Gå til innhold

gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det er TS. Jeg vil gå ned 25 kg og dette skal være en av mine første metoder for å oppnå dette målet. Jeg er veldig ung, og hvor mye vil jeg ca gå ned da dersom jeg ''faster'' i en hel uke?

Anonymkode: 44348...37a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, det er TS. Jeg vil gå ned 25 kg og dette skal være en av mine første metoder for å oppnå dette målet. Jeg er veldig ung, og hvor mye vil jeg ca gå ned da dersom jeg ''faster'' i en hel uke?

Jeg synes ingen skal svare deg på dette.

Dersom du ønsker å ned i vekt finnes det langt sunnere måter å komme seg dit på (også som quick-start). Trening og det å legge om kosthold kan være en måte.

Hvor gammel er du og hva veier du? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å forutsi, dessuten vil du ødelegge mer enn du styrker kroppen. Musklene vil begynne å brytes ned og så fort du begynner å spise normalt igjen vil kroppen til suge til seg alt du spiser. Legg deg heller på et moderat kalorinivå og begynn med litt mosjon.

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

I dag er folk så opplyste om dette at alle normale mennesker vet at dette er ikke er anbefalt eller bra.

Skrevet
2 timer siden, Kanonføde skrev:

Du sa at det var mulig at vekten ikke rikket seg. Fra artikkelen du lenket til:

Kroppen trenger å bruke energi på alt den gjør.

- Selv bare liggende på en sofa uten å røre en finger, bruker en kvinne på 65 kilo over 1600 kalorier på å holde organer i gang og kroppen i live, sier Krogshus.

1 time siden, XbellaX skrev:

Joda, det er faktisk mulig å ikke gå ned noe som helst på 7 dager, gjorde det sist i julen. Kraftig forkjølelse, drakk kun vann. Gikk ikke ned et gram.

Dere har begge litt rett og tar litt feil.

For å holde hjertet i gang (det stopper jo ikke selv om man ikke spiser), blodtrykket oppe, pusten i gang og hjernen i gang, kreves det energi. Dette betraktes som basalforbrenningen, men dette begrepet brukes litt uriktig i diverse kalkulasjoner, da det ofte inneholder energien som brukes til å fordøye mat. Og den er jo ikke der om man ikke spiser. 

Men Bella har rett i at kroppen går på sparebluss uten mat. Dette merker man best på hvilepulsen, som fint kan være på 40-tallet om man faster. Etter et større måltid stiger gjerne pulsen inntil 20 slag/minutt, og dette gjenspeiler energien som kreves for å fordøye mat. Jeg vil tro at energiforbruket hvis man faster ("sparebluss") er ca 20-30% lavere enn det som oppgis som basalforbrenning. Men den er absolutt ikke null. Om man ikke går ned i vekt etter å ha vært syk en uke og ikke spist, må handle om å akkumulere vann i kroppen pga sykdommen eller andre ting. Noe annet strider dessverre mot en del naturlover.

Skrevet
16 minutes ago, issomethingwrong said:

Dere har begge litt rett og tar litt feil.

For å holde hjertet i gang (det stopper jo ikke selv om man ikke spiser), blodtrykket oppe, pusten i gang og hjernen i gang, kreves det energi. Dette betraktes som basalforbrenningen, men dette begrepet brukes litt uriktig i diverse kalkulasjoner, da det ofte inneholder energien som brukes til å fordøye mat. Og den er jo ikke der om man ikke spiser. 

Men Bella har rett i at kroppen går på sparebluss uten mat. Dette merker man best på hvilepulsen, som fint kan være på 40-tallet om man faster. Etter et større måltid stiger gjerne pulsen inntil 20 slag/minutt, og dette gjenspeiler energien som kreves for å fordøye mat. Jeg vil tro at energiforbruket hvis man faster ("sparebluss") er ca 20-30% lavere enn det som oppgis som basalforbrenning. Men den er absolutt ikke null. Om man ikke går ned i vekt etter å ha vært syk en uke og ikke spist, må handle om å akkumulere vann i kroppen pga sykdommen eller andre ting. Noe annet strider dessverre mot en del naturlover.

Jeg kan ikke se å ha tatt feil på noe som helst.

Skrevet
3 timer siden, Kanonføde skrev:

Hvis man bruker mer energi enn man putter i seg så går man ned i vekt. Sånn er det bare. Og hvis man ikke putter i seg noe, så vil man uansett gå ned, fordi forbrenningen aldri stopper helt opp, man trenger energi for å holde kroppen i live.

Det er energi i ufordøyet mat i fordøyelsessystemet, og kroppen har også et lager av sukker, men dette er ikke nok energi til å holde kroppen i gang i en hel uke.

Jeg burde utvilsomt ordlagt meg mer nøyaktig men okke som så er det nå engang slik at kroppen kan skru ned forbrenningen ganske bra. For mennesker som skal ned i vekt er sparebluss nærmest jevngodt med full stopp. Poenget videre er at det ikke er en automatikk i å gå ned noen kilo om man er syk og sengeliggende i 7 dager. Man kan gå ned noen kilo, men det er ingen automatikk i det. Aner forøvrig ikke hva jeg er laget av men jeg presterte faktisk å ikke gå ned noe på de dagene, men på samme tid har kvinner lettere for å samle vann i kroppen, mulig det kan være en årsak. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes diskusjonen går litt på vidveie her. Det store poenget her er at skal du ned i vekt kan du ikke starte slankekuren din slik, da du vil gå opp igjen det du går av deg i det du begynner å spise litt igjen. Du må gjøre dette på en annen måte. Fasting er ikke måten å gå ned i vekt på, da kroppen går i sparebluss. Du bare lider mye unødig. 

Kan du ikke begynne på et Grete Roede kurs, da det virker som om du vet veldig lite om slanking og hvordan dette fungerer. Der vil du få mye kunnskap og det vil være vel verdt de 2000 kronene. etter kurset kan du bestemme selv om du vil gå på flere eller om du vil fortsette alene. Du trenger veiledning i hva det vil si å ligge rundt ca 1600 kca dagen. Og hva du skal spise for å få i deg de rette næringstoffene.

Anonymkode: 669c7...efb

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi oppfordrer våre brukere til verken å stille spørsmål om hvordan gjennomføre selvdestruktive handlinger eller besvare denne typen spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...