Gå til innhold

NHD: Bytte av AD, kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente24
Skrevet

Jeg er ei jente som møtte veggen for 5 mnd siden. For 3 mnd siden ble det bestemt at jeg skulle begynne på AD. Etter vel 1 mnds bruk fikk jeg prøve largactil i tillegg, siden jeg var plaget med så sterk uro. Denne tok uroen, men jeg ble veldig flat følelsesmessig og gikk mest i en slags døs.

AD (remeron) har blitt forsøkt økt dosering på to ganger, men bedringen har ikke kommet - snarere en forverring.

For 1 mnd siden fikk jeg prøve risperdal i tillegg, for å ta vonde tanker. Denne har hjulpet litt.

Nå står jeg på 30 mg remeron og 2 mg risperdal, men livet er fremdeles tungt å leve. Uroen sitter som en fast klo rundt hjertet, og jeg har mange pessimistiske tanker omkring mine framtidsutsikter.

Finnes det andre AD som er bedre kjent for å ta uro? Hva kan du i tilfelle anbefale?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter læreboken skal en prøve et AD fullt ut/til maks dose før en skifter. Etter denne oppskriften er Remeron 45 mg neste skritt.

Om du velger å skifte, er et SSRI (f.eks. Seroxat eller Cipramil) eller Efexor depot de mest nærliggend alternativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...