Gå til innhold

Har friske personer dårlige dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har såkalt friske personer også svært dårlige dager innimellom? 

Anonymkode: d2e01...aaf

AnonymBruker
Skrevet

" Også vanligvis friske personer har varierende form over tid. Hvor dårlig de dårligste dagene er, varierer nok en god del. Likeledes hvor mye en viser av det til andre.

Anonymkode: de6ee...322

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan defineres en dårlig dag?

Anonymkode: 0f5ba...206

Skrevet

Selvsagt. Alle mennesker har det, til alle tider og i alle samfunn. Det er noe som hører til menneskers liv.

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste føler sikkert at de har dårlige dager, de fleste kanskje ofte dårlige dager. Men hvordan er det definert på en objektiv måte? Har det noe som helst å si hva folk føler?

Anonymkode: b05f5...115

Andreaswell
Skrevet

Selvklart, vi er da alle mennesker.

Skrevet

Å ha en "dårlig dag" kan man vel ikke definere objektivt. Det har alt med følelser å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, Cilien said:

Å ha en "dårlig dag" kan man vel ikke definere objektivt. Det har alt med følelser å gjøre.

Man kan føle at man har det dårlig selv om det ikke ville regnes som det om man ser på objektive faktorer som f.eks. en MADRS-test, stressnivå (målbart), søvnkvalitet, hvordan man fungerer kognitivt, etc.

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Ja. 

😅 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Forskjellen på en dårlig dag hos meg og hos min mann er enorm. Han kan bli brå, litt tverr men kan ta seg i det når han får beskjed (f.eks at det ikke er ungenes rot men mitt). Han legger seg aldri i sengen for å gråte eller rase ut (som jeg gjør), er han sliten så sover han. En dårlig dag er en dag, ikke en uke med sinne/gråt/svingende humør. Han føler aldri for å avslutte livet, klarer fhv raskt å se fremover og dveler ikke med det som har vert. 

Ble tydelig for meg hvor "kjørt" jeg er...

stjernestøv
Skrevet

Ja det er sikkert, alle mennesker har dårlige dager.

Gjest Gargamel
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke svært dårlige dager uten noen bestemt grunn. 

påskelilje
Skrevet
10 minutter siden, Gargamel skrev:

Ikke svært dårlige dager uten noen bestemt grunn. 

Enig med deg. De periodene jeg har hatt det fælt, har det vært konkrete årsaker til det.

Skrevet

Ja det har vi, men som flere er inne på oppleves ikke disse dagene like dramatisk for oss som jeg har inntrykk av at psyke mennesker gjør.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, Kayia said:

dramatisk

Sier du at jeg er dramatisk? Hvis "ja", hvorfor må du nevne det i en helt annen tråd sånn ut av det blå?

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men som hos Gargamel er det gjerne en grunn for det. Friske mennesker får også problemer i livene sine og det påvirker humøret naturlig nok.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du at jeg er dramatisk? Hvis "ja", hvorfor må du nevne det i en helt annen tråd sånn ut av det blå?

Hva i alle dager får deg til å tro dette handler om deg?

Anonymkode: 36843...fda

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva i alle dager får deg til å tro dette handler om deg?

Anonymkode: 36843...fda

"Dette" handler ikke om meg, men hun sneik inn noe anekdotisk om meg.

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Dette" handler ikke om meg, men hun sneik inn noe anekdotisk om meg.

Nei, det gjorde hun absolutt ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...