Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i flere å slitt med både angst (PTSD symptomer) og ustabilitet. Men nå ser det ut som ting går rette veien. Lite plaget med angst etter et to ukers behandlingsopphold på DPS, mye mer stabil til tross for lite medisiner og døgnrytmen er litt bedre. Har i årevis kjørt mye pga bla angsten da jeg følte veggene kom imot meg på kvelden, men bruker ikke bilen så mye nå. Alt i alt er ting bedre. Bruker 100 mg lamictal og fastlegen vil øke, men jeg vil se det an og heller øke om det blir behov for det. Serummålingen var på 8 så er jo under terapeutisk dose, men har vært ganske stabil ei god stund. Har fremdeles brukerstyrt seng på DPS, men ingen oppfølgning derfra utover det. Har merket tegn til mild depresjon noe lamictal ikke hjelper mot hos meg, men så lenge det ikke blir verre går det fint. Alt i alt går ting i riktig retning :) 

Skrevet
4 timer siden, aa-k-j skrev:

Har i flere å slitt med både angst (PTSD symptomer) og ustabilitet. Men nå ser det ut som ting går rette veien. Lite plaget med angst etter et to ukers behandlingsopphold på DPS, mye mer stabil til tross for lite medisiner og døgnrytmen er litt bedre. Har i årevis kjørt mye pga bla angsten da jeg følte veggene kom imot meg på kvelden, men bruker ikke bilen så mye nå. Alt i alt er ting bedre. Bruker 100 mg lamictal og fastlegen vil øke, men jeg vil se det an og heller øke om det blir behov for det. Serummålingen var på 8 så er jo under terapeutisk dose, men har vært ganske stabil ei god stund. Har fremdeles brukerstyrt seng på DPS, men ingen oppfølgning derfra utover det. Har merket tegn til mild depresjon noe lamictal ikke hjelper mot hos meg, men så lenge det ikke blir verre går det fint. Alt i alt går ting i riktig retning :) 

Bravo! Det gleder meg stort at oppholdet fungerte for deg :-) 

Skrevet
54 minutter siden, XbellaX skrev:

Bravo! Det gleder meg stort at oppholdet fungerte for deg :-) 

Takk :) Gikk til og med en kort tur i dag :) håper nå at det fortsetter slik :)

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Takk :) Gikk til og med en kort tur i dag :) håper nå at det fortsetter slik :)

Men du..."ingen oppfølging utover det"? Hvorfor ikke? 

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Men du..."ingen oppfølging utover det"? Hvorfor ikke? 

DPS mener jeg ikke har nytte av terapi for det kan rote opp i gamle og vonde følelser. Det sier de uten å lytte og høre hva problemet faktisk er. Har jo selvfølgelig oppfølging fra fastlegen, men både h*n og jeg mener at DPS burde vært mer på banen. 

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

DPS mener jeg ikke har nytte av terapi for det kan rote opp i gamle og vonde følelser. Det sier de uten å lytte og høre hva problemet faktisk er. Har jo selvfølgelig oppfølging fra fastlegen, men både h*n og jeg mener at DPS burde vært mer på banen. 

Det finnes mye god terapi og oppfølging som ikke tar sikte på å røre rundt i gjørma men som fokuserer på mestring i hverdagen og et "her og nå-fokus". Merkelig uttalelse de kommer med. Vurder sammen med fastlegen din om tilstanden din er slik at du bør søkes inn hos en privat behandler med avtale. Uansett ...jeg håper jeg du går en rolig og god vår i møte.

Skrevet

Jeg håper DU går en god vår i møte skal det stå :-) 

Skrevet
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Det finnes mye god terapi og oppfølging som ikke tar sikte på å røre rundt i gjørma men som fokuserer på mestring i hverdagen og et "her og nå-fokus". Merkelig uttalelse de kommer med. Vurder sammen med fastlegen din om tilstanden din er slik at du bør søkes inn hos en privat behandler med avtale. Uansett ...jeg håper jeg du går en rolig og god vår i møte.

Skal ta opp dette med fastlegen neste gang. Hadde tidligere støttesamtaler med psyk sykepleier i kommunen med "mestring av hverdagslivet" og "fokus på her og nå". Gikk rett til he.... for å si det mildt. Problemene eskalerte bare fordi hvis det skjedde en misforståelse så måtte jeg vente i 2-3 uker før det ble oppklart noe som forverret angsten. Og måtte nesten sloss for å få slutte for h*n mente det var hensiktsmessig å fortsette :blink: Kunne jo ikke fortsette med noe jeg ble dårligere av. Gikk der i 2 år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...