Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt tankekjør på et par måneder nå, men ikke særlig til hjerneaktivitet ellers heller. Går det hånd i hånd? Jeg har funnet ut at jeg må stimulere hjernen for å kunne være kreativ, men vet ikke helt hvordan. Er det andre her inne som føler at de er omtrent "hjernedød"?

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få mer aktivitet i hjernen?

Diskuterer nå med psykologen min om ikke mine psykiske problemer skyldes tankefeil og ikke psykisk lidelse (bipolar). Allerede i 9-års alderen begynte jeg å tenke negativt og destruktivt og var utrolig mye sint. Så blandet det seg med puberteten og jeg fikk min første depresjon. Jeg husker jeg tenkte at alt kom til å bli bedre når puberteten var over, men det ble det ikke. Fikk diagnose og medisiner. Medisiner har hjulpet noe enormt, men nå sitter jeg her med et tomt hode. I november i fjor tok jeg en cold turkey og ble fryktelig dårlig, så det er ikke svaret det heller. Ellers så tenker jeg på at jeg vil trappe ned med hjelp fra psykiater.  Kanskje det ville gått?

Finnes det noen her inne som har et farverikt tankeliv uten å være syke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, Gondor skrev:

Jeg har ikke hatt tankekjør på et par måneder nå, men ikke særlig til hjerneaktivitet ellers heller. Går det hånd i hånd? Jeg har funnet ut at jeg må stimulere hjernen for å kunne være kreativ, men vet ikke helt hvordan. Er det andre her inne som føler at de er omtrent "hjernedød"?

Diskuterer nå med psykologen min om ikke mine psykiske problemer skyldes tankefeil og ikke psykisk lidelse (bipolar). Allerede i 9-års alderen begynte jeg å tenke negativt og destruktivt og var utrolig mye sint. Så blandet det seg med puberteten og jeg fikk min første depresjon. Jeg husker jeg tenkte at alt kom til å bli bedre når puberteten var over, men det ble det ikke. Fikk diagnose og medisiner. Medisiner har hjulpet noe enormt, men nå sitter jeg her med et tomt hode. I november i fjor tok jeg en cold turkey og ble fryktelig dårlig, så det er ikke svaret det heller. Ellers så tenker jeg på at jeg vil trappe ned med hjelp fra psykiater.  Kanskje det ville gått?

Ja, blir hjernedød av meds.

Anonymkode: a12dc...57a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3762421
Del på andre sider

AnonymBruker

Savner å ha et fargerikt tankeliv. Vet rett og slett ikke om det er derfor jeg er deprimert nå. Er en tenker og drømmer  .... Nå er det tomt  pga medisiner. Ingen ting engasjerer eller interesserer meg. Rett og slett kjedelig i lengden men det var greit akkurat da tankekjøret holdt på å ødelegge meg. Skulle gjerne ha opplevd en balansegang her ja :(

Anonymkode: 8eb58...037

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3763385
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Gondor skrev:

Det er mange som er kreative uten å være syke.

Kanskje du burde prøve noe litt nytt for å få tilbake kreativiteten? En ny sjanger kanskje? Det er vanskelig å være kreativ hvis du egentlig kjeder deg litt. 

Tankelivet mitt er fargerikt nok til eget bruk, men jeg er ikke kunstner. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3763400
Del på andre sider

16 timer siden, Gondor skrev:

Tja.. det er periodevis her. Kreativiteten.  Som så mye annet. Friskt eller sykt? Jeg vet ikke. Jeg vet ikke nøyaktig hvor grensa går mellom veldig frisk og hypoman. Men tror at om jeg kunne slippe nedturene, fikk jeg heller ofre kreativiteten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3763417
Del på andre sider

8 timer siden, Gargamel skrev:

Det er mange som er kreative uten å være syke.

Kanskje du burde prøve noe litt nytt for å få tilbake kreativiteten? En ny sjanger kanskje? Det er vanskelig å være kreativ hvis du egentlig kjeder deg litt. 

Tankelivet mitt er fargerikt nok til eget bruk, men jeg er ikke kunstner. 

Var det du som tipset meg om boken On writing av Stephen King? Jeg holder på å lese den nå. Interessant og morsom. Saftig språk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3763462
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. Virker ikke som jeg er alene om probelmet. Jeg tok en guidet meditasjon på You Tube i går som gikk ut på å stimulere kreativiteten. Klarte i hvert fall å visualisere. Nå er jo våren her så det er lettere å komme seg ut i skogen eller til sjøen. Kanskje det vil vekke sansene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/418209-hjerneaktivitet/#findComment-3763465
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...