Gå til innhold

Vann


animy

Anbefalte innlegg

Hei!

På 3 månederskontrollen fikk jeg beskjed av helsesøster om så smått å begynne å venne Magnus til å drikke litt vann. Jeg har hatt litt vann på en flaske (og han liker det IKKE). Hvor mye vann skal jeg gi ham tro? Og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mnd? Det var da ikke måte på.

Helsesøstra mi sa forsåvidt at jeg helst skulle begynne å gi ungen vann rett etter fødsel,men da et par teskjeer om dagen for å venne til smaken.Ungen trenger jo jo ikke noe mer å drikke enn pupp før 6 mnd alder,minst.

Iallefall droppet jeg det prosjektet,begynte å gi henne vann rundt 7 mnd alder,i kopp til måltidene.Hun synes det er helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære animy. Morsmelk er både tørstedrikk og mat. Så lenge barnet trives er det ikke behov for annet å drikke/spise de første 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippi5gang

Hei animy!

Jeg fikk beskjed av min helsesøster å gi sønnen min vann når han var 4 mnd. Det nærmet seg sommer, og hun mente han trengte ekstra væsketilførsel i varmen.

Men heldigvis har jeg såpass gode kunnskaper om morsmelk og amming at jeg vet det er unødvendig, så jeg ga aldri sønnen min vann den sommeren. Barn som fullammes trenger ikke vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...