Gå til innhold

Hvor raskt kan jeg seponere Seroquel depot? Psykia/andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står på 100 mg Seroquel depot for uro og tankekjør (tålte ikke høyere dose) har nå trappet ned til 50 mg og har tatt det de siste to ukene. Kan jeg bare slutte brått fra 50 mg eller bør jeg ned på 25 mg først? 

Har en psykiater som ikke er tilgjengelig nå, og fastlegen har jeg ikke kontakt med og vil helst ikke spørre henne. Har informert psykologen min om at jeg slutter på medisinen på grunn av bivirkninger, men hun kan jo ikke si noe om hvordan jeg skal seponere. 

Anonymkode: b8e54...3dd

Skrevet

Tror ikke du trenger noen nedtrapping på det. Jeg sluttet brått på 200 mg uten videre problemer enn at jeg lå søvnløs påfølgende natt og dårlig søvn neste natt. 

Skrevet

Jeg trappet nylig ned på Seroquel og fikk store problemer. Det er sikkert personavhengig, men selv ville jeg trappet svært forsiktig ned. Dvs. gått via 25 mg et par uker.

For meg var det de siste milligrammene som var verst. Jeg ble irritabel, søvnløs, klarte ikke tenke klart, var svimmel, dårlig i magen. Følte meg rett og slett fysisk syk. Det ble også en kraftig forverring psykisk.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg er forberedt på å få en forverring både fysisk og psykisk i starten, men jeg er innstilt på å takle det. Prøvde å legge meg uten å ta Seroquel i går, men jeg måtte bare stå opp og ta medisinen likevel. Fikk ikke sove, hadde hjertebank og var svimmel. Er litt spent på hvordan dette skal gå, men jeg får bare prøve meg frem. Kanskje bruke Imovane de første nettene så jeg får sove i det minste.

Skrevet

Gå veien om 25 mg. Du har sikkert tid til det? Ingen vits i å utsette seg for forverring om det ikke er nødvendig. 

Skrevet

Bruk 25 mg i en uke hvis du er  i tvil, vanligvis går det greit å seponere fra 50 mg. Angstsymptomer kan komme mye tilbake ved for rask seponering. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da går jeg ned til 25 mg først for å være på den sikre siden :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...