Gjest Jente24 Skrevet 22. januar 2002 Skrevet 22. januar 2002 Jeg er ei jente som møtte veggen for 5 mnd siden. For 3 mnd siden ble det bestemt at jeg skulle begynne på AD. Etter vel 1 mnds bruk fikk jeg prøve largactil i tillegg, siden jeg var plaget med så sterk uro. Denne tok uroen, men jeg ble veldig flat følelsesmessig og gikk mest i en slags døs. AD (remeron) har blitt forsøkt økt dosering på to ganger, men bedringen har ikke kommet - snarere en forverring. For 1 mnd siden fikk jeg prøve risperdal i tillegg, for å ta vonde tanker. Denne har hjulpet litt. Nå står jeg på 30 mg remeron og 2 mg risperdal, men livet er fremdeles tungt å leve. Uroen sitter som en fast klo rundt hjertet, og jeg har mange pessimistiske tanker omkring mine framtidsutsikter. Finnes det andre AD som er bedre kjent for å ta uro? Hva kan du i tilfelle anbefale? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. januar 2002 Skrevet 22. januar 2002 Etter læreboken skal en prøve et AD fullt ut/til maks dose før en skifter. Etter denne oppskriften er Remeron 45 mg neste skritt. Om du velger å skifte, er et SSRI (f.eks. Seroxat eller Cipramil) eller Efexor depot de mest nærliggend alternativ. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.