade deg, det er det kun du selv som gjør.  Ufarliggjør den, -aksepter at den er der akkurat nå men vær varsom med å la den bli ditt alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette gikk helt galt... Sov ikke frem til lørdag kveld. Tok 400 mg Ritalin og havnet på legevakta. Direkte tvangsinnlagt på psyk.akutt på isolat. Medisiner. Når jeg våknet, nye medisiner. Nå er jeg hjemme igjen og sliten enn noen sinne. Jeg var ikke trøtt eller sliten i det hele tatt. Mens jeg satt på isolatet gikk det opp for meg at jeg ikke hadde gjespet en eneste gang.

I dag ble jeg utskrevet. De ringte psykologen min. Time i morgen.

Legen på legevakta snakket om leverskade i telefon, men når jeg kom dit ble ikke leverskade nevnt med et navn. Faen, de lurte meg!!! Jeg ba ikke om å bli innlagt.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gikk helt galt... Sov ikke frem til lørdag kveld. Tok 400 mg Ritalin og havnet på legevakta. Direkte tvangsinnlagt på psyk.akutt på isolat. Medisiner. Når jeg våknet, nye medisiner. Nå er jeg hjemme igjen og sliten enn noen sinne. Jeg var ikke trøtt eller sliten i det hele tatt. Mens jeg satt på isolatet gikk det opp for meg at jeg ikke hadde gjespet en eneste gang.

I dag ble jeg utskrevet. De ringte psykologen min. Time i morgen.

Legen på legevakta snakket om leverskade i telefon, men når jeg kom dit ble ikke leverskade nevnt med et navn. Faen, de lurte meg!!! Jeg ba ikke om å bli innlagt.

Bra du fikk time såpass raskt, så får dere bruke tiden til å lage noen gode strategier for hvordan du skal klare å håndtere hverdagen når følelses-kaos og innvendig trykk blir for mye. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, XbellaX skrev:

Bra du fikk time såpass raskt, så får dere bruke tiden til å lage noen gode strategier for hvordan du skal klare å håndtere hverdagen når følelses-kaos og innvendig trykk blir for mye. 

Jo, vi får prøve det... Men jeg gruer meg, for jeg har ingen resept på Ritalin... Hadde de ikke ringt fra psyk.akutt hadde jeg ikke tatt kontakt før over påske når jeg hadde fått alt dette på avstand. Nå er alt et kaos i hodet, som om det har vært en orkan der inne. Jeg husker lite fra uken som var... Dager og natt gled sammen.

Takk for støtten. Nå har jeg tatt medisiner og kanskje jeg får sove, selv om jeg ikke er trøtt... Burde ha vært trøtt nå...

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vi får prøve det... Men jeg gruer meg, for jeg har ingen resept på Ritalin... Hadde de ikke ringt fra psyk.akutt hadde jeg ikke tatt kontakt før over påske når jeg hadde fått alt dette på avstand. Nå er alt et kaos i hodet, som om det har vært en orkan der inne. Jeg husker lite fra uken som var... Dager og natt gled sammen.

Takk for støtten. Nå har jeg tatt medisiner og kanskje jeg får sove, selv om jeg ikke er trøtt... Burde ha vært trøtt nå...

Jeg sov kun 4 timer i natt på tross av både sløvende antipsykotisk og antidepressiv medisin som jeg pleier å sove 8-9 timer på. Fatter ikke hva som skjer...

Og er sint fordi de puttet meg inn på isolat. Jeg var utaggerende på legevakta og på vei mot psyk.akutt, men roet meg noenlunde. Har de lov til å putte mennesker som ikke er psykotiske på isolat? :(

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sov kun 4 timer i natt på tross av både sløvende antipsykotisk og antidepressiv medisin som jeg pleier å sove 8-9 timer på. Fatter ikke hva som skjer...

Og er sint fordi de puttet meg inn på isolat. Jeg var utaggerende på legevakta og på vei mot psyk.akutt, men roet meg noenlunde. Har de lov til å putte mennesker som ikke er psykotiske på isolat? :(

Det blir jo litt merkelig dette fordi på den ene siden er det åpenbart at du strever med livet og har det fryktelig vondt, på den andre siden skyller du ned ritalin, havner på legevakta og blir mektig irritert når noen forsøker å hjelpe deg. Jeg skjønner ikke helt hva du driver med? 

Skrevet (endret)
1 time siden, XbellaX skrev:

Det blir jo litt merkelig dette fordi på den ene siden er det åpenbart at du strever med livet og har det fryktelig vondt, på den andre siden skyller du ned ritalin, havner på legevakta og blir mektig irritert når noen forsøker å hjelpe deg. Jeg skjønner ikke helt hva du driver med? 

Selv om jeg har det vondt, er det ikke dermed sagt at jeg ønsker at noen vil hjelpe meg. Det var ikke jeg som ringte legevakta og jeg synes ikke det var grunnlag for tvangsinnleggelse. I hvert fall ikke å bli puttet på isolat og all den kroppsvisitasjonen de hadde der. Det var retraumatiserende og kun ødeleggende. Legevakta kunne sendt meg hjem igjen. Jeg hadde jo overlevd overdosen. Legen sa jo selv at faren med overdosen var gått over.

Endret av Elionoe
Skrevet
43 minutter siden, Elionoe skrev:

Selv om jeg har det vondt, er det ikke dermed sagt at jeg ønsker at noen vil hjelpe meg. Det var ikke jeg som ringte legevakta og jeg synes ikke det var grunnlag for tvangsinnleggelse. I hvert fall ikke å bli puttet på isolat og all den kroppsvisitasjonen de hadde der. Det var retraumatiserende og kun ødeleggende. Legevakta kunne sendt meg hjem igjen. Jeg hadde jo overlevd overdosen. Legen sa jo selv at faren med overdosen var gått over.

Når du skriver at "det var ikke jeg som ringte legevakta" - synes jeg du opptrer ansvarsfraskrivende. Det var tross alt du som tok en overdose - det var ditt valg, og det virker som om du nærmest legger skylden på det mennesket som fant deg. 

Du ble innlagt på tvang og synes ikke det var et godt nok grunnlag for det. -Det å overmedisinere seg selv slik du gjorde vitnet om at du var i en vanskelig/desperat situasjon og strevde ganske grundig med livet ditt. Å legge deg inn på tvang noen få dager synes jeg ikke er spesielt rart som reaksjon på din handling. 

Kroppsvisitasjon er helt vanlig på mennesker i din situasjon fordi hjelpeapparatet ønsker å beskytte deg mot deg selv, når du ikke er i stand til å ta vare på deg selv. 

Leit at du har det så vondt men du har en måte å håndtere smerten din på som ikke er helt grei.  Den energien du bruker på å holde irritasjonen/sinnet ovenfor legevakt og ansatte på psyk synes jeg du langt heller bør bruke på å finne ut noen strategier du kan iverksette når du opplever hverdagen så vanskelig som det du gjorde i helgen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...