Gå til innhold

Kan man snakke med terapeuten om andre terapeuter ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er like heldig med sin behandler. Jeg tenkte at bare man var samarbeidsvillig og prøvde å få det beste ut av timene så ville det gå bra. Etter to år måtte jeg innse at terapien overhode ikke funket. At jeg var av de prosentene som blir dårligere av behandling. Jeg sliter enda med å akseptere og legge bak meg dette. Har så lyst å få snakke om det med min nye behandler men jeg tørr ikke ... Ingen liker en som klager. 
Jeg forklarte saken for NHD og han mente jeg hadde blitt feilbehandlet. ( noe som muligens er en av grunnene til at jeg nå er ufør).
Kan jeg tørre å snakke om dette med den terapeuten jeg har nå. Eller kan det ødelegge noe i dette forholdet??. 

Anonymkode: 6b1b5...163

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er like heldig med sin behandler. Jeg tenkte at bare man var samarbeidsvillig og prøvde å få det beste ut av timene så ville det gå bra. Etter to år måtte jeg innse at terapien overhode ikke funket. At jeg var av de prosentene som blir dårligere av behandling. Jeg sliter enda med å akseptere og legge bak meg dette. Har så lyst å få snakke om det med min nye behandler men jeg tørr ikke ... Ingen liker en som klager. 
Jeg forklarte saken for NHD og han mente jeg hadde blitt feilbehandlet. ( noe som muligens er en av grunnene til at jeg nå er ufør).
Kan jeg tørre å snakke om dette med den terapeuten jeg har nå. Eller kan det ødelegge noe i dette forholdet??. 

Det plager og preger deg, selvsagt(!) ville det vært nyttig å ta det opp. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klart du kan snakke om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke med behandleren om alt.

Anonymkode: 6e228...561

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker.

Jeg var i en destruktiv terapi over lang tid. Når jeg endelig kom meg bort og våget å fortelle ny behandler om det, ville hun ikke hjelpe meg lengre. Jeg skulle ønske at jeg aldri sa noe om det. 

Anonymkode: 34b0d...81a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker.

Jeg var i en destruktiv terapi over lang tid. Når jeg endelig kom meg bort og våget å fortelle ny behandler om det, ville hun ikke hjelpe meg lengre. Jeg skulle ønske at jeg aldri sa noe om det. 

Anonymkode: 34b0d...81a

Har tenkt det samme egentlig.. Føler at holdningen er at man skal være takknemlig for at man i det hele tatt har en behandler... 

Ingen stiller spørsmål til kvaliteten på behandlingen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det opp med ny terapaut da jeg opplevet det som en del av min historie og opplevelse av at alle har sine greier men det førte bare til mer negativitet for meg men man bør kunne ta opp alt det er klart

Anonymkode: e4eaa...f70

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...