Gå til innhold

gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg veier 71 kg og jeg er ca. 1.70 høy. Vil jeg gå ned i vekt dersom jeg er sengeliggende i 1 uke og får ikke i meg NOE mat? Kun vann. Hvor mye vil jeg eventuelt gå ned

Anonymkode: 44348...37a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg veier 71 kg og jeg er ca. 1.70 høy. Vil jeg gå ned i vekt dersom jeg er sengeliggende i 1 uke og får ikke i meg NOE mat? Kun vann. Hvor mye vil jeg eventuelt gå ned

Det kan godt være, det kan også godt være at din forbrenning stopper helt opp og at vekten ikke rikker seg. Uansett vil vekten stabiliseres når du begynner å spise igjen. Om du ønsker å gå ned i vekt anbefaler jeg heller en endring i livsstil over tid. 

Skrevet
1 minute ago, XbellaX said:

Det kan godt være, det kan også godt være at din forbrenning stopper helt opp og at vekten ikke rikker seg. Uansett vil vekten stabiliseres når du begynner å spise igjen. Om du ønsker å gå ned i vekt anbefaler jeg heller en endring i livsstil over tid. 

Forbrenningen stopper aldri opp, da man trenger energi for å holde indre organer i gang.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går sikkert ned noen kilo, men det høres noe risikabelt ut det der, vil anbefale en noe mindre radikal slankemetode, for eksempel å spise litt mindre hver dag over lengre tid

Anonymkode: 24c1a...509

Skrevet
Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Forbrenningen stopper ikke helt opp før man er død. Hvorfor tror du det er mulig for en voksen person å veie 30 kg?

Men jeg er sikker på du skjønte hva jeg mente likevel. Forbrenningen kan settes betraktelig ned og gå i sparebluss.

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Men jeg er sikker på du skjønte hva jeg mente likevel. Forbrenningen kan settes betraktelig ned og gå i sparebluss.

Du sa at det var mulig at vekten ikke rikket seg. Fra artikkelen du lenket til:

Kroppen trenger å bruke energi på alt den gjør.

- Selv bare liggende på en sofa uten å røre en finger, bruker en kvinne på 65 kilo over 1600 kalorier på å holde organer i gang og kroppen i live, sier Krogshus.

Skrevet

Du sa at det var mulig at vekten ikke rikket seg. Fra artikkelen du lenket til:

Kroppen trenger å bruke energi på alt den gjør.

- Selv bare liggende på en sofa uten å røre en finger, bruker en kvinne på 65 kilo over 1600 kalorier på å holde organer i gang og kroppen i live, sier Krogshus.

Ja, det er fullt mulig å ikke gå ned et gram ved å ikke spise på en uke.

"Når forbrenningen er lav så brenner du ikke fett, men kroppen holder fast på det som er igjen fordi den tror det er krise."

"Spiser du for lite tror kroppen at det er hungersnød og stiller ned forbrenningen for å ikke ødelegge for seg selv."

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Ja, det er fullt mulig å ikke gå ned et gram ved å ikke spise på en uke.

"Når forbrenningen er lav så brenner du ikke fett, men kroppen holder fast på det som er igjen fordi den tror det er krise."

"Spiser du for lite tror kroppen at det er hungersnød og stiller ned forbrenningen for å ikke ødelegge for seg selv."

Det er feilinformasjon. Det bør stå "mindre" eller "mye mindre" fett. Du må ikke tro på alt du leser i tabloider.

SchizoMonster
Skrevet

En kan si mye rart om Kanonføde, men her har han rett

;) 

Skrevet
2 minutes ago, SchizoMonster said:

En kan si mye rart om Kanonføde

w00t?

Skrevet
7 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er feilinformasjon. Det bør stå "mindre" eller "mye mindre" fett. Du må ikke tro på alt du leser i tabloider.

Poenget er nå okke som, det er fullt mulig å ikke gå ned et mg på en uke :-) 

SchizoMonster
Skrevet
1 minutt siden, Kanonføde skrev:

w00t?

Jeg bare tuller litt med deg, vennen :wub:

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Poenget er nå okke som, det er fullt mulig å ikke gå ned et mg på en uke :-) 

Nei det er jo nettopp ikke mulig. Grunnen til at det ikke er anbefalt er at vekten bare spretter opp igjen om man begynner å spise igjen, men hvis man lever i en uke så må man nødvendigvis forbenne kalorier - sånn er det bare.

Skrevet

Nei det er jo nettopp ikke mulig. Grunnen til at det ikke er anbefalt er at vekten bare spretter opp igjen om man begynner å spise igjen, men hvis man lever i en uke så må man nødvendigvis forbenne kalorier - sånn er det bare.

Joda, det er faktisk mulig å ikke gå ned noe som helst på 7 dager, gjorde det sist i julen. Kraftig forkjølelse, drakk kun vann. Gikk ikke ned et gram.

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Joda, det er faktisk mulig å ikke gå ned noe som helst på 7 dager, gjorde det sist i julen. Kraftig forkjølelse, drakk kun vann. Gikk ikke ned et gram.

Jeg antar du er enig i at man bruker energi. Ellers ville man ikke vært levende. Hvor skal energien komme fra, mener du?

Skrevet

Jeg antar du er enig i at man bruker energi. Ellers ville man ikke vært levende. Hvor skal energien komme fra, mener du?

Man bruker energi men forbrenningen kan gå i ganske ekstrem sparebluss. 

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Man bruker energi men forbrenningen kan gå i ganske ekstrem sparebluss. 

Hvis man bruker mer energi enn man putter i seg så går man ned i vekt. Sånn er det bare. Og hvis man ikke putter i seg noe, så vil man uansett gå ned, fordi forbrenningen aldri stopper helt opp, man trenger energi for å holde kroppen i live.

Det er energi i ufordøyet mat i fordøyelsessystemet, og kroppen har også et lager av sukker, men dette er ikke nok energi til å holde kroppen i gang i en hel uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...