Gå til innhold

Flere med liknende brystsmerter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei...

I natt våknet jeg på grunn av en smerte på venstre side i brystet. Et skikkelig sting i hele puppen, under hele puppen og inn i armhulen. Det føltes bedre å holde pusten, fordi å puste inn gjorde smerten verre. Dvs, jeg måtte puste kjempeforsiktig og saaakte inn for å få inn luft i det heletatt. Ble kjemperedd. Prøvde å strekke på meg og massere, og gå litt rundt. Virket best å gå sakte rundt, for hvis jeg la meg ned for å sove igjen, så kom smerten tilbake. Det hele varte vel i 15 minutter, kanskje. Tok en pille magnesium, men vet ikke om det funket eller ei. 

Ble veldig  redd for at det skulle være hjertekrampe. Hadde ingen symptomer annet enn smerten, da. Ikke tung pust, ikke svimmel osv. Kjente på pulsen min, og den kjentes regelmessig men svak (men det var kanskje fordi jeg nettopp hadde sovet). 

Merker jeg er veldig nervøs i dag pga dette. Noen som har opplevd det samme? Hva gjør dere med det?

Anonymkode: 815e8...373

AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall helt sikkert at dette ikke har noe med hjertet å gjøre.

Anonymkode: e4b6b...876

Skrevet

Høres ut som en krampe i brystmuskulaturen. Hjertekrampe (angina pectoris) er overhode ikke slik som dette. Det skyldes tette blodårer til hjertet og starter med smerter ved maksimal belastning.

Pulsen er svakere om natten, blodtrykket er lavere fordi man ikke trenger så høy sirkulasjon.

Snakk med legen din hvis du er usikker. Men selv hadde jeg tatt dette helt med ro. Har opplevd det selv mange ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vanskelig å holde panikken på avstand når man opplever dette, for det er veldig ubehagelig. Men da skal jeg prøve å slappe av litt mer :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vanskelig å holde panikken på avstand når man opplever dette, for det er veldig ubehagelig. Men da skal jeg prøve å slappe av litt mer :) 

Du kan trøste deg med at det ikke er farligere enn en liten krampe i leggen på løpetur :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...